در پی گسترش مهاجرت افغانها به اروپا، وزیر کشور آلمان در دیدار با همتای افغان خود گفت که پناهجویان افغانستانی که به دلیل مسائل اقتصادی به آلمان مهاجرت کرده‌اند، به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

به گزارش مشرق، «توماس دى میزیر» وزیر کشور آلمان که به کابل سفر کرده است، گفت: پناهجویانی افغان که به دلایل اقتصادی به آلمان سفر کرده‌اند، باید به کشورشان بازگردند.

دی میزیر در دیدار با «نورالحق علومی» وزیر کشور افغانستان، در مورد موضوع مهاجرت افغان‌ها به آلمان بحث و تبادل نظر کردند و به تفاهم رسیده‌اند تا در مورد مهاجرین اقداماتی صورت گیرد.

وزیر کشور آلمان با اشاره به تبلیغات قاچاقچیان انسان در افغانستان در مورد پذیرش مهاجرین در کشورش گفت: «شایعات مبنی بر اینکه آلمان به مهاجرین پول و خانه می‌دهد، باور نکنید.»

وی افزود: آن دسته از پناهجویان افغان که محل زندگی‌شان امن بوده و به آلمان مهاجرت کرده‌، باید به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگردند و به این افراد برای آغاز زندگی در کشورشان، کمکهای مالی می‌شود.

منابع آلمانی اعلام کردند که در سال 2015 میلادی، بیش از 150 هزار پناهجوی افغانستانی در این کشور ثبت‌نام شده‌اند که در مقایسه با یک سال قبل از آن افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

علومی نیز از آن دسته از افرادی که همچنان مایل به مهاجرت به آلمان هستند، خواست تا با توجه به شرایط پیش آمده در افغانستان بمانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس