جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر برگزاری رزمایش ولایت ۹۴ در اواخر دیماه سال جاری گفت: این رزمایش با هدف سنجش توانایی و آزمایش تجهیزات و امکانات نظامی در محدوده شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، امیر دریادار غلامرضا خادم بی‌غم در مراسم استقبال از ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:  با توجه به تهدیداتی که در آب‌های آزاد برای خطوط کشتیرانی کشور وجود دارد، این نیرو وظیفه تامین امنیت این مسیرها را بر عهده دارد.

وی در ادامه بیان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در آب‌های آزاد و دور در تامین امنیت اقتصادی ایران نقش موثری را ایفا کرده است.

دریادار خادم بیغم با اشاره به اینکه دلاورمردان نیروی دریایی به عنوان سفیران ایران اسلامی در آبهای بین المللی حاضر هستند،تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار نشان داده است که بدون تکیه به کمک کشورهای دیگر قادر به انجام ماموریت‌های بلند مدت در آب‌های دور است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به ماموریت‌های آب‌های دور نه تنها امنیت خطوط کشتیرانی  تجاری و نفتی ایران بلکه با حضور مقتدرانه خود این امنیت را برای کشتی‌های خارجی در حال گذر از این مناطق را به ارمغان آورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گفته رهبر معظم انقلاب در طول جنگ تحمیلی ناجی اقتصاد کشور بوده است افزود: ناوگروه‌های اعزامی این نیرو به ماموریت‌های مختلف هم اکنون نیز وظیفه خطیر حفط امنیت اقتصادی کشور را به خوبی انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بسیاری از کشورهایی که استقلال ایران اسلامی به مزاقشان خوش نیامد به دنبال سنگ اندازی و ضربه زدن به کشور بودند افزود: ما با هیچ کشوری خصومتی نداریم اما با تمام توان برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل را داریم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: حضور ایران در آب‌های بین‌المللی و آزاد و برگزاری رزمایش‌های متنوع نشانگر آمادگی و قدرت بالای ایران اسلامی است و این مهمترین عامل بازدارندگی برای دیگر کشورهاست.

وی در ادامه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر بستن تنگه باب المندب اظهار داشت: آبراه های بین‌المللی از قوانین خاص خود برخودار است و حتی در زمان جنگ هم کسی حق تعرض و یا ایجاد مانع برای گذر خطوط کشتیرانی دیگر کشورها را ندارد.

امیر دریادار خادم بیغم در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر برگزاری رزمایش ولایت 94 در اواخر دیماه سال جاری افزود: این رزمایش با هدف سنجش توانایی و آزمایش تجهیزات و امکانات نظامی در محدوده شمال اقیانوس هند برگزار می شود.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعزام ناوگروه سی هشتم در روزهای آینده به خلیج عدن و تنگه باب المندب افزود: پیش‌بینی می شود این ناوگروه با افزایش تعداد یگان‌ها در کنار انجام مأموریت تامین امنیت با هدف آموزش نیروهای دانشجویی انجام شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    درودبرامیرسرافراز وهمه ارتشیان زحمتکش وکم توقع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس