کد خبر 546341
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱

وزرای خارجه اتحادیه عرب «احمد ابوالغیط» وزیرخارجه «حسنی مبارک» رئیس جمهور سابق مصر را به عنوان دبیرکل جدید این اتحادیه انتخاب کردند.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه النشره، وزرای خارجه عرب در خصوص تعیین «احمد ابوالغیط» کاندیدای مصر به عنوان دبیرکل اتحادیه عرب و جانشین «نبیل العربی» به توافق رسیدند.

روزنامه الیوم السابع به نقل از یک منبع عربی مسئول گزارش داد که قطر با تعیین ابوالغیط در این منصب مخالفت داشته و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس پیش از اعلام رسمی دبیرکلی ابوالغیط برای رایزنی در خصوص انتخاب وی نشست غیرعلنی تشکیل دادند.

رایزنی های فشرده ای بین وزرای خارجه عرب به منظور اقناع قطر برای صرف نظر از مخالفت خود با کاندید مصر برای دبیرکلی اتحادیه عرب انجام شد و وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات، بحرین و عمان هدایتگر این تلاش ها بودند.

قطر با اعلام اینکه در خصوص کاندید پست دبیرکلی اتحادیه عرب بین کشورهای عربی توافق وجود ندارد تعویق یک ماهه رای گیری برای انتخاب دبیرکل اتحادیه عرب را خواستار شده بود که به گفته منبع عربی مذکور سودان نیز این درخواست قطر را تایید کرده بود.

اتحادیه عرب روز پنج شنبه به منظور انتخاب دبیرکل جدید این اتحادیه، در اجلاسی غیرعادی که در سطح وزرای خارجه برگزار گردید در قاهره مقر دبیرخانه اتحادیه عرب تشکیل جلسه داد. ابوالغیط که هشتمین دبیرکل اتحادیه عرب بشمار می رود از سال ۲۰۰۴ تا زمان انقلاب مردمی مصر در سال ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور گردید وزیر خارجه مصر بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس