کد خبر 545106
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در سخنانی در سومین کنگره پاسداشت شهدای جهان اسلام تاکید کرد که برخی کشورها که حزب الله را تروریست نامیده و می‌خواهند حماس را هم تروریست بنامند، تنها بدنبال جلب رضایت اسرائیل هستند.

به گزارش مشرق، «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران  در سومین کنگره پاسداشت شهدای جهان اسلام که عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی گفت: شهید و شهادت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و هدف اصلی شهید و شهادت ایجاد صلح و جلوگیری از فساد در جهان است.

وی افزود : خداوند متعال نیز در قرآن کریم به طور مکرر تاکید کرده است که متجاوزین را دوست ندارد و این یک اصل در جهان اسلام است اما این مسئله را در رژیم صهیونیستی شاهدیم که بنیان این رژیم بر پایه تجاوز ساخته شده است .
 
ابو شریف با بیان اینکه این رژیم بیش از هزاران بار در فلسطین مرتکب تجاوز و جنایت شده است ، تصریح کرد : انگلیس در قرن پیش باعث شروع این موضوع شد  و به رشد و نمو رژیم صهیونیستی پرداخت. در سال 1948 و با آغاز اشغال فلسطین 15 هزار فلسطینی کشته شده ، صدها هزار نفر اخراج شده و 550 شهر و روستا به طور کامل نابود شد.

وی افزود: در کنار اینها این رژیم صدها مورد جنایت دیگر مرتکب شده که تا کنون نیز ادامه دارد .
نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه تاکید کرد : در جنگ اخیر 51 روزه غزه شاهد بودیم بیش از 5 هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر دیگر مجروح شدند . رژیم صهیونیستی به شکل عمدی غیر نظامیان و کودکان را مورد هدف قرار می داد  و به شهادت می رساند .

ابو شریف گفـت: به طور مثال احمد اخرواه که نماد برگزاری این کنگره است  در زمانی که در رحم مادرش بود مورد اصابت ترکش خمپاره های اسرائیل قرار گرفت و 3 دقیقه پس از تولد به شهادت رسید، همچنین خواهر یکساله و مادر این شهید  نیز به شهادت رسیدند .

وی در ادامه با بیان اینکه در این جنگ دهها خانواده که تعداد آنها به طور کامل کشته شده و به شهادت رسیدند بیشمار است، افزود: جنایت بازار شجاعیه غزه ،حمله به مدارس انروا  و یا کشتار کودکان در ساحل غزه از جمله جنایت بارز این رژیم در جنگ غزه است.
 
ابو شریف در ادامه تصریح کرد: ما شاهد صدها هزار جنایت از سوی اسرائیل هستیم و متاسفانه این رژیم به هیچ وجه مجازات نشده است .طبق قوانین بین المللی جنایت شامل گذشت زمان نمی شود اما صد سال از جنایت اسرائیل میگذرد و هنوز هیچ مجازات و دادگاهی برای ان ایجاد نشده است.

وی گفت : در این میان برخی کشورها ،  گروههای مقاومت ضد صهیونیستی  از جمله حزب الله  را تروریست نامیده اند و  میخواهند حماس را هم جز گروههای تروریستی بنامند و همه این اقدامات برای جلب حمایت اسرائیل است .

ابو شریف تاکید کرد: ما تنها می توانیم که بوسیله این مراسم‌ها هویت اصلی اسرائیل و جنایات این رژیم  را افشا کرده و بتوانیم خودمان روزی این رژیم را به مجازات برسانیم.

پاکروان: بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کودک کشی صهیونیستها مورد اهتمام کنگره شهدای جهان اسلام است

دبیر درسومین کنگره شهدای جهان اسلام: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کودک کشی های رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت و دفاع از حقوق کودکان از اهمیت ویژه ای در این کنگره برخوردار است.

به گزارش قدسنا در سومین کنگره شهدای جهان اسلام که  عصر امروز (دوشنبه) در باغ موزه دفاع مقدس در حال برگزاری است ، "محمدرضا پاکروان"  دبیر این کنگره در سخنانی گفت : سومین کنگره  شهدای جهان اسلام  با گرامیداشت یاد شهید احمد اخرواه خردسال ترین شهید جنگ 51 روزه غزه برگزار شده است .

وی ادامه داد :در این کنگره حمایت از کودکان در جهان اسلام و توجه معنوی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کودک کشی های رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت و دفاع از حقوق کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

پاکروان تصریح کرد :بدلیل شهادت بیش از 500 کودک در غزه و همچنین شهادت بیش از  دو هزار کودک در سوریه ، یمن و دیگر کشورهای اسلامی ، این کنگره امسال نگاه ویژه ای به این موضوع داشته است .

وی تاکید کرد :  در کنگره امسال همچنین نگاهی علمی به این مقوله ایجاد شده و به همین دلیل هم شخصیتهای ویژه ای هم به آن دعوت شده اند  

حجت الاسلام معظمی: باید از نسل کشی ملتهای مظلوم جلوگیری کنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز همه دنیا فهمیده اند که اگر می خواهد مستقل باشند باید در برابر ظلم بایستند و باید همان راهی را بروند که انقلاب اسلامی ایران رفته است.

حجت الاسلام "سید محمد حسن معظمی" معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این کنگره تاکید کرد: از شهید گفتن کار آسانی نیست. قرآن کریم درباره شهید می‌گوید مردم به آنانی که در راه خدا کشته شدند مرده نگویید و گمان هم نکنید که مرده اند اینها زنده اند و نزد خداوند روزی می‎خورند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) همچنین درباره شهدا فرموده اند که اولین کسی که وارد بهشت می شود شهید است، بنابر همین مقام و منزلت شورای عالی انقلاب فرهنگی 22 اسفندماه هر سال را مزین به نام شهید نامگذاری کرده است. امروز ترویج فرهنگ شهادت در سطح جامعه نهادینه شده است، چرا که فرهنگ شهادت امنیت ملی کشور را تضمین کرده است.

وی تاکید کرد: همگان می دانیم که 220 هزار شهید جنگ تحمیلی به تاسی از امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز کردند. همه اینها نشان می دهد که مسیری که شهدا انتخاب کرده اند مسیری بود که حسین (ع) انتخاب کرده بود و امروز همه دنیا فهمیده اند که اگر می خواهد مستقل باشند باید در برابر ظلم بایستند و باید همان راهی را بروند که انقلاب اسلامی ایران رفته است. ما شاهد این مسئله هستیم که ملت فلسطین، یمن و لبنان به تاسی از ما در این مسیر گام نهادند.

وی افزود: باید از آرمان پیامبر دفاع کنیم و باید این مسیر را ادامه دهیم. امروز نسل کشی و کودک کشی در سراسر این گیتی وجود دارد و ما باید با ترویج فرهنگ شهادت جلو زیاده طلبی‎ها و زیاده خواهی‎ها را بگیریم و باید از کودک کشی و نسل کشی ملل مظلوم جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: امروز وصیت نامه های شهدا راهگشا است و مسیر را به ما نشان می‎دهد باید از  وصیت نامه های شهدا استفاده کنیم. اگر می خواهیم آرمان شهدا و امام (ره) ادامه پیدا کند باید مسیر حسین بن علی (ع) را ادامه دهیم.

سومین کنگره بین المللی پاسداشت شهدای جهان اسلام با محوریت پاسداشت شهید احمد اخرواه خردسالترین شهید فلسطینی (سه دقیقه پس از تولد) با مشارکت سازمانهای مختلف از جمله امور بین الملل سازمان بسیج، مجمع جهانی اهل بیت، مرکز بسیج وزارت امور خارجه، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشکده مطالعات جهان اسلام، پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین، پژوهشکده مطالعات آمریکا، پژوهشگاه مطالعات جهان، پژوهشگاه مطالعات بین الملل، مرکز بسیج سازمان حج و زیارت، دبیرخانه سازمانهای مردم نهاد امداد بشردوستانه، مجمع جهانی مستضعفین و جمعیت کار آفرینان و جمعیت دفاع از ملت فلسطین و خبرگزاری قدس برگزار شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میرزاعباس ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    چه عجب ازحماس صدا در امد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس