کد خبر 527624
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

رییس جمهوری آمریکا می‌گوید، لفاظی‌های نامزد پیشروی جمهوری خواهان غیرقابل تشخیص است و سیاستمداران آمریکایی "بد ذات" شده‌اند.

به گزارش مشرق، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله پولیتیکو گفت: سیاستمداران آمریکایی بد ذات شده و لفاظی‌های دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان و همچنین تد کروز، یکی دیگر از این نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برای من غیرقابل تشخیص است.

باراک اوباما که تاکنون در مقابل نامزدهای انتخاباتی 2016 آمریکا سکوت اختیار کرده این سکوت را شکست و در این مصاحبه از صحبتهای دونالد ترامپ درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا انتقاد کرد.

وی ادامه داد: من دوران رقابت انتخابات 2008 را به خاطر می‌آورم، زمانی که من و جان مک‌کین با یکدیگر رقابت داشتیم اما مک کین جو سیاسی را رعایت کرد. مک کین خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا نشد. رفتار و گفته‌های جمهوری خواهان در مسیر درستی نیست بلکه غیرقابل تشخیص است.

دیوید اکسلفورد، استراتژیست سابق اوباما در نیویورک تایمز نوشت: گزافه گویی‌های ترامپ دیگر جایی برای اشاره به مطالب موثر نمی‌گذارد.

رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا نیز از سطح مناظرات میان کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت: این طرز مناظره خجالت آور است. به نظرم این آقایان اصلا نمی‌دانند در مناظرات چه می‌گویند. اما بدتر این است که آنها واقعا می‌دانند چه عباراتی را به کار می‌گیرند و اگر چنین باشد ما واقعا دچار دردسر شده‌ایم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس