کد خبر 537611
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۱

نخست وزیر لبنان ضمن ابراز تاسف از تصمیم عربستان برای توقف کمک های نظامی به ارتش و نیروهای امنیتی کشورش، خواهان تجدید نظر در این تصمیم شد.

 به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، سلام با صدور بیانیه ای افزود: با تأسف فراوان، از تصمیم ناگهانی عربستان برای توقف کمک های اختصاص یافته به ارتش و نیروهای امنیتی داخلی باخبر شدیم.

وی ابراز امیدواری کرد که عربستان در این تصمیم خود تجدید نظر کند. پیشتر یک منبع سعودی گفته بود: عربستان کمک های تسلیحاتی خود به ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان را متوقف کرده و علت آن مواضع لبنان است.

این منبع سعودی مدعی شد که عربستان همواره حامی کشورهای عربی و اسلامی بوده است و در این میان لبنان سهم زیادی از حمایت ها داشته است.

بر این اساس لبنان با مواضع عربستان در منطقه و جهان عرب تحت تاثیر حزب الله، مخالفت کرده است. این موضع گیری در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در عدم محکومیت حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد آشکار شد. اقدامی که خشم عربستان را برانگیخته است.

این منبع سعودی ادامه داد: عربستان اقدام به بازنگری در روابط خود با لبنان کرده و توقف حمایت های تسلیحاتی به ارتش لبنان که سه میلیارد دلار آمریکا است در این راستاست. همچنین عربستان گفته کمک یک میلیارد دلاری به نیروهای امنیت داخلی لبنان را نیز متوقف می کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    وابستگی تا چه حد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس