کد خبر 529411
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

نخست‌وزیر ایتالیا امروز طی اظهاراتی ضمن اعلام مخالفت کشورش با فروپاشی منطقه شنگن، تحقق این امر را نابودی اروپا خواند و اعلام کرد که ایتالیا اجازه انجام چنین کاری را نخواهد داد.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر ایتالیا امروز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «کسانیکه قصد از بین بردن منطقه شنگن و تردد آزاد افراد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند، در واقع قصد نابودی اروپا را دارند اما ایتالیا اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.»

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، «متئو رنزی» که روز گذشته در برلین با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره بحران مهاجران گفت‌وگو کرده بود، در اظهاراتی اعلام کرد: «ما قاطعانه می‌گوییم که کسانیکه می‌خواهند منطقه شنگن را از بین‌ ببرند در واقع قصد نابودی اروپا را دارند و اجازه انجام چنین کاری را به آنها نخواهیم داد.»

بر اساس این گزارش، بسیاری از کشورهای اروپایی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تدابیری را با هدف محدود کردن تردد از مرزهای خود بمنظور محدودتر کردن موج ورود مهاجران به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

منطقه شنگن به 26 کشور اروپایی گفته می‌شود که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده‌اند.

در حوزه شنگن٬ حرکت و مبادله هرنوع کالا، اطلاعات، پول و افراد٬ به شرط قانونی بودن٬ جایز و بدون هرگونه ملاحظات گمرکی خواهد بود. این پیمان‌ در سال 1985 و بین پنج کشور اروپایی منعقد شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس