عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر مسئولان دستگاه دیپلماسی مقتدرانه در مقابل جنایات عربستان در قبال ملت ایران ایستادگی می‌کردند امروز شاهد مسائلی همچون خسارت به سفارت این کشور نبودیم.

به گزارش مشرق، محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام رئیس‌جمهور در محکومیت اعدام شیخ نمر و پرداختن به بحث تجمع در مقابل سفارت عربستان در این پیام گفت: اگر مسئولان دستگاه دیپلماسی و سیار مسئولین کشور ما زودتر به جنایات عربستان علیه مردم کشورمان چه در فاجعه منا و چه در ارتباط با دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده رسیدگی و با آن با جدیت برخورد می‌‌کردند قطعا ما امروز شاهد وارد شدن خسارات به سفارت عربستان نبودیم.
 
وی افزود: اگرچه وارد آوردن خسارات به سفارت عربستان کار صحیحی نبود اما این اقدام در مقابل جنایات بی‌شمار مقامات سعودی جلوه‌ای ندارد و باید مسئولین سیاسی، امنیتی و قضایی عربستان در دادگاه محاکمه شوند و به اشد مجازات برسند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مسائل خود را با منطق پیگیری می‌کند و مردم مسلمان منطقه و حتی فراتر از منطقه را نسبت به جنایات عربستان آگاه می‌کند و خباثت مسئولین عربستان سعودی را به آنها می‌شناساند.
 
کوثری خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسئولین در داخل سعی دارند تا وارد کردن خسارت به سفارت عربستان را بزرگ‌تر از جنایات مقامات سعودی نشان دهند و این اقدام آنها نشان‌دهنده خوش‌بینی این افراد به استکبار جهانی و آمریکا و اروپاست و این اقدام آنها نشان‌دهنده تفکر وابستگی به بیگانگان است و این افراد هستند که خودی‌ها و مردم را تنها در زمان انتخابات و برای اخذ رای می‌خواهند.
 
وی با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک عربستان و ایران از سوی مقامات سعودی اظهار داشت: اقدام مقامات سیاسی و عربستان در متن روابط دیپلماتیک با ایران اقدامی فرار به جلو است تا پاسخگوی جنایات خود نباشند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: جنایات از مقامات سعودی نشان داد که خبیث‌تر از آنها تنها صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و استکبار جهانی است و اقدام آنها در جهت قطع روابط دیپلماتیک با آنها درواقع با عدم پاسخگویی به این جنایات صورت گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس