مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه: برنامه های موشکی ایران ربطی به برنامه هسته ای این کشور ندارد.

گروه فیلم و صوت مشرق، رجب صفر اوف مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما افزود: سیاست تحریم جای سیاست های دیگر را در آمریکا گرفته و این موضوع برای مسکو روشن شده است.

وی گفت: آمریکا با سیاست تحریم کشورهای مستقل را مجبور می کند یا در چارچوب سیاست های غرب حرکت کنند یا دچار به هم ریختگی شوند.
{$sepehr_media_1435207_400_300}
دانلود

صفر اوف افزود: روسیه معتقداست حق مسلم ایران دفاع از خود است و باید امنیتش را ارتقا دهد تا جلوی تهدیدها بایستد.

وی افزود: تاکید روسیه بر این است که آمریکا حق ندارد دیگر بر هیچ کشوری از جمله  ایران تحریمی وضع کند.

مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه گفت: به دلیل نفوذ لابی های صهیونیست در آمریکا و نزدیک شدن انتخابات این کشور مقامات آمریکایی می خواهند با مطرح کردن آزمایشهای متعارف موشکی ایران در شورای امنیت لابی صهیونیست در آمریکا را  آرام کنند اما این حرکت آمریکاییها نقض قوانین بین المللی است و روسیه آن را نمی پذیرد.

توکل حبیب زاده کارشناس امور بین الملل نیز در این برنامه گفت: منعقد شدن برجام به معنای پذیرش صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران از طرف غرب و بنا بود شورای امنیت و کشورهای 1+5 روابط جدیدی را با ایران آغاز کنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود بر اساس برجام عمل کرده است  اما غربی ها به بهانه هایی که هیچ گونه مبنای حقوقی ندارد در پی اتهام زنی های گذشته و ادعاهایی مبنی بر تخطی ایران از تعهدات خود هستند.

حبیب زاده گفت: در بند 3 بیانیه مستقلی که1+5 ضمیمه برجام کرده از ایران درخواست شده است فعالیت های مرتبط با موشک های بالستیک که قابلیت حمل تسلیحات هسته ای دارند انجام ندهد.

وی گفت: زمانی که برنامه هسته ای ایران به تایید غرب رسیده است کلاهک هسته ای وجود ندارد که بخواهد با موشک بالستیک حمل شود.

این کارشناس امور بین الملل با بیان اینکه فعالیت های هسته ای ایران هیچ گاه نظامی نبوده است گفت: آزمایش موشک های بالستیک جزو سلاح های متعارف است و نقض بند 3 بیانیه برجام نیست.

حبیب زاده افزود: آزمایشهای موشکی ایران نه نقض حقوق بین الملل نه نقض منشور سازمان ملل متحد و نه نقض برجام است.

وی گفت: کشورها حق دفاع مشروع با سلاح های متعارف از امنیت خود را براساس منشور ملل متحد دارند.

بهشتی پور کارشناس حقوق بین الملل نیز در این برنامه با بیان اینکه موضوع دفاعی ایران قابل مذاکره نیست و حق مسلم کشورمان است گفت: محدودیت موشکی برای ایران قابل  قبول و تصور نخواهد بود.

وی افزود: اینکه آمریکا و فرانسه موضوع موشکی ایران را در شورای امنیت مطرح کرده اند  به دلیل فشارهای رژیم صهیونیستی است زیر این رژیم از ابتدا مخالف هرگونه توافق غرب با ایران بود و اکنون نیز تلاش می کند جلوی اجرایی شدن برجام را بگیرد.

بهشتی پور گفت: روسیه به دلیل دچار بودن به تحریم های غرب و چالش جدی با آمریکا  و اینکه می داند جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده است  مخالفت صریح با طرح موضوع آزمایش های موشکی ایران در شورای امنیت کرد.

وی افزود: فضای بین المللی به گونه ای نیست که آمریکاییها بخواهند تحریمی ضد کشورمان وضع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آزمایش موشکی ناقض نیست همان طور که صخبت از نابودی اسرائیل و انکار هولوکاست ناقض نیست اما باعث بی اعتمادی و سخت شدن همکاری می شود - مهم ترین اینکه برای مردم ایران هم فایده عملی و فوری ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس