وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی گفت: برای ایجاد رقابت در تولید و بهبود فضای کسب و کار دولت باید از تصدی گری در فعالیت های اقتصادی عقب بنشیند.

گروه فیلم و صوت مشرق، طهماسب مظاهری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: شفافیت و اطلاع رسانی موضوعات اقتصادی از عوامل رونق اقتصادی صنایع خصوصی است. به دلیل نبود توجه به صنایع کوچک کشور اکنون صنایع بزرگ نیازهای خود را وارد می کند.

{$sepehr_media_1392390_400_300}
دانلود

مظاهری افزود: صنایع کوچک می تواند در دست بخش خصوصی قرار گیرد اما در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به این موضوع توجه نشده است. بخش هایی که در اختیار دولت است باید واگذار شوند. مشکلات اقتصادی از دولت گذشته به دولت یازدهم رسیده است و این دولت برنامه هایی برای حل آنها دارد اما کم تجربه است و جرأت اجرای آن را ندارد.

سید احسان خاندوزی کارشناس مسائل اقتصادی نیز در این برنامه با بیان اینکه  60 درصد اشتغال مربوط به صنایع کوچک است گفت: سهم صنایع کوچک و جایگاه آن در اقتصاد ایران مشخص نیست. افزون بر واگذاری صنایع، سیاستگذاری ها نیز باید به سمت حمایت از بخش خصوصی باشد. مجلس نهم به جای نظارت بر قانون بر تصویب قوانین جدید تأکید داشت.

سید مجتبی خالصی دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت نیز در این برنامه با بیان اینکه دولت برای رونق اقتصادی صنایع کوچک برنامه های گوناگونی در نظر گرفته است گفت: طرح های توسعه ای برای صنایع دستی، معدنی و صنایع معدنی برای تقویت بخش صنایع کوچک تدوین کرده ایم.

وی افزود: طرح هایی نیز برای واگذاری فعالیتهای اقتصادی به بخش خصوصی داریم. خالصی بهبود شاخص های فضای کسب و کار و رونق تولید در بخش صنایع کوچک و خصوصی را نشان دهنده تلاش دولت در جهت بهبود فضای کسب و کار بیان کرد.

وی گفت: وضع صندوق توسعه ملی نیز در برنامه ششم توسعه مشخص است و سالانه 30 درصد سهم فروش نفت و گاز وارد این صندوق می شود. سهم صندوق توسعه ملی در بودجه سال 95 بیست درصد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس