کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت : غرب از دموکراسی و مردم سالاری اسلامی ملت بزرگ ایران هراس دارد .

گروه فیلم و صوت مشرق، محمد جواد اردشیر لاریجانی در برنامه  گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : مردم ایران  با استقرار نظام جمهوری اسلامی  یک تجربه بزرگ ملی را  در  مستقر کردن  نظام مدنی  معقول  اسلامی  بدست آوردند  و غربیها به دنبال شکست  این الگو هستند.

وی گفت : مردم سالاری اسلامی در جمهوری اسلامی ایران  برای همه آزاد مردان و بویژه مسلمانان  جهان  ارزشمند است و غرب نمی خواهد ایران  الگو شود و در حالیکه  دوستان آمریکا در منطقه  به روش قبیله ای حکومت می کنند مورد حمایت  واشنگتن  هستند.

{$sepehr_media_1406414_400_300}
دانلود

لاریجانی گفت : جمهوری اسلامی ، انتخابات و دموکراسی  در کشور ما  همچنان برای غرب یک کابوس  است و دشمنان ما تلاش می کنند  با حمایت از سلفی ها و مفتی های سلفی  و همچنین گروه تروریستی داعش چهره دین اسلام را تخریب کنند وتجربه عظیم  ملت بزرگ ایران را زیر سوال ببرند.

این کارشناس  مسائل سیاسی گفت : اما ملت ایران  دارای بصیرت است  و اجازه نمی دهد دشمن  به اهداف خود برسد برای اینکه به استقلال و عزت و آبادانی کشور خود علاقه مند است .
لاریجانی گفت : حتی کسانی که  به نظام جمهوری اسلامی انتقاد دارند اما برای استقلال  ، عزت و اقتدار کشور ارزش قائل هستند  پای صندوق های رای می آیند  و باید  این نعمت الهی را پاس بداریم.

وی افزود : دشمن در برخورد با انتخابات بسیار جدی و سه مرحله را در پیش گرفته است  که در مرحله اول به دنبال زیر سوال بردن نظام انتخابات و شورای نگهبان قانون اساسی است.

لاریجانی افزود : خوشبختانه سیاسیون کشور در این مرحله موفق شدند و دشمن را ناکام گذاشتند  که کاری  بسیار ارزشمند است  چون همه شرکت کردند و حتی کسانی که  به خاطر حوادث 88 انتقاد یا گله ای  داشتند هم به میدان آمدند  که  این موفقیت ها  دشمن را ناکام گذاشت.

لاریجانی گفت : دشمن در مرحله دوم  به دنبال تحمیل انتخاب بد است  اما ملت  ایران اسلامی با انتخاب خود  هم  دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

وی افزود : اینکه بیگانگان  لیست تعیین می کنند نشان دهنده  رفتار احمقانه آنهاست  چون خیلی پایین  تر از کلاس  ملت ایران قرار دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی  گفت : کتابی در غرب نوشته شده است به نام شفافیت شر در قرن 21 که نشان می دهد  غرب در ادعاهای دروغین خود در زمینه دموکراسی و مبارزه با تروریسم  رسوا می شود و امروزه می بینیم که  آمریکا  که خود  را حامی دموکراسی می داند از کشورهای منطقه خلیج فارس که هیچ بویی از دموکراسی نبرده اند  حمایت می کند و همه جهان فهمیده اند که آمریکا  و همه کشورهای غربی حامی تروریسم  و بویژه گروه تروریستی تکفیری داعش هستند و همه ملت های دنیا  اینها را  می شناسند.

وی گفت :  غرب  از اینکه ایران  صاحب نظام اسلامی معقول شده خشمگین است  و از بصیرت ملت ایران هم می ترسد.

لاریجانی افزود : دشمن  در این مرحله  می خواهد  به  مردم  خط دهی کند اما  مردم آنها  را می شناسند و با انتخاب خوب آنان را ناکام خواهند گذاشت و بصیرت اصلی خود را به منصه  ظهور خواهند گذارد.

وی افزود : باید به کسی رای بدهیم که در برابر دشمن می ایستد و البته  جنس  انتخابات نمایندگان مجلس با  انتخابات شورای  نگهبان متفاوت است.

این کارشناس مسائل سیاسی  گفت : دشمن در مرحله سوم و پس از اعلام نتایج انتخابات  تلاش خواهد کرد   حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد  و نظام را زیر سوال ببرد و ما نباید از این حیله دشمن هم  غافل شویم چون دشمنی  غرب  با ما  واقعی است.

لاریجانی افزود : در اینجا گروههای سیاسی و داوطلبان باید  از دشمنان  اعلام برائت کنند  تا در آینده هم اگر وارد مجلس شدند بتوانند دربرابر زیاده خواهی دشمنان بایستند.

وی گفت : آمریکا دردوره برجام بدنبال نفوذ است و می خواهد قدرت و استراتژی مقاومت ایران را  تضعیف کند  و در ادامه  هم  به تضعیف  استقلال ایران  می اندیشد  و نمی خواهد ایران  از استراتژی مقاومت  حفاظت کندو آمریکا هرگز بدنبال  تعامل برابر نیست بلکه به دنبال تحمیل است و در ادامه می خواهد  با شکست  استراتژی مقاومت ایران و همچنین  تضعیف استقلال  ایران  به همه ملت های جهان امپراطوری خود را تحمیل کند.

لاریجانی گفت : آمریکا با اجرای برجام بدنبال تغییر است  و فقط اولویت های خود را عوض کرده است  اما حضور مردم در انتخابات  و نمایش بصیرت آنها دشمن را به عقب خواهد راند.

آقای لاریجانی  گفت: یکی از توطئه های دشمنان دو قطبی سازی انتخابات است و بحث  مجلس حامی دولت و مخالف دولت  را مطرح کرده است  اما مقام معظم رهبری فرمودند که  ملت نه مجلس  مخالف دولت ونه  مجلس تحت  بلیت دولت را می خواهد بلکه مردم  بدنبال مجلسی کارآمد هستند  تا مسائل اقتصادی و مشکلات جامعه را ساماندهی کند و به دولت  هم در  اجرای ماموریت های خود  کمک  خواهد کرد.

وی افزود : مجلس شورای اسلامی باید برای استقرار اقتصاد مقاومتی که استراتژی نظام است  برنامه های عملیاتی ارائه کند و از استقلال کشور هم  ذهن روشنی داشته باشد  و از آن دفاع کند.

لاریجانی گفت : هر مجلسی که سر کار بیاید  به دولت  کمک خواهد کرد  و وظیفه  همه است که به دولت کمک کنیم و دو قطبی سازی  هرگز درست نیست و جایی ندارد.

وی افزود : در نظام جمهوری اسلامی ایران  در کنار تفکیک قوا  همکاری بخش های مختلف برای پیشبرد اهداف نظام همواره  مورد تاکید است و مجلس از هر جناحی که باشد   با دولت تعامل خواهد کرد ، مجلس مستقل  ومنتخب مردم باید برای حل مشکلات  اقتصادی  و ریل گذاری  خدمات رسانی دولت  باید تلاش کند.

لاریجانی در ادامه گفت : کلمه  اعتدال و عقل  از واژه های بسیار زیبایی است که باید به درستی استفاده شود  و عقل به معنی  ترجیح حق  بر باطل و  حرکت بر اساس منافع دین و اسلام است  و اعتدال هم به معنی  حرکت  عین  عدل  خواهد بود نه اینکه  طوری حرکت کنیم که نه سیخ بسوزد و نه  کباب.

وی افزود  : واژه تندرو  که غربیها  مصطلح کرده اند   در ایران معنی ندارد  و نظام ما حق مدار است  و نباید کسانی را که از عزت  و استقلال  و  دین  دفاع می کنند  تند رو خطاب شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت : عقلانیت و  عقلایی  عمل کردن به این معنی است که  به نفع حق همواره قیام و تلاش کنیم  و کسانی که  نظام اسلامی را  زیر سوال می برند  با نهایت بی عقلی حرف می زنند و  عقل هم مانند کلمه  اعتدال مظلوم  است.

محمد جواد لاریجانی در ادامه درباره نفوذ غربیها  نیز هشدار داد و گفت : شورای نگهبان  قانون اساسی در بررسی  صلاحیت ها   کمترین  حد را  در چارچوب و حدود قانونی  عمل می کند و این روند نشان می دهد که  شورای نگهبان  هرگز جناحی کار نمی کند اما این به این معنی نیست که  دشمن نتواند  نفوذ کند و باید  ما  آگاهی های خود را بیشتر کنیم.

وی افزود : آمریکا بدنبال تحمیل امپراطوری خود  در جهان است  و یکی از نقاط ضعف می تواند  نفوذ در افکار عمومی باشدو دشمن افکار عمومی را هدایت می کند که باور کنند نظام جمهوری اسلامی ایران  هیچ دستاوردی نداشته است.

لاریجانی گفت : مخالف استفاده از اینترنت  نیستیم اما داده هایی که در اینترنت  دیده می شود اطلاعات نیست بلکه  اطلاعات نما است و باید  فرهنگ استفاده از اینترنت را بدانیم  نباید عقل را از کار بیندازیم بلکه باید برای هرگونه تحلیل و اظهار   باید یک  مرجع داشته باشیم و نقطه مرجع ما  انقلاب اسلامی که در 38 سال اخیر استقلال را برای ما به ارمغان آورده است و از  لحاظ علمی رتبه  اول منطقه را داریم و جمهوری اسلامی ایران یک نقطه تاثیر گذار در منطقه  و جهانی است و آمریکا  نیز از همین موفقیت ها می ترسد اما اطمینان داریم ملت ایران در روز جمعه هم  دشمن را مایوس خواهند کرد.

وی گفت : آمریکا  در حالی از حقوق بشر در کشورهای منطقه حمایت می کند که هیچگونه دموکراسی ندارند واز طرف دیگر  بدون دموکراسی هم  حقوق بشر معنی ندارد و این رویکرد نفاق آمریکا را نشان می دهد.

لاریجانی افزود : باید هوشیار باشیم  و  از دستاوردهای  نظام خود حفاظت کنیم.

وی درادامه گفت : کسانی که  در انتخابات  شرکت کرده اند و داوطلب شده اند همه پیروز هستند وباید از فردای انتخابات حتی در صورت شکست  به  رقیبان  خود تبریک بگویند  چون به خاطر نظام به میدان آمده اند و این تلاش آنها  به نفع نظام تمام شده است بنابراین  همه پیروزند و باید  کمک کنندکه مردم نشاط سیاسی خود را حفظ کنند و اگر نمایندگانی که  به مجلس راه  می یابند  دلسوز باشند و برای حل مشکلات تلاش کنند مردم نیز  رضایت خواهند داشت و اولویت آنها باید کمک به حل مسائل اقتصادی باشد.

لاریجانی گفت : اقتصاد مقاومتی با تفکر بسیجی و توسعه صنایع و بنگاه  های  کوچک و متوسط تحقق می یابد.

وی درباره انتخابات مجلس خبرگان هم تصریح کرد  : کسانی که  در این عرصه  وارد شده اند  باید  از اصل  نظام  و نهاد رهبری  حمایت کنند  چون شاخصه مشروعیت در نظام ما است و ستون فقرات   نظام مدنی را تشکیل می دهد.

لاریجانی افزود : باید اینها  از این موضوع  آگاهی کامل داشته باشند  و چون ولایت فقیه همان  ادامه  ولایت و امامت است.

این کارشناس مسائل سیاسی  گفت: داوطلبان  و نمایندگان  مجلس خبرگان رهبری باید علاوه بر  دانش فقهی و تئوری  باید  مصداق را هم  بشناسند  و فقط دانستن تئوری کافی نیست و در حال حاضر هم این مصداق در شخصیت  رهبری معظم انقلاب است که  در جهان اسلام نظیر ندارد  و وقتی  صحبت می کند  جهان  روی آن  حساب باز می کند.

وی افزود : طرفداران ولایت فقیه باید  به اصل تولی و تبری توجه کنند.

لاریجانی  گفت : کسانی که سابقه  آنها نشان می دهد که نه تنها از ولایت  پشتیبانی نکردند  حتی در جایی توانستند  در مقابل رهبری ایستاده اند  آنها نمی توانند  خود را طرفدار ولایت فقیه معرفی کنند  و مردم باید  در انتخاب خود  افرادی را برگزینند که از نهاد رهبری و مصداق آن  حفاظت کنند .
آقای لاریجانی با بیان اینکه مردم در روز جمعه  حتما  افتخار دیگری  خواهند آفرید گفت : روز شنبه  به  اجلاس حقوق بشر در اروپا خواهم رفت  و در آنجا  همین گزارش انتخابات  مردم  ایران را  و مردم سالاری اسلامی را تبیین خواهیم کرد و آقای امیری  قائم مقام  وزیر کشور هم گزارشی از  حضور اقلیت های دینی و  همه اقوام ایرانی را در انتخابات  گزارش خواهد کرد.

وی افزود : حتما  این گزارش با عث سرافکندگی  گسترده  مدعیان دروغین  حقوق بشر خواهد شد و نتایج انتخابات هر چه باشد  بسیار افتخار آمیز است  و به آن افتخار خواهیم کرد.

لاریجانی گفت : مجلس  شورای اسلامی عمدتا  محل رقابت دو جناج عمده اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد بود  و اما  از هر گروهی که وارد مجلس می شوند باید برای استقرار  اقتصاد مقاومتی  و با حرکت  بسیجی  و با حساب و کتاب تلاش و از سیاست خارجی کشور هم حفاظت کنند و استراتژی داهیانه رهبر  انقلاب را  بفهمند و حفاظت کنند.

وی افزود : باید از امنیت و استقلال کشور دفاع کنیم  و در فضای متلاطم منطقه اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهیم  در حال حاضر ترکیه  روز به روز شکست می خورد و یک  سوم این کشور حالت جنگی به خود گرفته است و عربستان هم که  هر روز  به سریال های شکست خود  در منطقه اضافه می کند اما جمهوری اسلامی ایران  که در مقابل تروریسم  ایستاده است امنیت دارد و ما به  هیچ کشوری   لشکر کشی نکرده ایم.

اردشیر لاریجانی گفت : نمایندگان مجلس همچنین نیابد  اجازه دهند دشمنان  در اجرای برجام  بر سر دولت کلاه بگذارند  و باید دولت را یاری  کنند  تا دستاوردهای آنها برای نسل های آینده نیز باقی بماند.

وی همچنین از کسانی که  در برگزاری انتخابات از اول  تا آخر تلاش کردند  سپاسگذاری کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس