تاکید کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت بر همکاری وزارت بهداشت و بیمه های درمانی در اجرای نظام پزشک خانواده.

گروه فیلم و صوت مشرق، علیرضا یعقوبی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه سیاستمداران و سیاستگذران نباید موضوع سلامت را سیاسی کنند افزود:‌ معمولاً هر مجموعه سیاسی طرح و برنامه ای را برای حوزه سلامت دارد اما حوزه سلامت، سیاسی نیست.

{$sepehr_media_1387531_400_300}
دانلود

وی با بیان اینکه قانون های بسیار پیشرفته ای در حوزه سلامت از جمله پزشک خانواده در کشورمان وجود دارد اما هنوز بطور کامل اجرایی نشده است گفت:‌ علت برخی افت و خیزها در حوزه سلامت این است که نگاه های سیاسی به این حوزه وجود دارد.

در ادامه رضا ملک زاده وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با حضور در این برنامه افزود:‌ معمولاً در همه کشورها بیمه ها زیر نظر وزارت بهداشت هستند و تجمیع بیمه ها یکی از کلیدی ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر گفت: حدود 80 درصد از بیماری ها و ناتوانی ها درکشور ما ناشی از بیماری های غیرواگیر است.

ملک زاده افزود:‌ در40 سال گذشته امید به زندگی را 22 سال افزایش دادیم و این نشان می دهد پیشگیری ها را به خوبی انجام و آموزش را توسعه دادیم.

در ادامه کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط تصویری با این برنامه در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون برنامه بدون نقص درحوزه بهداشت و درمان در کشورمان نداشتیم گفت:‌ در این زمینه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت انجام دادیم که بر اساس آن مهمترین نکته ای که در ضعف اصلاحات نظام سلامت مشخص شد این بود که تا کنون برنامه کلان نداشتیم.

وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت برنامه کلانی داریم که خط مشی اصلی همه موارد چالش برانگیز حوزه سلامت روشن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس