نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آزادسازی دارایی‌های ایران را به سود اقتصاد اروپا دانست.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "دونالد ترامپ،" نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران مدعی شد: ما با پول هایی که به ایران دادیم به اقتصاد اروپا و روسیه کمک کردیم.

ترامپ در تجمعی انتخاباتی گفت: ما این پول را به ایران دادیم که آن را در اروپا و روسیه خرج کنند. آنها بیش از یکصد فروند هواپیما که در اروپا ساخته شده بودند خریداری کردند. آنها بوئینگ خریداری نکردند.

ترامپ گفت: کهنه سربازان ما از جراحت هایشان می میرند در حالی که مهاجران غیرقانونی در کشور بیشتر از آنها خدمات  درمانی و بهداشتی دریافت می کنند. نباید چنین اتفاقی بیفتد. اگر وقتی ایرانی ها شرط می گذاشتند و  می گفتند این را می خواهیم آن را می خواهیم، از معامله با آنها  فاصله می گرفتیم، زندانیان ما زودتر بر می گذشتند. ما باید قبل از ورود به مذاکره آزادی زندانیان خود را طلب می کردیم. ما به آنها یکصد و پنجاه میلیارد دلار دادیم تا در روسیه و اروپا خرج کنند. آنها با این پول سفارش خرید یکصد و چهارده ایرباس را داده اند. آنها بوئینگ نمی خرند و وزیر خارجه ما نیز تایید می کند که بخشی از این پول که ما به آنها دادیم ، ممکن است صرف تروریسم شود. واقعاً ما چه می کنیم؟ ما به آدم های بزرگ در کشورمان نیاز داریم. ما بهترین مذاکره کنندگان و تاجران را در دنیا داریم. اگر کاری نکنیم، هیچ از کشورمان باقی نمی ماند. من عاشق صحبت کردن درباره توافق ایران هستم زیرا باور کردن آن امکان ناپذیر است. درک آن ساده است به عنوان مثال آنها یک دوره 24 روزه فرصت دارند. مثلاً فکر می کنیم آنها در مکانی خاص در حال ساخت بمب هسته ای هستند و ما از آنها می خواهیم خودشان بازرسی کنند و بعد هم بگویند مشکلی نیست. این واقعاً خنده دار و مسخره است. حالا نیز 150 میلیارد دلار گرفته اند و می خواهند از روسیه موشک خریداری کنند. دوره بیست و چهار روزه و بازرسی هیچ معنایی ندارند. آنها الان پول دارند و می توانند بمب هسته ای بخرند.

ما بزرگترین مذاکره کنندگان و بزرگترین تاجران را در دنیا داریم. می توانیم الان از آنها استفاده کنیم. می توانیم به وقت معامله با ژاپن یا چین از آنها استفاده کنیم. ما هر سال 500 میلیارد دلار در نتیجه کسری توازن تجاری با چین از دست می دهیم.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خبط بزرگ امریکا انتخاب این دیوانه خواهد بود البته صدی نودونه تا روزهای استانه انتخابات حزب اورا کنار زده کس دیگری را به صحنه می اورد این ادم جاده صاف کن است کارش را هم مثل بولدزر خوب بلد است
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    این ترامپ یه جونوریه که دومی نداره
  • ali ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اینم فهمید که فرانسه داره تمام پول های بلوکه شده ی ما رو غارت می کنه دادش در اومده که چرا به اونا داده نشده بهش بگین ناراحت نباشه پول های بعدی که دارید به اسم موشکی و ... بلوکه می کنید رو میدیم به شما
  • امین ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    خدایی این ترامپ با اینکه احمقه ولی این یکی رو راست گفت از ما بوئینگ نمیخرن, حالا به قول اون بزرگوار اب و بریز اونجا که باید بسوزه
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    اينم فهميد كه روسيه مي خواد تسليحاتو به ما بفروشه
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    ببین به چه روزی افتادیم که هر کسی می خواهد در دنیا مشهور بشود و سری در سرها دربیاورد، یک لگدی به ما می زند. اینها ثمره بی خردی است. به یزدان گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم همون آهن قراضه های پرنده اشان را هم به ما نمی دهند. اگر هم بدهند یک کاری می کنند که با اولین تحریم هیچ کدام کار نکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس