کد خبر 538395
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

«تد کروز» جمهوری‌خواه در سال 2013 در کنگره ملی آمریکا برای قطع بودجه لایحه حفاظت از «بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» شرکت کرد. او در این سخنرانی که چهارمین سخنرانی طولانی در تاریخ مجلس سنا آمریکا است بیش از 21 ساعت سخنرانی کرد.

به گزارش مشرق،رافائل ادوارد تد کروز (Ted Cruz) یکی از نامزد‌های جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز ۲۲ دسامبر ۱۹۷۰ (اول دی 1349) در کلگری، آلبرتا، کانادا به دنیا آمد. پدر او اصالتی کوبایی داشت و مادرش آمریکایی بود؛ آنها یک شرکت حفاری نفت را مدیریت می کردند و مدتی را در کشورهای کانادا، ایرلند و کوبا سپری کردند. تد کروز فرزند اول یک خانواده 4 نفره است و یک خواهر کوچکتر از خود دارد.

کروز جوان تحصیلات دبیرستان را در آکادمی فیت وست تگزاس و هیوستون به پایان رساند. به دلیل علاقه اش به علوم کامپیوتری، مدتی را به تحقیق در زمینه هوش مصنوعی گذراند. در همان زمان هوش و آگاهی فوق العاده او زبانزد شد با این وجود وی با اصرار اطرافیان تحصیل در رشته حقوق را انتخاب کرد و در سال 1992 مدرک لیسانس حقوق را از دانشگاه پرینستون گرفت و سه سال بعد از مدرسه حقوق هاروارد مدرک دکترای حقوق دریافت کرد. او اولین شخصی در خانوادهٔ چهار نفره است که تحصیلات دانشگاهی دارد. تحصیل در رشته حقوق از او یک مناظره کننده قهار ساخت و چندین جایزه ملی مناظره را برای او به ارمغان آورد. به عنوان مدعی العموم دادگاه تگزاس، او از 9 جلسه دیوان عالی، به 5 پیروزی دست یافته است و در این زمینه رکورد دار است.

در سال 2013 او در کنگره ملی آمریکا برای قطع بودجه لایحه حفاظت از «بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» شرکت کرد. او قول داد تا جایی که توانایی ایستادن داشته باشد برای رد این لایحه دولت اوباما سخنرانی کند. این سخنرانی که چهارمین سخنرانی طولانی در تاریخ مجلس سناس آمریکا است پس از 21 ساعت و 19 دقیقه به پایان رسید و به شدت مورد حمایت سناتورهای ایالات متحده تام کوبرن، جیم دمینت، مایک لی، پت تومی، سارا پیلین فرماندار سابق آلاسکا و ران پال، نماینده سابق کنگره از تگزاس قرار گرفت.

کروز در زندگی سیاسی یک جمهوریخواه است و رسماً در ۲۳ مارس ۲۰۱۵ کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد. وی که آشکارا با جنبش تی پارتی همراه شناخته می‌شود روز دوم فوریه 2016 (بهمن 1394) در رای گیری مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از ایالت آیووا آغاز شده بود نخستین هیسپانیکی شد که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آیووا پیروز شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    بر عکس چیزی که همه فکر میکنند این هیسپانیک ها در ایالات متحده، بشدت نژاد پرست هستند و در صورت اومدن این افراد باید منتظر جنگ ها و حوادث ناگوار در سراسر دنیا و ایالات متحده آمریکا باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس