کد خبر 540316
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸

وزیر نفت قطر و رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت که طرح پیشنهادی تثبیت تولید نفت در سطح تولید ماه ژانویه موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری «سی اِن اِن» ، «محمد بن صالح الساده» در گفت و گو با این شبکه خبری گفت: ابتکار اوپک برای تثبیت تولید نفت در سطح ماه ژانویه حمایت جلب می کند و تولیدکنندگان کوچکتر نیز راه به جایی نمی برند و به این ترتیب قیمت نفت ظرف یک سال آینده می تواند به بالای 50 دلار باز گردد.
وی گفت: در زمان حاضر بهترین پیشنهاد ممکن ، تثبیت تولید نفت در سطح ماه ژانویه است و به گمان ما این پیشنهاد حمایت بیشتری کسب خواهد کرد زیرا به نفع همه است.
پنج عضو از 13 عضو اوپک - عربستان ، کویت ، امارات ، قطر و ونزوئلا - بعلاوه روسیه با تثبیت تولید نفت موافقت کرده اند. ایده این پیشنهاد این است که این کشورها با تثبیت میزان تولید نفت خود می توانند با مازاد عرضه جهانی مقابله و اقتصاد به خطر افتاده خود را نجات دهند. این در حالی است که عربستان اعلام کرده که آمادگی کاهش تولید را ندارد.
وزیر نفت قطر گفت که ایران از هرگونه اقدامی برای تثبیت بازار نفت اعلام حمایت کرده اما این کشور همچنین خواستار «ملاحظات ویژه ای» شده است.
وی افزود: البته این موضع آنها است و ما به موضع آنها احترام می گذاریم.
کشور عراق نیز برای بهبود وضعیت اقتصادی خود خواستار افزایش تولید نفت است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس