نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که حمایت از ائتلاف محافظه کار صدراعظم آلمان به پایین‌ترین حد خود از سال 2002 رسیده است پوپولیست‌های راست‌گرا رکوردی را در جلب حمایت کسب کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نوشته روزنامه حریت، براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی یک روزنامه آلمانی حمایت افکار عمومی از ائتلاف مسیحیان دموکراتیک وابسته به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و اتحادیه مسیحیان سوسیالیست متعلق به خواهر وی اکنون با کاهش دو درصدی 34 درصد است.

حزب دموکراتیک سوسیال به عنوان یکی از احزاب مهم در ائتلاف گسترده چپ‌گرای مرکل نیز با کاهش محبوبیت مواجه بوده و محبوبیت آن با یک درصد کاهش به 24 درصد رسیده است.

در همین حال حزب پوپولیست "جایگزینی برای آلمان" که طی اظهاراتی پیشنهاد داده بود پلیس اجازه داشته باشد برای متوقف کردن ورود مهاجران به آلمان به آنها تیراندازی کند،‌ با افزایش 2 درصدی محبوبیتش به 12 درصد رسیده است.

با ورود 1 / 1 پناهجو به آلمان طی سال 2015 نگرانی‌ها درباره توانایی این کشور برای گنجاندن این افراد رو به افزایش است. اکنون مرکل پس از 10 سال حضور در قدرت برای بازنگری سیاست آغوش بازش مقابل پناهجویانی که از جنگ می‌گریزند به شدت تحت فشار است. با توجه به این مساله که مرکل تا سال 2017 با هیچ انتخابات ملی رو به رو نخواهد بود، انتخابات منطقه‌ای در سه ایالت طی ماه مارس کلیدی‌ترین آزمون محبوبیت وی خواهند بود.

در این میان نظرسنجی 29 ژانویه هفته نامه فوکوس نشان می‌دهد، 40 درصد پاسخ دهندگان خواهان استعفای مرکل هستند. این در حالی بود که 41 درصد پاسخ دهندگان همزمان باور داشتند که مرکل بهترین سیاستمداری است که می‌تواند بحران پناهجویان را به بهترین نحو مدیریت کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس