رئیس اتاق اصناف کشور: باید فضای مناسبی برای نمایشگاههای بهاره در نظر گرفته شود. ما فشار سنگینی در یک دوره 25 روزه تحمل می کنیم و تامین امنیت و وسایل رفاهی برای این نمایشگاهها بسیار مشکل است .

گروه فیلم و صوت مشرق،علی فاضلی رئیس اتاق اصناف کشور در برنامه  گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه برگزاری نمایشگاههای بهاره زیر چادر بسیار مشکل است گفت: ما فشار سنگینی در یک دوره 25 روزه  تحمل می کنیم و تامین امنیت و وسایل رفاهی برای این نمایشگاهها بسیار مشکل است .

{$sepehr_media_1416972_400_300}
دانلود

فاضلی با بیان اینکه  دو میلیون و 173 هزار بنگاه صنفی پروانه دار و هفتصد و پنجاه  هزار بنگاه بدون پروانه  در بخش دست فروشی  نظام توزیع کشور را تشکیل می دهند گفت: اتاق اصناف فقط کار نظارتی بر بازار دارد و بحث کشف قاچاق در حیطه  وظایف ما نیست.

وی گفت : به بخش بازرسی و نظارت نیز یک ریال تخصیص  نیافته است و نمی دانیم با 1650 بازرس چه کاری باید انجام دهیم .

فاضلی با بیان اینکه وظیفه  اتاق اصناف کنترل نصب اتیکت ، صدور فاکتور ، کم فروشی و گران فروشی است گفت : در 12 سال گذشته  برگزاری نمایشگاههای بهاره  موفق بوده است اما توجیه پذیر نیست.

وی گفت : در این فروشگاهها  حتما باید کالای تولید داخل با تخفیف  10 تا 15 درصدی فروخته شود.

رئیس اتاق اصناف  افزود : برپایی نمایشگاههای بهاره به دلیل نبود تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان  داخلی رکود و  کاهش تورم  منطقی نیست.

وی گفت : غرفه های نمایشگاههای بهاره  به واحدهای تولیدی  دارای پروانه  فعالیت  واگذار می شود  که این و احدها باید  پروانه خود را بر سر در  غرفه  نصب کنند وگرنه  اجازه  ادامه فعالیت  به آنها داده  نمی شود.

فاضلی افزود : نظام کنترلی  هر روز  بر فعالیت غرفه ها در نمایشگاههای بهاره  نظارت دارد. امسال برندهای بسیار خوبی در نمایشگاههای بهاره  حضور دارند که در سالهای پیش نبوده اند.

سید حسین هاشمی  استاندار تهران نیز  در ارتباط تلفنی با این برنامه  گفت : امسال باید نمایشگاههای بهاره  وضع بهتری  در مقایسه با سال گذشته داشته باشند. در سال گذشته در بازدیدی که از نمایشگاه بهاره تهران  داشتیم حتی یک مورد اعتراض درباره نبود تنوع ، گرانی و یا نبود کیفیت  وجود نداشت.

هاشمی گفت: در کشورهای پیشرفته نیز این گونه نمایشگاهها  برگزار می شود  و مکان آنها موقت است.

وی با بیان اینکه مکان نمایشگاههای بهاره تهران  مناسب است اما  طراحی و خلاقیت  می خواهد گفت: برای استان تهران  برگزاری نمایشگاههای بهاره ضروری است  .

آنوش رحام کارشناس مسائل  اقتصادی نیز در این برنامه  با بیان اینکه  بسیاری از کالاهای وارداتی در نمایشگاههای بهاره  توزیع می شوند گفت :نظارت کافی بر این نمایشگاهها وجود ندارد. فروشنده ها معمولاً اجناسی  را به این نمایشگاهها می آورند و عرضه می کنند  که  در طول سال  موفق به فروش آن نشده اند.

رحام  گفت : هزاران  برند در کشور وجود دارد که صاحب آنها مشخص نیست  و هنگام  توزیع نظارتی بر آنها  نمی شود .

جمشید زند  رئیس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه  گفت : خوشبختانه امسال نمایشگاه بهاره  در این استان  برگزار نمی شود. سال گذشته  با 500 غرفه  نمایشگاه بهاره در اراک  برگزار و استقبال خوبی از آن شد.

وی دلیل برگزار نشدن  نمایشگاه بهاره  در استان مرکزی را کاهش تورم و رکود  در بازار و تخفیف های فروشگاههای مختلف در این استان  اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس