متئو رنتسی: ما در شرایط کنونی، با پرداخت پولی که اروپا در نظر دارد با هدف کنترل مهاجرت به اروپا به ترکیه بپردازد، مخالفیم.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا روز جمعه در شرایط کنونی، با پرداخت پولی که اروپا در نظر دارد با هدف کنترل مهاجرت به اروپا به ترکیه بپردازد و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان آن را برای کاهش سرازیر شدن مهاجران به اروپا حیاتی می داند، مخالفت کرد.

رنتسی در پایان گفتگو با مرکل در برلین به ویژه درباره موضوع سه میلیارد یورو پولی که به آنکارا وعده داده شده است، در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد پیش از این که بتوانیم موانع پرداخت را از پیش پا برداریم، « ما منتظر برخی پاسخ ها به سوالات ویژه ای هستیم که به کمیسیون اروپا فرستاده ایم ».

رنتسی همچنین اطمینان داد « ایتالیا برای پرداخت سهم خود آماده است» و درباره اصل «کمک به ترکیه» در ماه نوامبر پاسخ مثبت داده بود.

رم این پرونده را  مسدود کرده است تا منابع اروپایی بیشتری از آنچه که هم اکنون برای تامین سه میلیارد دلار پیش بینی شده است، مورد استفاده قرار گیرد. تاکنون پیش بینی شده است بودجه اتحادیه اروپا یک سوم آن را تقبل کند و بقیه آن را نیز دولت های اروپایی پرداخت کنند. 
ایتالیا همچنین خواستار نظارت بر نحوه استفاده ترکیه از این پول است.    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس