کد خبر 561061
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴

فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا از رابطه احتمالی گروه تروریستی داعش و گروه تروریستی بوکوحرام خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال «دونالد بالدوک» در جلسه خود با سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: شواهدی زیادی در دست است که نشان می دهد فعالیت های بوکوحرام از سوی داعش حمایت می شود.

سامانانتا پاور در سفر خود به کشورهای آفریقایی در حال حاضر در چاد حضور دارد و ضمن بازدید از نیروهای نظامی آمریکا در چاد با «ادریس دبی» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار داشته است.

 در جلسه مشترک نماینده های آمریکا با رئیس جمهور چاد در مبارزه با بوکوحرام در کشورهای آفریقایی تاکید شد. این گروه تروریستی بارها روستاهای چاد را مورد حمله قرار داده است.

 سال گذشته بوکوحرام با انتشار ویدیویی در فضای مجازی حمایت خود را رسماً از اقدامات داعش اعلام کرده بود. فرمانده نیروهای آمریکایی در پایگاه کشور چاد بر لزوم همکاری کشورهای آفریقایی در مبارزه با بوکوحرام و داعش به خصوص در برقراری امنیت لیبی تاکید کرد.

وی از کشور چاد خواست برای برقراری امنیت در لیبی و کمک به دولت اتحاد ملی این کشور نیروهای ائتلافی را کمک کند. گفته می شود سال گذشته گروه تروریستی داعش از خلیج چاد مقدار قابل توجهی سلاح به کشور لیبی منتقل کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • الف رسول پور ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 0
    چه قدر بنده ی خدا روی این مساله فکر کرده؛ آخه وقتی پرچمشون رو توی عکس هاشون نشون میدن این آقا چه فک میکنه حالا فرمانده هم هست طرف. امّا یه چیز که واضح و مبرهنه اینه که به هر اسمی میخوان باشن این جانیان زادگاهشون اسرائیل و آمریکاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس