یک تحلیل‌گر ارشد آمریکایی گفت: مرتبط دانستن برنامه موشکی ایران با برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً اشتباه است و برنامه موشکی ایران به هیچ وجه نقض برجام نیست.

به گزارش مشرق، پائول پیلار کارشناس ارشد اندیشکده بروکینگز، گفت: برنامه موشکی ایران به هیچ وجه با منافع و امنیت ملی آمریکا در تضاد نیست و تنها یک نیروی بازدارنده دفاعی برای ایران در خاورمیانه است.

تحریم‌های موشکی جدیدی که آمریکا قصد داشت علیه ایران اعمال کند که البته به تأخیر افتاد در واقع تهدیدکننده نتیجه نهایی توافق هسته‌ای برجام است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه اوباما طرح صدور تحریم‌های موشکی تازه‌ای را علیه ایران امضا کرد، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان طی نامه‌ای خطاب به وزارت دفاع دستور داد تا افزایش توان موشکی ایران تسریع شود. ساعاتی پس از این موضع‌گیری روحانی بود که دولت ‌آمریکا از به تعویق افتادن اجرای تحریم‌های موشکی جدید خبر داد.

پیلار تأکید کرد: برنامه موشکی ایران تا زمانی که در راستای برجام حرکت کند و ماده شکافت‌پذیری بر ساخت کلاهک هسته‌ای نداشته باشد کاملاً برای منافع آمریکا بی‌خطر است. با وجود برجام برنامه موشکی بالستیک ایران دیگر تهدید نیست.

به گزارش ایسنا، ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده است.

این تحلیل‌گر برجسته آمریکایی تأکید کرد که عربستان کشوری است که در حال اشاعه و توسعه هرچه بیشتر توان و فناوری موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است. امروز ایران به رقیب منطقه‌ای خود در آن سوی خلیج (فارس) می‌نگرد که به صورت پیوسته در حال افزایش توان موشکی بالستیک خود از طریق وارد کردن این فناوری از کشورهایی مثل چین و پاکستان است.

او ادامه داد: این که انتظار داشته باشیم هر یک از رهبران ایرانی بدون توجه به ایدئولوژی آنها توسعه توان موشکی خود را ادامه ندهند، غیرمنطقی است. آزمایش‌های موشکی ایران نقض هیچ یک از تعهدات مورد توافق ایران نیست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس