در کشورهایی که احزاب دارای جایگاه ویژه هستند، با در نظر گرفتن دغدغه های مردم و گرایش های آنها و نیاز جامعه، برنامه می دهند.

فیلم/ خرازی و باهنر مهمان گفتگوی ویژه خبری شدندگروه فیلم و صوت مشرق، نقش احزاب در نظام و انتخابات با حضور دو تن از فعالان سیاسی در گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما بررسی شد. رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در این برنامه با بیان اینکه گرایش به احزاب در ایران نهادینه نشده است افزود: تجربیات انتخابات گذشته نشان می دهد که فضای حاکم ناشی از جریان های سیاسی بوده است.

سیدمحمدصادق خرازی افزود: در کشورهایی که احزاب دارای جایگاه ویژه هستند، با در نظر گرفتن دغدغه های مردم و گرایش های آنها و نیاز جامعه، برنامه می دهند. اگرچه فرهنگ تحزب در ایران در یک قرن گذشته فراز و فرودهایی داشته است اما در این مدت بهایی که باید به نقش آنها داده می شده داده نشده است.

{$sepehr_media_1388910_400_300}

وی با بیان اینکه مجلس در ادوار مختلف ضعف هایی داشته است، گفت: در 12 سال گذشته تفکری در مجلس حاکم بوده که به اصولگرایی نزدیکتر است و معتقدم این مجالس در مباحث مختلف ازجمله سیاست، اقتصاد، نظارت بر دولت و جلوگیری از انحرافات به وظایف خود عمل نکرده اند.

وی افزود: اصلاح طلبان در یک چیز با اصولگرایان  اشتراک نظر دارند و آن منافع ملی است. باید به جایی برسیم که اگر حقوقی از اصولگرایی تضییع شد، اصلاح طلبان در پی احقاق آن باشند و برعکس.

فیلم/ خرازی و باهنر مهمان گفتگوی ویژه خبری شدندمیهمان دیگر این برنامه رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بود.

محمدرضا باهنر با بیان اینکه رفتار انتخاباتی در کشور عملاً غیرحزبی است گفت: احزاب هنوز شکل واقعی خود را نگرفته اند.

وی با اشاره به مجوز گرفتن 200 تا 300 حزب در کشور افزود: تنها 40 تا 50 حزب در کشور فعال هستند و فعالیت آنها هم فقط در آستانه انتخابات است. اگر قرار است احزاب فعالیت کنند باید ضوابط و قانون بر فعالیت آنها حاکم باشد.

باهنر با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی در کشورمان همه مسئولان را مردم انتخاب می کنند گفت: در چنین شرایطی کشور نیازمند چند حزب قدرتمند، قانونمند و ضابطه مند است.

وی یکی از مشکلات موجود در کشور را نبود اخلاق پیروزی و شکست در برخی افراد دانست و گفت: برخی می خواهند به هر قیمتی به پیروزی برسند و تحمل شکست را ندارند.

باهنر با بیان اینکه قرار نیست مجلس دهم موافق یا مخالف دولت باشد، افزود: مجلس دهم باید طرفدار حق باشد و نمایندگانش باید خردمندانه رفتار کنند و حق مدار باشند.

وی با بیان اینکه درست نیست همه اصلاح طلبان را با یک چوب برانیم، افزود: در میان اصلاح طلبان افراد ولایی و مومن هم وجود دارند اما باید قبول کرد که فتنه از درون آنها شکل گرفت که باید در قبال آن موضع می گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس