کد خبر 527574
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

دونالد ترامپ با حضور در کلیسای آیووا تلاش کرد تا مسیحی بودن خود را اثبات کند اما کشیش این کلیسا سیاست‌های نژادپرستانه وی علیه مسلمانان را زیر سؤال برد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه گاردین انگلیس، دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوریخواه دو هفته مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در راستای فعالیت‌های انتخاباتی خود به کلیسای آیووا رفت که خلاف انتظارش در آنجا به او درسی در مورد ارزش‌های مسیحی، فروتنی و مهربانی داده شد.

افراد مذهبی بخش مهمی از رأی‌دهندگان را در ایالت آیووا در آمریکا تشکیل می‌دهند و ترامپ با رقیب هم‌حزبی خود «تد کروز»، سناتور تگزاس، برای اخذ رأی مردم این ایالت رقابت دارد.

ترامپ در این دیدار تلاش کرد تا مسیحی بودن خود را اثبات کند اما پاملا سترنیه، کشیش این کلیسای پروتستان شهر موسکتین آیووا در سخنان خود به صورت غیرمستقیم سیاست‌های ترامپ را زیر سؤال برد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: مسیح(ع) به ما آموخت که برای کسانی آمده که بیرون کلیسا هستند؛ کسانیکه بیش از همه مورد بی‌مهری، بیش از همه مورد تبعیض و بیش‌از همه در جامعه و جهان ما فراموش شده‌اند و پناهجویان سوری و مهاجران مکزیکی از آن دسته‌اند.

سترنیه در حالی این سخنان را عنوان کرد که چندی پیش ترامپ عنوان کرده بود که برای جلوگیری از تروریسم باید از ورود پناهجویان سوری و مسلمانان به خاک آمریکا ممانعت کرد و همه 11 میلیون مهاجر موجود باید اخراج شوند.

ترامپ پس از سخنرانی کشیش کلیسا سعی در فرافکنی کرد و گفت: «نمی‌دانم که این سخنان خطاب به من بود یا نه».

ترامپ برای پیروزی در انتخابات قریب‌الوقوع آمریکا، از یک سو با پیش‌ گرفتن گفتمان اسلام‌هراسی و مهاجرت‌ستیزی و از سوی دیگر بهبود بخشیدن به روابط خود با رهبران مسیحیان آمریکا، تلاش می‌کند تا رأی‌های بیشتری را در این انتخابات جمع کند.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس