نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی مسئولان دولتی ما فکر می‌کنند اگر با عربستان با زبان منطقی و مشترک و با رأفت و مهربانی صحبت کنند همه این مسائل حل خواهد شد ولی حقیقت این گونه نیست، آنها فقط زبان زور و اقتدار می‌خواهند.

به گزارش مشرق، حسین نجابت نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به دنبال شهادت رهبر شیعیان عربستان اظهار داشت: اساسا عربستان یک راهبرد مستقل را دنبال نمی‌کند. واضح است حیات سیاسی خانواده آل‌سعود با پشتیبانی ابرقدرت‌ها و کسانی که به آنها اسلحه می‌فروشند و نفت آنان را به تاراج می‌برند هماهنگ است.

وی افزود: اینها با قدرت پولی و رسانه‌ای که در اختیار یهودی‌های عالم است خود را سرپا نگه می‌دارند؛ اکنون سوال مهم این است که چرا این  اقدامات را عربستان انجام می‌دهد؟ چه شهادت شیخ‌نمر و چه هماهنگی برای به شهادت رساندن صدها مسلمان در نیجریه همچنین مجروح کردن شیخ زکزاکی و چه کتمان کردن و شفاف نبودن در مسئله منا، همه اینها مسائلی هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: عربستان اکنون نقش مهمی در ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف اسلامی دارد. یعنی با رویکرد تکفیری نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت واقعی را هم نگران کرده و این اقدامات دقیقا حساب شده است که به عربستان دیکته می‌شود.

نجابت با محکوم کردن جنایت آل‌سعود در اعدام رهبر شیعیان عربستان عنوان کرد: عربستان قدرت تصمیم‌گیری مستقل نداشته و نخواهد داشت. قطع رابطه با ایران ایجاد یک مسئله جدید و دامن زدن به تفکرات فرقه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه نمونه این قطع رابطه‌ها جهت بر هم زدن انسجام اسلامی است تاکید کرد: این صورت مسئله اصلی یعنی رژیم طغیانگر کنار می‌رود. اصلی‌ترین مسئله عالم اسلام را اینها می‌خواهند کنار بگذارند. قطع رابطه عربستان با ایران یک راهبرد مشخص را به ما نشان می‌دهد. ما یک راهبرد مشخص در امور سیاسی خود داریم. این قطع رابطه‌ها به ما ضرری نخواهد رساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نیازی به عربستان نداریم،‌ خاطرنشان کرد: عربستان بازی‌های خود را با هماهنگی آمریکا پیش می‌برد که بیشترین زیان را هم خود هم‌پیمانان آنها بردند و شکست خوردند.

نجابت در ادامه تاکید کرد: دیدیم که با تمام سرمایه‌گذاری‌های آنان در یمن و ایجاد آشوب در عراق ناموفقیتشان را در بر داشت. عربستان با قطع رابطه با ایران دستاوردی برای رژیم آل‌سعود درست نمی‌کند چون عربستان مبتنی بر پول‌های هنگفت هزینه می‌کند و می‌خواهد برای خود مزدور تربیت کرده و سمپات تحویل دهد.

این نماینده با اشاره به اینکه اگر بنا باشد با کشوری مانند عربستان بخواهیم تعامل داشته باشیم باید کاملا از سر مواضع قدرت اقتدار باشد متذکر شد: ما اگر بخواهیم با کشوری مانند عربستان یک همگرایی داشته باشیم باید با همگرایی‌هایی مانند کشورهای همسایه تفاوت داشته با شد؛‌ عربستان زبانی غیر از این نمی‌فهمد. اگر ما از موضع قدرت و اقتدار وارد شویم عربستان در این قبال بسیار ضعیف و زبون عمل می‌کند.

وی ادامه داد: برخی مسئولان دولتی ما فکر می‌کنند اگر با عربستان با زبان منطقی، رافت و مهربانی و مشترک صحبت کنند همه این مسائل حل خواهد شد ولی حقیقت این گونه نیست، آنها فقط زبان زور و اقتدار می‌خواهند.

نجابت با تاکید براینکه ما باید در مقابل جنایات عربستان بسیار صریح و محکم‌تر اما منطقی برخورد کنیم عنوان کرد: اگر فکر کنیم که می‌توانیم با عربستان یک تعامل کاملا اسلامی داشته باشیم کاملا در اشتباه هستیم. دولت باید موضع روشن، قاطع و واضحی در مقابل این رفتارهای عربستان بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه تصریح کرد: عربستان در عالم اسلام و بین ملت‌ها رسوا بوده و رسواتر هم خواهد شد و آن پایگاه نیم‌بندی هم که در بین افراد بی‌اطلاع دارد را هم از دست می‌دهد. این موضوعی است که دولت ما، مردم و مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه جدی قرار دهند تا کار هرچه سریع‌تر و بهتر پیش برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    آفرین
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    دولت سعودی فقط زبان زور را خوب میفهمد دلیلی بر گرایش به سمت رژیم سعودی وجود ندارد
  • شهروند ایرانی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بحث اسلام جداست لطفاً احترام ، عزت و بزرگی بی بدیل ایرانیها رو برگردونید.
  • برادر ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    برخی دوستان توقع دارن دولت هم شمشیر دست بگیرد! دولت وظیفه ی دیپلماسی دارد!
  • علی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    جای تاسف هست با این دیپلماسی ، به هر نحو به ملت ایران توهین میشه ، اما این اقایون ...
  • فرهاد ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    احسنت فقط بایدبازبان نظامی بااینهاصحبت کردمگراینهامسلمانندکه باشیوه ی اسلامی ورأفت اسلامی بااینهابرخوردکنیم تاکی دولت مامی خواددربرابریه مشت وهابی نجس کافروتروریست صهیونىستی ازخودش رأفت نشون بده این به معنای ضعف دولت ماونیروهای مسلح ماتلقی میشه اینااینهمه جنایت وآدمکشی میکنن وبرای حقوق انسانهاهیچ گونه ارزشی قائل نیستن وهیچ ترسی هم ندارن اونوقت مردم ماکه ازینهمه ظلم وجنایت به ستوه آمدن یه سفارت آتیش زدن اینهمه ماترسیدیم دربرابرظالمان آدمکشی مثل اینهابایدبازبان اقتداروبازبان خودشون بایدحرف زد
  • پسر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    فقط زبان زور و اقتدار
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    باید نمایندگان تند تر از این حرف بزنند
  • فرهاد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حرف دل ملت ایران رازدی احسنت برتو
  • ناشناس ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دولت باتدبیر این دشمنی را ازبین میبرد مرگ بر ال سعود
  • ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بسیار عالی بود. مرحبا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس