کد خبر 539735
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

دومین شرکت بزرگ عربستان تحت مدیریت ضعیف نخست وزیر سابق لبنان، در آستانه فروپاشی قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس 24 شرکت "سعودی اوجیه" دومین شرکت بزرگ عربستان است. این شرکت 56 هزار نفر کارمند دارد. بسیاری از کارمندان این شرکت فرانسوی هستند.

بحران مالی شدید و ضعف مدیریت سعد حریری - رئیس شرکت - موجب شد سعودی اوجیه نتواند حقوق کارکنان خود را به مدت 5 ماه پرداخت کند.

رادیو بین المللی فرانسه با بیان اینکه کارکنان خارجی این شرکت با مشکلات مالی شدید مواجه هستند، حساب های بانکی آنها بسته شده و حتی قادر نیستند شهریه مدارس فرزندانشان را پرداخت کنند، سعد حریری را به سوء مدیریت متهم کرد و گفت: بحران مالی سعودی اوجیه از سال 2013 آغاز شد. "بر اثر سیاست های نادرست سعد حریری شرکت به آستانه ورشکستگی رسید."

این ماجرا تا جایی ادامه پیدا کرد که سفیر فرانسه با ارسال نامه ای از سعد حریری خواست به وضع کارکنان فرانسوی رسیدگی کند. پس از علنی شدن بحران شدید مالی و دخالت سفیر فرانسه، شرکت حقوق یک ماه کارکنان را پرداخت کرد.

به گفته کارشناسان، اقتصاد عربستان به دلیل سیاست های نادرست رژیم آل سعود در کاهش بهای نفت با بحران شدید در ماه های اخیر مواجه است و در آستانه فروپاشی است. طبق پیش بینی های صندوق بین المللی پول، عربستان در سال 2016 با 19.4 درصد کسری بودجه مواجه است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس