عملیات روانی حساب‌شده دبیرکل حزب‌الله لبنان علیه رژیم اسرائیل، باعث وحشت بیش از یک میلیون صهیونیست شده به‌گونه‌ای که کابینه تیم رژیم، اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از فاجعه مورد اشاره نصرالله انجام داده است.

موشکی که 70 هزار نفر را یک جا به کام مرگ می‌کشاند/ سخنانی که یک میلیون صهیونیست را به لرزه انداخت +فیلم
گروه بین‌الملل مشرق - روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت که تهدیدات اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر هدف قرار دادن محموله‌های آمونیاک مستقر در بندر حیفا در جنگ آینده لرزه بر اندام بیش از یک میلیون صهیونیست انداخته و بر خلاف دفعات قبل، مقامات این رژیم را مجبور کرد که برای آرام کردن افکار عمومی داخلی بلافاصله به این اظهارات واکنش نشان دهند.
 
در این گزارش آمده است: شاید از معدود دفعاتی است که اسرائیل به صورت مستقیم و با سرعتی بالا به تهدیداتی که بر ضد آن مطرح شده، واکنش نشان می‌دهد. بمب اتمی که شامل محموله‌های آمونیاک در حیفا است و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرده که در هر جنگ احتمالی آینده آنها را هدف قرار خواهد داد. این موضوع باعث شده است گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل بلافاصله برای مهار تأثیرات ناشی از این شوک در افکار عمومی به این اظهارات واکنش نشان دهد. وی البته قدرت حزب‌الله لبنان در اجرای تهدیدات نصرالله را رد نکرد، بلکه تنها به این سخن بسنده کرد که اسرائیل در ایجاد بازدارندگی در برابر حزب‌الله موفق بوده است.

صهیونیست‌ها می‌دانند که تهدیدات نصرالله در واکنش به تهدیدات مکرر رژیم صهیونیستی با عنوان "دیدگاه ضاحیه" مطرح شده که شامل هدف قرار دادن غیر نظامیان لبنانی است.
 
ایزنکوت در شهر بات یام در مرکز فلسطین اشغالی تصریح کرد که حزب‌الله لبنان توانمندی‌هایی دارد که در اطراف دولت اسرائیل از بیشترین اهمیت برخوردار است و این حزب بیشترین تهدید اسرائیل به شمار می‌رود. حزب‌الله توانمندی‌های خود را در اطراف اسرائیل ایجاد کرده تا بتواند موازنه استراتژیک در برابر اسرائیل را توسعه بخشد، با این وجود ارتش اسرائیل در ایجاد بازدارندگی موفق عمل کرده و جبهه لبنان در طول 10 سال اخیر آرام ‌ترین جبهه‌ها بوده است.
 
اظهارات ایزنکوت اساساً مصرف داخلی دارد و بار دیگر بر تاثیرات معادله بازدارنده و مستحکمی در افکار عمومی اسرائیلی‌ها تا رأس هرم مقامات نظامی  تأکید می‌کند، البته این اظهارات در پایان دادن به شوک موجود موفق نبود، چرا که کارشناسان اسرائیلی اطلاعات موجود در اظهارات سید حسن نصرالله را مورد بررسی قرار داد و تأکید کردند که خطرات موجود بسیار بیشتر از آن چیزی است که در این تهدید مطرح شده بود.

موشکی که 70 هزار نفر را یک جا به کام مرگ می‌کشاند/ سخنانی که یک میلیون صهیونیست را به لرزه انداخت +فیلم

پروفسور عاموس نوتع از کارشناسان آکادمی تخنیون در حیفا در این زمینه می‌گوید که هدف قرار گرفتن تنها یک کانتینر از کانتینرهای آمونیاک موجود در این بندر و به بیرون درز کردن تنها یک پنجم مواد آن به کشته شدن بیش از 17 هزار نفر و زخمی‌شدن ده‌ها هزار نفر منتهی خواهد شد. اما هدف قرار گرفتن تمامی این کانتینرها به کشته شدن 70 هزار نتفر منجر می شود. نوتع به گزارش ناظر کابینه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که در آن هشدار داده بود خسارت ها ممکن است بسیار بیشتر از این ارقام باشد. وی در این راستا گفت: نصرالله در سخنان خود دقیق است، به نظر می‌رسد وی یک یگان علمی در اختیار دارد که اطلاعات را تحلیل کرده و نتایجی را به دست می‌آورند، آنها به خوبی از آنچه که به آن دست پیدا کرده‌اند، آگاهی دارند.
 
جمعیت‌های حامی محیط زیست فلسطین اشغالی نیز در بیانیه‌هایی نسبت به "فاجعه گسترده" ای که ممکن است رخ دهد،‌هشدار دادند. جمعیت سلول تأکید کرد که کارشناسان این مرکز از تهدیدات نصرالله غافلگیر نشده‌اند، چرا که کانتینرهای آمونیاک بسیار خطرناک است و از سوی دشمنان اسرائیل در معرض هدف قرار دارد. این گزارش می نویسد: تاکنون نیز شانس با ما یار بوده است، اما سلاح هایی که الان به سمت این اهداف نشانه رفته، با دقت و قدرت تخریب بیشتری هستند.   
 
بیانیه این مرکز می‌افزاید: هدف قرار گرفتن کانتینرهای آمونیاک باعث کشته شدن ده ها هزار نفر می شود و تمام منطقه را به جنگ می‌کشاند ، نصرالله راست می‌گوید، ما مدت‌های طولانی بود که نسبت به این موضوع هشدار داده بودیم.


موشکی که 70 هزار نفر را یک جا به کام مرگ می‌کشاند/ سخنانی که یک میلیون صهیونیست را به لرزه انداخت +فیلم

جمعیت مسیر سبز نیز در بیانیه‌ای گفت که خلیج حیفا یک بمب ساعتی است و ما نیاز به تهدیدات نصرالله نداریم تا این واقعیت را درک کنیم.
 
وزارت حمایت از محیط زیست اسرائیل نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که برای طرح انتقال کانتینرها به مناطق جنوب سرزمین‌های اشغالی تلاش می‌کند. این چیزی بود که یعقوب لیتسمان وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز در جلسه کمیسیون بهداشتی وابسته به کنیست مطرح کرد.

 
{$sepehr_media_1394778_400_300}
دانلود

یاعل کوهن بارن عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در این رابطه می‌گوید: ساکنان حیفا در خطری دوجانبه زندگی می‌کنند، خطری که در ابعاد امنیتی و بهداشتی مطرح است. الان مشخص است آنها بخشی از بانک اهداف نصرالله (در جنگ آینده) هستند، اما سؤال مهم‌تر این است که آیا باید منتظر وقوع فاجعه بمانیم تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر از خواب بیدار شود و متوجه شود که خلیج حیفا شعله ور شده است؟
 
حیلیک بار نماینده دیگری از پارلمان رژیم صهیونیستی نیز موشه یعلون وزیر امنیت اسرائیل را مسئول فاجعه ای دانست که در پی هدف قرار گرفتن محموله‌های آمونیاک ممکن است ایجاد شود، فاجعه‌ای که در حجمی غیرقابل تصور خواهد بود. وی گفت: نتانیاهو مشغول به بمب اتم ایرانی ها است و فراموش کرده که یک میلیون اسرائیلی بر روی بمب ساعتی زندگی می کنند.
 
سایت عبری واللا نیز در این رابطه می‌نویسد: جادوی (اظهارات ) نصرالله همچنان وجود دارد. وی اسرائیل را تهدید به ضربه زدن به نقطه ضعفش کرده است. این سایت خبری در فرافکنی دشمنی با حزب‌الله لبنان مدعی شد که اظهارات سید حسن نصرالله بعد دیگری نیز دارد که شامل حمله به دولت‌های سنی نظیر ترکیه و عربستان به علت هم‌گرایی محرمانه با اسرائیل است. این در حالی است که حزب الله ‌توجهی به درگیری‌های داخلی در لبنان ندارد و اظهارات سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان که تنها دو روز پیش به حزب‌الله لبنان تاخته بود را کاملاً نادیده گرفت.
 
موشکی که 70 هزار نفر را یک جا به کام مرگ می‌کشاند/ سخنانی که یک میلیون صهیونیست را به لرزه انداخت +فیلم

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در این رابطه نوشت: نصرالله به منطقه حساسی ضربه زده که باعث وحشت اسرائیلی‌ها شد، چرا که آنها متوجه شدند که کارخانه‌های مواد شیمیایی و کانتینرهای آمونیاک مستقر در حیفا در صورت انفجار خطر بزرگی بر ضد ساکنان مناطق شمالی است. تعدادی از ساکنان این  مناطق اظهارات خود را به روزنامه دولتی اسرائیل مطرح کرده و خواستار تعامل جدی با این تهدیدات شدند. این در حالی است که شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که این تهدیدات برای ساکنان حیفا بسیار سخت بوده و آنها بعد از اینکه به خوبی به تهدیدات نصرالله گوش دادند، شب سختی را گذراندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    شما چرا تحلیل خبر را (موشکی که 70 هزار نفر را به کام مرگ میکشاند ) به جای اصل خبر از قول سید حسن تیتر میکنید ؟!!!د اندکی هوشمند باشید وفریب نخورید
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر در شروع یک جنگ این سخنان مطرح میشد نقش بازدارندگی ایفا می کرد اما الان اسراییل بخوبی وقت دارد تا با این مشکل مواجهه کند و آنرا برای درگیری بعدی حل کند.
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    هممون میدونیم که نصرالله دست به کشتار جمعی نمیزند خود اسرائیلی ها هم اینو میدونن و اگه این کارو بکنه کل دنیا رو سر حزبالله میریزن و اصلا اگه نصرالله میخاست یه چنین کاری بکنه هیچ موقع این برگ برندشو لو نمیداد صرفا خاسته ترس به اندامشون بندازه و یه هزینه ای رو دستشون بزاره که اونجارو جمع کنن
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    به عوض ترس دادن باید حمله کند و تلفات زیاد بگیرد وگرنه بیخود دارد وقت تلف میکند.
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    عزيزم ماشين نيست كه بتوانند آن را جابه جا كنند
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    نبرد ميان حزب الله و اسرائيل به معادله برابر تغيير يافته است. اگر اسرائيل سلاح هاي اتمي و نوتروني دارد حزب الله با موشك هاي معمولي و سطح متوسط اش يك ميليون اسرائيلي كودك كش را به گروگان گرفته است و عملا كاري كرده كه اسرائيلي ها نمي توانند از تسليحات استراتژيك خويش استفاده كنند.
  • شكوهي ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    سلامتي امام زمان عجل الله تعالي ، مقام معظم رهبري مدظله العالي ، سيد حسن نصرالله و سربازان اسلام صلوات
  • پسر ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    او میگوید : "با این وجود ارتش اسرائیل در ایجاد بازدارندگی موفق عمل کرده و جبهه لبنان در طول 10 سال اخیر آرام ‌ترین جبهه‌ها بوده است".!!!!!!!!!!!! حال باید پرسید حزب الله در یازدارندگی موفق عمل کرده است یا اسراییل ؟؟؟؟!!!!!!!!!! اگر شیری مانند حزب الله نبود که تا بحال صد بار حمله کرده بودید. گفتن همین جمله حقیقتا اعتراف به ضعف شماست خانم اسراییل . منتهی طبق معمول می خواهید ورق باخته را به برده تبدیل کنید . با چی ؟ با بلوف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمود ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    مشرق شما و دارو دستتون کلا به ازادی بیان اعتقاد ندارین؟مشکلتون با بیان ازادانه ی نظر چیه؟نظری که نه فحاشی داره و نه توهین به نظام واسه چی منتشر نمیکنی؟حالم ازتون به هم میخوره خوب همین کارا رو میکنین که مردم مثل انتخابات 92محلتون نمیزارن...
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    آمونیاک اونقدرها هم سمی نیست. فقط در غلظت بسیار بالا خفه کننده است مثل هر گاز دیگری. شاید ترکیبات دیگر اون مثل فسژن یا نمکهای جیوه باشه که فوق العاده سمی و خطرناکه.
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    تا وقتی که درصد لازم از عوام و خواص فلسطین به بلوغ فکری و هدف نرسن نتونن دشمن (صهیون) و منافق (فتح) رو تشخیص بدن فلسطین آزاد نخواهد شد ایران به مقاومت فلسطین کمک خواهد داد اما از این سیستم ها در ایران نداریم که برای ملتی ، دولتی تعیین کنیم به خاطر همین ایران و نیروهایش هیچ وقت برای آزادسازی به فلسطین اشغالی حمله نخواهند کرد مگر اینکه صهیون اول حمله کنه که البته جراتشو ندارن . ذهن درصد لازم مردم فلسطین برای بالغ شدن چند دهه دیگر لازم داره که نمودش رو تو ماجرای مرسی و البته یرموک و حندرات سوریه شاهدیم ، بشار مهمان نواز رو با دشمن واضح یعنی صهیون اشتباه گرفتن ، البته که مردم مقاوم و رهبران فهیم هم دارن اما کمن .
  • رسول ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    سید حسن نصرالله خامنه ای دیگر درلبنان است.....برای سلامتی تمامی عمارهای زمانه صلوات بفرستید. اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
  • محمد ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    تمام این معادله دو سر برد برای حزب الله هست و مادله برد برد به این میگن چون اگه اسرائیل دست رو دست بزاره و کاری نکنه از نظر افکار عمومی خودش تحت فشاره وباید کارخانه های شیمیائئ که سید حسن تهدید کرده را جابجا کنه و اگر هم جابجا کنن باز هم هزینه های اون بالا هست چون درکنار بندر بودن یک امتیازه برای چنین کارخانه هائی واگر بخوان ببرن زیر زمین باز هم درد سرهای خودش را داره این یعنی برد برد واقعی
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    محمود خیلی بی انصافی. من هرروز تقریبا سه ساعت تو سایتهای خبری هستم. والله هیچ سایتی ندیدم اینقدر به راحتی نظرات مردم رو منتشر کنه...
  • فرهاد ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    درود بر شرفت سید مقاومت وای به حال صهیونیسم‌ها در روز موعود وای به حالتون
  • رحیم کمالی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    اونا میدونن . فقط تا الان به زبون نیاورده بودن . یعنی نمیدونستن که حزب الله موشک هایی داره که تا حیفا میرسه ؟!!!
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مریضن همین! بیمارن همین! 50 بار نظرات بدون ایراد مارو هم منتشر نکردن اشغالا!!! اینم تایید بشه از عمد تایید میشه!
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    ناشناس شما از پاچه خوارای مشرق سانسور چی هستی؟
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اسرائیل چه دیر و چه زود باید از بین بره
  • سردار حاجی‌زاده ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    رسول جان سید حسن نصرالله سرباز و سردار حضرت امام خامنه ایست خداوند حفظ کند سرداران بزرگی چون سیدمان سید نصرالله و سرداران بزرگ ایران سلیمانی و جعفری و فدوی و سلامی و سردار حاجی‌زاده و غیره
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    پرفسور وقتی تاسیسات رو بزنن یعنی پراکندگی همون سم
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اقای محمود بنده هم هر نظری گذاشتم مشرقی ها گذاشتن ولی توی باشگاه خبرنگاران جوان یک بار نگذاشتن بخدا نظر های عادی رو درود بر مشرق و سایت دانشجویان دکتر سلام
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    خودت نظر خودت رو فهمیدی برادرم
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    نه برادر در اشتباهی ملت حزب الله لبنان و مخصوصا ایران وقتی داریم میگیم اسرائیل باید از روی زمین محو شود یعنی صهیونیستی روی کره زمین نمیمانه پس چه بهتر دسته جمعی ببریمشون تحویل جهنم بدیم
  • هيهات منا الذلة ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    با پرچم یه کشور دیگه اینجا چیکار میکنی تانکهای مرکاوا رو دیدی چجوری از کار انداختن بچه های حزب الله اسرائیل شیشه عمرش دست بچه های ایران و حزب الله است
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    هان
  • ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    انتفاضه نشون داد که اتفاقا مردم فلسطین خوب میفهمن چیکار باید بکنن.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    سایت محترم مشرق خواهشمند است در صورت امکان این جوابیه را برای این اقا چاپ کنید . برخی از افراد عادت کرده اند با متلک و تلخ زبانی - در جایی که هیچ نیازی در بکاربردن چنین الفاظی وجود ندارد - در فضای مجازی بنویسند( یکی از فرض های محتمل در مورد جنابعالی که خوشبینانه ترین انها نیز هست ) . توضیح واضحات : در زمانی که اسراییل به عنوان قدرت برتر می گوید در مقابل حزب الله به گونه ای بازدارنده عمل کرده است که طی ده سال گذشته مرزها ارام بوده اند این یعنی قدرت اسراییل بمراتب کمتر شده است . یعنی اینکه اسراییلی که به اندک بهانه به لبنان حمله می کرد و مدتی نیز این کشور را اشغال کرده بود بمدت ده سال است که حمله جدیدی با ابعاد گذشته نداشته است . ایا این به معنی تاثیر بازدارندگی حزب الله بر علیه اسراییل نیست ؟ قطعا هست . برای همین است که همسان سلف امریکایی خود تلاش می کند با تبلیغات بازی فعلا باخته با این وضوح را بنفع خود مصادره کند . این تاکتیک مصداق بلوف است . این تحلیل تحلیل پیچیده و غیر ملموسی نیست . احتمالاشما حواستان جای دیگری بوده است .
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    هر جای اسرائیل که جابجا بشه در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد. به علاوه به خرج انداختن دشمن کمتر از حمله به آن نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس