کد خبر 527567
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا، مستقیما رئیس‌جمهوری روسیه را به فساد متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا در سال 2014 پس از الحاق دوباره شبه‌جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه، تحریم‌هایی را علیه شماری از مقام‌های کرملین اعمال کرد اما هرگز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به مشارکت مستقیم در فساد متهم نکرده بود.

آدام زوبین، معاون وزارت امور خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در برنامه پانورامای بی‌بی‌سی درباره "ثروت مخفیانه" پوتین گفت که وی "تصویر فساد" است. زوبین که مسوول تحریم‌های مالی خارجی آمریکاست، در اظهاراتی غیر معمول و شدیداللحن درباره پوتین گفت: ما شاهد این هستیم که او با استفاده از اموال دولتی، دوستان و متحدان نزدیکش را ثروتمند می‌کند و آن کسانی که از دیدگاهش دوست نیستند، به حاشیه می‌راند.‌

وی افزود: ممکن است این ثروت از انرژی روسیه و یا سایر قراردادهای دولتی گرفته شده باشد. او این ثروت‌ها را به سمت کسانی هدایت می‌کند که باور دارد به او خدمت می‌کنند و مابقی را جدا می‌کند. برای من این تصویر فساد است. دولت آمریکا سال‌هاست که از این موضوع اطلاع دارد.

برنامه مذکور به یک گزارش محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال 2007 اشاره کرد که ثروت پوتین را حدود 40 میلیارد دلار برآورد کرده بود. آدام زوبین تاکید کرد: او حدودا درآمد دولتی سالیانه به مبلغ 110 هزار دلار دریافت می‌کند. این برآورد دقیقی از ثروت یک فرد نیست و او از مدت‌ها پیش در حال آموزش و تمرین بود که چگونه بر روی ثروت اصلی‌اش سرپوش بگذارد.

در برنامه پانورامای بی‌بی‌سی همچنین مصاحبه‌ای با دمیتری اسکارگا پخش شد که سابقا مدیریت یک شرکت کشتی‌رانی دولتی را بر عهده داشت. وی متهم است که یک قایق بادبانی به ارزش 35 میلیون دلار را از مالک تیم فوتبال چلسی به نام رومن آبراموویچ به پوتین تحویل داده است؛ ادعایی که وکلای وی رد می‌کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم به بی‌بی‌سی گفت: هیچ کدام از این سوالات و موضوعات نیازی به پاسخ ما ندارند چرا که کاملا تخیلی هستند.

براساس اطلاعیه‌ای که سال 2014 در وب‌سایت کرملین منتشر شد، رئیس‌جمهوری روسیه حدود سه میلیون و 700 هزار روبل (104 هزار دلار) درآمد دارد و صاحب سه خودروی ساخت روسیه، یک ملک 77 متری، یک گاراژ و یک قطعه زمین است. این میزان دارایی در میان مقام‌های کرملین و حتی بیشتر وزیران، کمترین حد محسوب می‌شود. بسیاری از آنها خودروهای لوکس و چندین ملک در کشورهای اروپایی دارند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    توخودت چی هستی حرامی .مسئول اموال سرقت شده خاورمیانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس