کد خبر 547385
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

رسانه کلمبیایی «ال تیمپو» گزارش داد: هزاران نفر از مردم برزیل با انجام تظاهراتی خواستار عزل رئیس‌جمهور کشور خود شدند.

به گزارش مشرق به نقل از «ال تیمپو»، هزاران نفر از مردم برزیل روز گذشته به منظور ابراز نارضایتی خود از فسادهای مالی دولتی که طی مدت اخیر کشور را با بحرانی سیاسی و اقتصادی روبرو ساخته‌ است، به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

صدها هزار نفر از مردم برزیل روز گذشته ضمن تجمع در مقابل ساختمان کنگره ملی این کشور واقع در «برازیلیا» (پایتخت برزیل) خواستار استعفای «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی شدند و حمایت خود از طرح اپوزیسیون برزیل برای استیضاح و محاکمه سیاسی علیه وی را اعلام کردند.

مردم برزیل در حالی که با لباس‌های زرد و سبز رنگ خود به رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال این کشور حال و هوای خاصی به خیابان‌ها بخشیده بودند، پلاکاردهایی نیز در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی نظیر «محاکمه سیاسی؛ حالا» نوشته شده بود؛ آن‌ها در مسیر خیابانی واقع در مرکز پایتخت برزیل که ساختمان اکثر وزارتخانه‌های دولتی را در خود جای داده است، حرکت کردند و در نهایت در مقابل ساختمان کنگره ملی تجمع کرده و همگی فریاد «دیلما؛ کنار برو» را برآوردند.  

طبق گزارش‌های دریافتی این تظاهرات در کمال آرامش و در حضور بیش از 2 هزار نیروی پلیس در 400 شهر برزیل برگزار شد.

در شهرهای دیگر برزیل همچون «ریودو ژانیرو» به منظور ابراز نارضایتی خود نسبت به اقدامات «روسف» به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

گروه‌های جامعه مدنی با حمایت قاطع تمام احزاب اپوزیسیون برزیل که شدیدا به دنبال محاکمه سیاسی «روسف» و برکناری وی از منصب ریاست جمهوری کشور هستند، روز ملی برگزاری این تظاهرات را تعیین کردند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که تظاهرات کنندگان در اقدامی جالب یک عروسک غول پیکر بادی شبیه به «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل را که لباس زندانیان را به تن داشته و یک توپ به پای وی بسته شده بود، با خود حمل می‌کردند.

این تظاهرات‌ها از سوی گروه‌های اپوزیسیون راست‌گرا در برزیل سازماندهی شده بود و گروه‌های مذکور از طریق شبکه‌های اجتماعی ابراز امیدواری کرده بودند، تظاهرات روز گذشته موتور تظاهرات‌هایی که قرار است در ابتدای سال 2016 برگزار شوند را روشن می‌کند.

طبق گزارش‌های دریافتی اپوزیسیون برزیل به دنبال راه اندازی چندین تظاهرات علیه رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور سابق برزیل است؛ این در حالی است که «روسف» و «لولا» این روزها قربانی مبارزه کثیفی شده‌اند که از سوی اپوزیسیون این کشور و به منظور بی اعتبار سازی وجهه این دو شخصیت سیاسی برزیلی صورت گرفته است.

پلیس فدرال برزیل در 4 مارس (14 اسفند) با حضور در محل سکونت «لولا داسیلوا»، وی را به اتهام مشارکت احتمالی در فساد عظیم شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» دستگیر کرده و برای ارائه توضیحات لازم در این رابطه نزد قاضی ویژه این پرونده بردند؛ پلیس فدرال برزیل محل سکونت رئیس‌جمهور سابق، دفتر کار وی و منزل دوستان و اقوام او را نیز تفتیش کردند؛ «لولا داسیلوا» 3 ساعت پس از دستگیری آزاد شد.

این اقدام از سوی بسیاری از مقامات برجسته منطقه از جمله «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی و «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور رد شد.

پس از فاش شدن فساد عظیم مالی در شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل، اپوزیسیون این کشور در تلاش است تا این پرونده را به «دیلما روسف» و اعضای حزب حاکم «کارگران» مرتبط کند؛ راستگرایان برزیلی در این راستا همچنین خواستار عزل رئیس‌جمهور کشور نیز شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس