نایب رئیس مجلس با بیان اینکه به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر پایه‌های رژیم سعودی را متزلزل‌تر کرد، گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت و هزینه‌های سرسام آور نظامی، عربستان با چالش‌های بیشتری روبه‌رو می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 13 دی‌ماه) در مراسم گرامیداشت شهادت آیت الله شیخ نمر که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اقدام رژیم آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر روحانی برجسته عالم اسلام شدیدا محکوم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم آل سعود اقداماتی انجام داده که به شدت محکوم است، ادامه داد: عربستان سعودی در جنگ با مردم مظلوم یمن نیز اشتباه بزرگی را انجام داده و با اقداماتی که در این جنگ نابرابر انجام داده تنها مشکلات خود را افزایش داده است.

ابوترابی‌فرد گفت: ادامه شرایط فعلی در یمن باعث خواهد شد که این کشور به گورستانی برای مزدوران سعودی و متحدان آن تبدیل شود.

وی ادامه داد: نظام سیاسی آل سعود به شدت آسیب پذیر شده و با توجه به کاهش قیمت نفت و هزینه‌های سرسام آور نظامی، عربستان سعودی با چالش‌های بیشتری روبه‌رو می‌شود، همچنین مشکلات مدیریتی که ناشی از شکاف‌های سیاسی در خانواده آل سعود است باعث می‌شود حاکمیت این کشور بیش از پیش تحت فشار قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد گفت: به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر که یک روحانی برجسته عالم اسلام است و مورد احترام شیعیان عربستان و تمامی مسلمانان انقلابی عربستان است باعث می‌شود سعودی‌ها با چالش‌های امنیتی و سیاسی بیشتری روبه‌رو شوند و حاکمیت آل سعود متزلزل‌تر شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران روز به روز بیشتر ارتقاء یابد و قطعا یکی از راهکارها برای انجام این مهم رشد علمی و اقتدار علمی، سیاسی و فرهنگی است.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر لزوم تقویت و تحکیم پایه‌های وحدت ملی افزود: باید با استفاده از تمامی توان داخلی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیل پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید قدرت دفاعی نظام اسلامی در سطح مطلوبی باشد، گفت: براساس تعالیم قرآنی باید همیشه دشمن شناسی شود و در برابر دشمن آماده بود.

ابوترابی‌فرد افزود: قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی باید همواره مورد توجه قرار گیرد، این موضوعی است که امام راحل به آن تاکید داشت و امروز مقام معظم رهبری نیز روی این موضوعات اصرار دارد.

وی افزود: توجه به نقش نیروهای زرهی در افزایش قدرت ملی موثر است و براساس تعالیم دینی علاوه بر اینکه دشمنان نباید جسارت تعرض داشته باشند، باید حتی تصور تعرض و تهدید نظامی را نیز در اندیشه‌شان وجود نداشته باشد.

 

آسمان ایران به گنبد آهنین تبدیل شده است

ابوترابی‌فرد گفت: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران موضوعی است که امروز تمامی نیروهای فرهیخته روی آن اجماع دارند و مقام معظم رهبری تاکید ویژه روی این مهم دارد و همچنین رئیس جمهور، دولت و مجلس نیز بر لزوم توجه به قدرت دفاعی تاکید دارند و در بودجه سال 95 به افزایش بنیه دفاعی و قدرت موشکی توجه ویژه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اقتدار جمهوری اسلامی این است که امروز قدرت موشکی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران از سطح قابل قبولی برخوردار است و موشک عماد با سوخت مایع پرواز می‌کند. البته در راه افزایش قدرت دفاعی شهید تهرانی‌مقدم و شهید دکتر علی محمدی کمک‌های قابل توجهی داشته‌اند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آسمان ایران به گنبد آهنین تبدیل شده است، گفت: نظام حاکم بر دنیا ادبیات قدرت را می‌شناسد و اگر قدرت نداشتیم 6 کشور قوی دنیا با ایران وارد مذاکره نمی‌شد.

وی گفت: امنیت عراق برای ما مهم است به دلیل اینکه عراق یک کشور مردم سالار اسلامی است و همچنین امنیت کشورهای اسلامی دیگر مانند سوریه و لبنان برای ما قابل اهمیت است به دلیل اینکه موضوع اقتدار ملت اسلامی مطرح است.

نایب رئیس مجلس افزود: امیدوارم با همدلی و همزبانی و با تکیه بر دانش و علم و مدیریت مبتنی بر دانش و عقلانیت، راه را برای اقتدار ملی و رشد اقتصادی فراهم کنیم و در این راه دانشگاه نیز باید پیشرو باشد.

ابوترابی‌فرد افزود: شهادت آیت الله شیخ نمر را به تمامی برادران و خواهران اهل سنت و شیعه انقلابی عربستان تسلیت می‌گویم و امیدوارم هرچه زودتر مردم انقلابی عربستان بر دیکتاتوری این کشور پیروز شوند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس