کد خبر 560995
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن، مذاکرات صلح در کویت را از روز پنجشنبه آغاز می‌کنند اما جنبش انصارالله می‌گوید «به دشمنان اعتماد ندارد».

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی سازمان ملل، عصر امروز چهارشنبه گزارش کرد که مذاکرات صلح یمن در کویت، از فردا پنجشنبه آغاز می‌شود.

قرار بود این مذاکرات امروز آغاز شود اما عربستان سعودی با عدم پایبندی به توقف درگیری و آتش‌بس مانع آغاز مذاکرات شده بود.

با این حال، هیأتی که از «ریاض» عازم کویت شده است، مرتبا هیأت میهنی یمن (شامل انصارالله و دیگر احزاب داخلی مخالف عربستان) را به تعلل متهم می‌کند.

هیأت میهنی یمن امروز اعلام کرد که ضمانت‌هایی از سازمان ملل دریافت کرده که طرف مقابل به آتش‌بس پایبند باشد. عربستان امروز به استان مأرب در مرکز یمن حمله هوایی انجام داد.

پیش از این و در سال گذشته مذاکرات صلح یمن در سوئیس به نتیجه ملموسی نرسیده بود و طرف میهنی یمن تلاش می‌کند، جنگی که از یک سال و یک ماه پیش آغاز شده، متوقف شود.

سخنگوی انصارالله: به دشمن اعتمادی نداریم

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز امروز در مسقط پایتخت عمان، قبل از ترک آن به مقصد کویت، از کمیته‌های مردمی و ارتش یمن خواست تا هشیار باشند و اگر تجاوز سعودی آمریکایی به یمن ادامه یافت، به آن پاسخ بدهند.

به گزارش المنار، عبدالسلام در جمع خبرنگاران گفت: ما به دشمنانمان اعتماد نداریم و حق داریم مقابل هرگونه خلف وعده موضع مناسب اتخاذ کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس