حجت الاسلام وحید احمدی گفت:حوادث و اتفاقات رخ داده شنبه شب که موجب آتش سوزی سفارت عربستان در تهران شد، ممکن است اقدام عوامل رژیم سعودی در ایران جهت ایجاد تنش در روابط دو کشور باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش ها و اتفاقات رخ داده فی‌مابین عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته و به تبع آن قطع رابطه چند کشور با ایران اظهار داشت: شرایط و جایگاه جغرافیایی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران به شکلی است که قطع رابطه برخی کشورها با ایران، بیش از آنکه به ضرر ما باشد به ضرر طرف مقابل است.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری کشورهای بحرین، سودان و جیبوتی مبنی بر قطع رابطه دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر عواملی دور از چهارچوب قواعد دیپلماتیک صورت گرفته عنوان کرد: تمامی این سه کشور به علاوه امارات متحده عربی، هرکدام به یک شکل به نظام آل سعود وابستگی دارند و یکی از آنها حمایت های مالی سنگین از سوی دولتمردان سعودی دریافت می کند و دیگری بقای خودش را در بقای رژیم آل سعود می داند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات گذشته رژیم سعودی در منطقه گفت: ایجاد و توسعه تروریسم در منطقه، انجام اقدامات خصمانه علیه مردم سوریه، عراق و لبنان، حمله به مردم بی گناه و مظلم یمن، مجموعه اقدامات اشتباه رژیم سعودی در عرصه سیاست خارجی محسوب می شود که تقریبا تمامی آنها یا با شکست روبرو شده و یا هزیمت آنها نزدیک است.

حجت الاسلام احمدی در پایان با بیان اینکه اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل سعود، یکی از مهمترین اشتباهات استراتژیک این دولت بوده خاطرنشان کرد: با وجود آنکه هیچ کس حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را تایید نمی کند، اما نکته قابل توجه می تواند آن باشد که حوادث و اتفاقات رخ داده شنبه شب که موجب آتش سوزی سفارت عربستان در تهران شد، ممکن است اقدام عوامل رژیم سعودی در ایران جهت ایجاد تنش در روابط دو کشور باشد. 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مختار ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    نقش منافقین.وعوامل ئانگلیسی .اصلاحاتی تبارهم.فراموش نشود.همچنان که درفتنه 88عمل کردند.این جوانوران که وطن ندارند.وبرای همه جاسوسی میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس