کد خبر 550693
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

در زیر مجموعه از تصاویر اوضاع کشور یمن از زمان آغاز ویرانگری های سعودی بدون توجه به مردم غیر نظامی و شهروندان، آورده می شود.

به گزارش مشرق- فارین پالیسی در گزارشی در خصوص وضعیت کشور یمن بعد از حملات سعودی ها می نویسد:

بیمارستان ها و مدارس، توسط حملات هوایی نابود و در زیر تپه ای از قلوه سنگ ها و آوارها مدفون شده است. کودکانی که یک روزی در خیابان های شلوغ صنعا بازی و جست و خیز می کردند اکنون از محله های سوخته پایتخت یمن با دقت گام برمی دارند وعبور می کنند وهمیشه در هراس هستند که دوباره مورد هجوم بمباران ها قرار بگیرند. از سال گذشته عربستان سعودی با حمایت های بریتانیا، فرانسه و آمریکا، با ادعای بمباران مواضع حوثی ها بارها مرتکب فجایع انسانی شدند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از 3000 شهروند در این کشور کشته شدند که اغلب این کشته شدن ها به علاوه 5 هزار زخمی از 26 مارس گذشته و زمانی آغاز شد که جنگنده های این کمپین شروع به بمباران کردند، بسیاری از این کشته و زخمی ها به صورت مستقیمی به مأموریت سعودی ها ربط پیدا می کند. به عنوان نمونه بر اساس استناد سازمان ملل در ماه فوریه 168 نفر شهروند غیرنظامی کشته و 193 نفر زخمی شدند که باعث و بانی دو سوم این تلفات و جراحت ها، ائتلاف سعودی ها بود. در مثال دیگری گروه بشر دوستانه دکترین بدون مرز، گزارش کردند که کلینیک ها و بیمارستان های آن ها مورد هدف حملات هوایی سعودی ها بوده است.

یک پسر یمنی در جنوب شهر تعز که در خرابه ای ایستاده و خسارات را تماشا می کند. تاریخ: 3 فوریه 2016

 

گشت زنی حوثی ها در صعده ، بعد از اخطار ائتلاف سعودی ها برای تخلیه منطقه. تاریخ: ژوئن 2015

 

شهروندان خسارت های وارد شده بعد از حملات سعودی ها که باعث ویرانی یک کارگاه خیاطی شده است بررسی می کنند. تاریخ: 14 فوریه 2016

 

یک جنگنده سعودی، فرودگاه صنعا را در 26 مارس 2015 بمباران کرد، درست در روزی که این کمپین سعودی آغاز به حمله کرد و دست کم 13 کشته بر جای گذاشت.

 

جنگنده های سعودی خانه ها را در محله هایی که نام آن ها در لیست یونسکو در شهر صنعا آمده بود را مورد هدف بمباران قرار داد که در جریان آن که در ماه ژوئن اتفاق افتاد 5 نفر کشته شدند.

 

مردم بعد از حمله نام برده شده، از زیر آوارها به دنبال افراد زنده می گردند.

 

بعد از حمله هوایی سعودی ها در صنعا در ماه می 2015


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس