کد خبر 529434
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۱

کابینه آلمان به دنبال اتفاقات اخیر در شب سال نو که در کلن اتفاق افتاد، با ارائه طرحی قانونی به دنبال اخراج سریع خارجیانی است که مرتکب برخی جرایم خاص می شوند.

به گزارش مشرق، دولت آلمان قصد دارد در آینده خارجیان خلافکار را با سرعت بیشتری از کشور اخراج کند. کابینه آلمان با یک طرح قانونی نسبت به تعرض به زنان در شب سال نو در کلن واکنش نشان داد.

بر اساس این طرح، چنانچه یک خارجی به خاطر اعمال خلافی مانند ضرب و شتم، قتل یا تجاوز جنسی به حداقل یک سال زندان محکوم شود، در آینده باید بنا را بر اخراج از کشور بگذارد.

به گزارش روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه تسایتونگ»، هانس-گئورگ ماسن، رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان، در برلین نسبت به تندروی مخالفان سیاست پناهندگی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هشدار داد.

وی گفت، تعرض‌های یک ماه پیش در کلن و سایر شهرها منجر به «شدت گرفتن تندروی‌ها در تلاش‌های ضد پناهندگی» راست‌گرایان افراطی شده‌اند. «از آن زمان به بعد، فراخوان‌هایی به مسلح شدن و دفاع از خود به چشم می‌خورد.»

ماسن تأکید کرد: «بحث پناهندگی دائماً با شدت بیشتری بر اساس احساسات انجام می‌گیرد.»

وی افزود: «این خطر وجود دارد که مرزی نامشخص بین راست‌گرایان افراطی، محافظه‌کاران راست‌گرا و شهروندان معترض به وجود آید که از پتانسیل بالایی برای اعمال خشونت برخوردار است.»

به عقیده زیگمار گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات، ائتلاف با وجود انتقاد شدید حزب سوسیال مسیحی از سیاست پناهندگی دولت، از کارایی کامل برخوردار است.

وی گفت: «در دولت هیچ دعوایی وجود ندارد.» با وجود این، گابریل از حزب دموکرات مسیحی و حزب سوسیال مسیحی خواست، تا با درایت بیشتری رفتار کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس