کد خبر 530398
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۳

بر اساس تازه ترین نظر سنجی موسسه پیو، مردم آمریکا نسبت به صلاحیت هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی دو حزب این کشور برای ورود به کاخ سفید اعتماد ندارند و اکثر آن ها معتقدند که این نامزدها برای احراز مقام ریاست جمهوری گزینه های ' وحشتناکی' هستند.

به گزارش مشرق، موسسه پژوهشی 'پیو' دریک نظر سنجی سراسری که در فاصله روزهای 7 تا 14 ماه ژانویه انجام داده میزان صلاحیت 9 نامزد دو حزب حاکم بر آمریکا را برای ورود به کاخ سفید مورد نظر سنجی قرار داده است.
نتایج این نظر سنجی که درمیان دو هزار و 9 نفر و از جمله یکهزار و 525 نفر از رای دهندگان رسمی این کشور انجام شده نشان می دهد که بیشتر آنها به کارایی این نامزدها و توانایی آنها برای حل مشکلات کشورشان درمقام رئیس جمهوری بی اعتمادند و گفته اند که همه این نامزدها برای احراز مقام ریاست جمهوری گزینه وحشتناکی هستند.
به موجب همین نظر سنجی در مقابل 35 درصد که گفته اند هیلاری کلینتون رئیس جمهوری مناسبی برای این کشور خواهد بود، 44 در صد او را رئیس جمهوری ناتوان و یا وحشتناک دانسته اند.
بر همین اساس درحالی که فقط 11 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی ترامپ، قمارخانه دار آمریکایی و نامزد پیشرو جمهوریخواهان را بهترین گزینه برای ورود به کاخ سفید دانسته اند، 52 درصد او را انتخابی هولناک دانسته وفقط 12 درصد گفته اند که او رئیس جمهوری میانه رو خواهد بود.
دراین میان 30 در صد از شرکت کنندگان گفته اند برنی سندرز نامزد دموکرات ها گزینه بهتر و یا بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود و 35 درصد او را گزینه ای بد و یا بدترین گزینه دانسته اند.
به همین ترتیب نظر مثبت ومنفی مردم آمریکا در مورد تد کروز نامزد جمهوریخواهان 28 و 31 درصد و در مورد مارکو روبیو 25 و 28 در صد ثبت شده است.
موسسه مذکور یاد آور شده است که شرکت کنندگان در این نظر سنجی درمورد 4 نامزد دیگر این رقابت ها یعنی بن کارسون ، کریس کریستی،جب بوش و جان کاسیچ اختلاف نظر فاحشی داشته اند و تقریبا همه آنها ورود این نامزدها به کاخ سفید را هولناک و فاجعه آمیز دانسته اند.
56 در صد از جمهوریخواهان در این نظر سنجی ترامپ ،53 درصد تد کروز سناتور ایالت تکزاس را و 44 در صد مارکو روبیو را یک گزینه درست برای رئیس جمهوری آمریکا دانسته اند.
بر همین اساس گزینه برتر رای دهندگان دموکرات این کشور از هیلاری کلینتون با 64 درصد و برنی سندرز سناتور ایالت ورمانت با 51 درصد رای حمایت کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس