نویسنده و تحلیلگرهندی قدرت موشکی ایران را باعث نگرانی آمریکا ورژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: مهارت،تخصص و پیشرفت موشکی ایران باعث شده است که واشنگتن به بهانه های مختلف تلاش کند برنامه موشکی ایران را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «شکیل شمسی» روز یکشنبه با انتشار مقاله ای در روزنامه اردو زبان «انقلاب » هند نوشت: آمریکا به بهانه عبوریک موشک سپاه پاسداران از نزدیکی کشتی جنگی این کشور در خلیج فارس، ادعای نقض برجام از سوی ایران را مطرح کرده است.

در بخش دیگری ازاین مطلب آمده است: آمریکا این اقدام ایران را تحریک آمیز خوانده است درحالیکه ایران این اتهام امریکا را توطئه ای علیه برنامه موشکی خود دانسته وگفته است که آمریکا به دنبال بهانه جویی برای تحمیل تحریم علیه برنامه موشکی ایران است.

نویسنده درادامه با اشاره به نامه دکتر حسن روحانی به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می نویسد رییس جمهوری ایران در واکنش به ادعای امریکا خواستار تسریع در برنامه موشکی شده است .

درادامه این مطلب با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه از حزب الله لبنان اضافه شده است اسرائیل و امریکا به شدت نگران دستیابی حزب الله و حماس به موشک های ساخت ایران هستند.

این تحلیلگر هندی در ادامه با اشاره به رزمایش ایران می نویسد:برگزاری رزمایش های نظامی در جهان امروز امری مرسوم و متداول است و دلیلی برای فشار بر کشوری به خاطر برگزاری رزمایش وجود ندارد.

وی با اشاره به ناکارآمد بودن تحریم ها اضافه کرده است امریکا بعد از سالها تحریم ایران بار دیگر درصدد است که ازاین ابزار ناکارآمد استفاده کند.

نویسنده در پایان هشدار می دهد که هرگونه اقدام مسلحانه و نظامی علیه ایران با توجه به تغییر موضع روسیه می تواند منجر به عواقب جبران ناپذیر و جنگ جهانی سوم شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    تا کور شود چشم وهابیون کثیف
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    با این سیاست خارجی که ایران داره به زودی نظامی مون هم مثل اقتصاد و هسته ای مون کاریکاتوری میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس