کد خبر 545314
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

دبیر کل سازمان ملل متحد در شرایطی از ترکیه خواست تا به آزادی بیان احترام بگذارد که مقام‌های آنکارا پرفروش ترین روزنامه این کشور را توقیف و کنترل آن را در اختیار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فرهان حق سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: دبیر کل سازمان ملل از ترکیه خواسته است تا به آزادی بیان احترام بگذارد چرا که صداهای مخالف و منتقد نیز باید شنیده شود.

فرهان حق در ادامه تصریح کرد: دبیر کل نسبت به تحولات مربوط به توقیف گروه رسانه‌ای بزرگ ترکیه آگاه است. وی به دقت و از نزدیک تحولات را دنبال می کند.

مقام های ترکیه روز جمعه در ادامه سرکوب حامیان فتح الله گولن دشمن بانفوذ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، روزنامه تودی زمان بزرگترین روزنامه این کشور را توقیف کردند.

پلیس با شلیک گاز اشک آور و استفاده از توپ آبپاش هزاران نفر از کسانی را که در حمایت از روزنامه تودی زمان، در اطراف ساختمان این روزنامه تجمع کرده بودند، متفرق کرد.

گروه های حقوق بشر و مقام های اروپایی به شدت از اقدام مقام های ترکیه در سرکوب مخالفان و توقیف روزنامه تودی زمان در آستانه نشست ترکیه و اتحادیه اروپا، انتقاد کرده‌اند.

اردوغان بارها گولن را به طراحی توطئه برای سرنگونی دولت ترکیه متهم کرده است. اردوغان مدعی است که گولن شبکه ای از حامیان خود را از دستگاه قضایی، پلیس و رسانه های خبری قرار داده است. گولن همه این اتهامات را تکذیب کرده است.

تودی زمان پرفروش ترین روزنامه ترکیه تا پایان فوریه بوده و شمارگان این روزنامه به بیش از 650 هزار نسخه می رسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس