اگرچه ماجرای حمله به سفارت رژیم سعودی در تهران بسیار مشکوک است و کارشناسان از برنامه‌ریزی قبلی سخن می‌گویند ولی مقامات سعودی مدعی‌اند نهادهای دولتی ایران از جمله وزارت امور خارجه و نیروهای امنیتی، هیچ تلاشی برای تأمین امنیت سفارت در تهران و کنسولگری در مشهد نداشته‌اند.

گروه سیاسی مشرق - اگرچه حوادث حمله به سفارت عربستان در تهران بسیار مشکوک است و کارشناسان از برنامه‌ریزی قبلی سخن می‌گویند، ولی مقامات سعودی مدعی شده‌اند دولت ایران هیچ تلاشی برای تأمین امنیت سفارت در تهران و کنسولگری در مشهد نداشته است.
"اسامه نقلی"
رئیس اداره اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عربستان با برگزاری نشست خبری، به جزئیاتی از حمله به سفارت این کشور در تهران اشاره کرد.

نقلی بابیان اینکه از صبح شنبه تلفن‌های تهدیدآمیز به سفارت آغاز شد گفت: ساعت ۲۰: ۲ ظهر، حضور تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت آغاز شد. کاردار سفارت فوراً با وزارت امور خارجه ایران تماس گرفت و مقامات ایرانی را در جریان این تحرکات قرارداد و از آن‌ها درخواست کرد که نیروهای امنیتی را افزایش دهند اما هیچ‌گونه اتفاقی صورت نگرفت و کادر محافظت از سفارت همان دو نفر بودند.

وی ادامه داد: در ساعت 10 شب عده دیگری در مقابل سفارتخانه حضور یافتند و اقدام به پرتاب بمب‌های آتش‌زا و سنگ به سمت سفارت کردند.

به گزارش ندای ایرانیان، رئیس روابط عمومی وزارت امور خارجه سعودی ادامه داد: در ساعت ۲ بامداد یکشنبه، افراد جدیدی جایگزین گروه قبلی شدند به‌طوری‌که گروه دوم به‌محض جایگزین شدن اقدام به حملات جدی‌تری به سمت سفارت کرد در حدود ساعت دو نیم بامداد به‌وقت‌تهران، تجمع‌کنندگان به ساختمان سفارت حمله کردند.

نقلی با اشاره به اقدامات کارکنان سفارت گفت: به‌محض آنکه حمله آخر صورت گرفت و معترضان وارد سفارت شدند، کاردار سفارت دوباره با وزارت امور خارجه ایران تماس گرفت اما کسی حاضر به پاسخگویی نبود این در حالی است که در ساعت 3:30 نیمه‌شب برق منطقه‌ای که خانه‌های کارکنان سفارت در آنجا بود به مدت یک ساعت قطع شد.

حمله به کنسولگری سعودی در مشهد و سهل‌انگاری نیروهای امنیتی

نقلی در تشریح جزئیات حمله به کنسولگری مشهد گفت: ساعت ۱۱ صبح شنبه، یک خودروی تاکسی به‌طور مستقیم به درب مانع امنیتی کنسولگری برخورد کرد؛ این خودرو سعی داشت از درب اصلی کنسولگری عبور کند که نیروهای امنیتی هم مانعش نشدند.

وی افزود: حدود ساعت ۳۰: ۴ شامگاه شنبه، حدود دو هزار تن در مقابل کنسولگری تجمع کردند. آن‌ها اقدام به پرتاب سنگ و بمب‌های آتش‌زا به سمت ساختمان کنسولگری کردند، اقدامی که باعث شکستن برخی از شیشه‌های خارجی ساختمان شد. این افراد تلاش کردند وارد ساختمان شوند اما موفق نشدند.

نیروهای امنیتی ایرانی نیز که در آنجا حضور داشتند هیچ اقدامی برای جلوگیری از این اعمال مجرمانه یا بازداشت عاملان آن نکردند.


منبع: ندا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بذارید برن بمیرن این آل سقوط تازه بهتر یه ضرب المثل هست که میگه روباه هرچی ناز کنه به نفعه باغبونه
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بنده مخالف این خودسری ها بودم و هستم. اما در جواب این دیوانه میگم: بهتر.فدای یه تار موی همه ایرانیا.
  • امیر ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    الآن ما چه خواسته و چه ناخواسته وارد جنگ با عربستان شدیم آل سعود هرکاری از دستش بربیاد انجام میده ولی کاری نمیتونه بکنه جز از لحاظ اقتصادی که اون هم زیاد مهم نیست چون ما با آمریکا و اروپا قطع رابطه کردیم عربستان و جیبوتی که چیزی نیستند ولی ایران دو تا برگ برنده داره یعنی یمن و بحرین که هرکدوم رو تجهیز کنیم آل سعود به زانو درمیاد
  • بیسیمچی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ایران داره مثل خنجر فرو میره توی سینه سعودی ها و اونا هرچی بیشتر تقلا کنن و با دسته این خنجر ور برن بیشتر خونریزی می کنن و زخمشون خراب تر می شه. من فکر می کنم با همین شیب ملایم، با پرهیز از شلوغ بازی باید ادامه داد. سعودی داره در به در دنبال دست آوزی می گرده که حواس ما رو پرت کنه. اصلا نباید بهش محل گذاشت. سعودی مصداق عینی شیطانه. می گن اگه به شیطان محل نذاری از بس مستکبره می ره پی کارش
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آتش زدن خانه همسایه دیوانه ، خود دیوانگیست هزینه این دیوانگی با کیست ؟!!
  • محمد ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مردم ایران اینقدر از این آل سقوط بخاطر جنایاتشون کینه دارن که میخوان حنجره تک تکشون رو بجون؛ نیروهای نظامی هم نمیتونه دیگه جلوی مردم رو بگیره. حادثه کشتار حجاج یادمون نرفته(مادر بزرگ 67 ساله من تو این حادثه شهید شد روی تمام بدن این پیر زن جای ضربات باتوم سیاه بود) حادثه منا کشتار مردم عراق با حمایت آل سقوط کشتار و فشار بر شیعیان قطیف و ... کشتار و قتل شیعیان بحرین توهین به ایرانی ها در تمامی حج... توهین به علما و زوار ایرانی در عمره دخالت و ترور سفیران و کارداران ایران و .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس