کد خبر 538358
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

حزب‌الله لبنان اعلام کرد عربستان به شدت از کسری بودجه رنج می‌برد و به همین دلیل کمک مالی خود را به لبنان قطع کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در خصوص تصمیم اخیر مقامات سعودی مبنی بر قطع کمک مالی به ارتش لبنان اعلام کرد: بر همگان روشن است که عربستان سعودی در ماه‌های اخیر با مشکلات شدید اقتصادی و کسری بودجه مواجه است.

تجاوز به یمن، هزینه‌های بی‌فایده در این جنگ و کاهش بهای نفت از تصمیمات نادرست پادشاهی عربستان سعودی بود و این کشور را در بد‌ترین وضع اقتصادی چند سال اخیر قرار داد.

عربستان برای جبران این کسری بودجه بسیاری از قراردادهای خارجی سرمایه گذاری و تأمین بودجه خود را لغو کرده است و تصمیم اخیر ریاض نیز به همین دلیل است.


این بیانیه افزود: عربستان از مدت‌ها پیش کمک‌های مالی خود به ارتش لبنان را قطع کرده بود و همه مقامات دولتی و نظامی از این قضیه اطلاع داشتند. پیش از این نیز بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین المللی این قضیه را منعکس کرده بودند. واکنش تحیر آمیز مقامات لبنان و احزاب سیاسی این کشور از اقدام اخیر عربستان، تأثیری بر سرنوشت سیاسی حزب الله ندارد.

در ادامه این بیانیه، حزب الله لبنان با ابراز تأسف از اقدامات ناشایست و غیر منطقی وزارت امور خارجه این کشور، اعلام کرد: کسانی که حزب الله را مسؤول این قضیه می‌دانند، با موضع جنبش در حمایت از مردم مظلوم بحرین و یمن مخالف هستند.

در بخش پایانی بیانیه آمده: عربستان با این اقدام نشان داد که تمام ادعا‌هایش مبنی بر مبارزه با تروریسم کذب محض است. عربستان حامی تروریسم است و هدفش ایجاد فتنه در جهان و به خصوص جهان اسلام است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    حمایتهای گسترده مالی و لجستگی از گروه های تروریستی داعیش خرج دارد کوهی از پول هم داشته باشی با اون همه هزینه تمام میشود بازنده اصلی این جنگ در سوریه وهابیون سعودی بودند که پولشان دود شد رفت هوا
  • ناشناس ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    دقيقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس