کد خبر 616837
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

نتایج یک نظر سنجی از ادامه روند کاهش محبوبیت مرکل در بین شهروندان آلمانی و میزان حمایت مردم از وی به دلیل نارضایتی بالا از سیاست های پناهندگی صدر اعظم خبر می‌دهد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، بر اساس جدیدترین نظر سنجی هم حزب سوسیال دموکرات و هم صدر اعظم آلمان میزان حمایت خود در بین شهروندان آلمانی را از دست می دهند.

بر اساس نتایج بررسی "زد دی اف" آلمان که روز جمعه منتشر شده است، سوسیال دموکراتها با دو درصد کاهش 22 درصد حمایت شهروندان و اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم بدون تغییر 35 درصد آراء شهروندان را کسب کردند. سبزها و حزب ضد یورو نیز به ترتیب 13 و 11 درصد میزان رضایت شهروندان را کسب کردند.

بر این اساس حزب چپ 9 درصد و لیبرال دموکرات ها هم شش درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

این نظر سنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت آنگلا مرکل در بین شهروندان کاهش پیدا کرده است. وی در مقیاس بین منفی پنج و مثبت پنج ارزیابی 1.0 را به دست آورد در حالی که ماه قبل امتیاز 1.4 را به دست آورد.

در مقابل "هورست زیهوفر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی که از مخالفان سرسخت سیاست پناهندگی مرکل در دولت ائتلافی آلمان است از ارزیابی و امتیاز 0.3 به 0.7 صعود کرد.

بر اساس بررسی "زد دی اف"  در راس محبوبترین سیاستمداران در بین شهروندان آلمانی نخست وزیر ایالت بادن- وورتمبرگ (2.1) بعد از آن وزیر امور خارجه آلمان با امتیاز 2.0 و وزیر دارایی آلمان با 1.6 قرار می گیرد.

مسئول نارضایتی روزافزون از عمکرد مرکل در بین شهروندان سیاست پناهندگی وی است به گونه ای که 52 درصد شهروندان آلمانی سیاست های وی در این راستا را رد کرده و تنها 44 درصد از آن راضی هستند.

بر اساس این نظر سنجی اکثریت شهروندان آلمانی مخالف توقف سریع مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بوده و 35 درصد نیز نظری مخاف این را دارند.

همچنین 53 درصد شهروندان آلمانی انتظار دارند که تحولات داخلی ترکیه بعد از کودتای نافرجام در این کشور تاثیرات منفی بر همزیستی مسالمت آمیز آلمانی ها و ترک ها در کشورشان داشته باشد.

این نظر سنجی از نهم تا یازدهم آگوست از بین 1221 نفر از شهروندان واجد شرایط آلمانی انجام گرفته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس