جمهوری اسلامی ایران برای خرید سامانه موشکی متحرک ساحلی روسیه به نام 'باستیون' مجهز به موشک ضد کشتی مافوق صوت 'یاخونت' ابراز علاقمندی کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی 'اینترفاکس' امروز پنجشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به نهادهای همکاری فناوری نظامی روسیه اعلام کرد:علت علاقمندی ایران به این تسلیحات علاوه بر مشخصات تاکتیکی و فنی عالی آنها، داشتن ساحل طولانی و دریاهایی است که پوشش دفاعی را طلب می کنند.

این منبع تاکیدکرد:پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه ایران، چشم اندازهای جدیدی برای همکاری فناوری نظامی میان مسکو و تهران گشوده می شود.

سامانه موشکی متحرک ساحلی «باستیون» در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار دارد و پیش تر اخباری درباره تحویل آن به ویتنام و سوریه منتشر شده بود.

علاقمندی ایران برای خرید موشک روسی یاخونت+عکس

موشک کروز ضدکشتی یاخونت یا اونیکس نسل چهارم موشک های کروز دریایی است که با برد 300 کیلومتر برای حمله به کشتی ها پیش بینی شده است.

این موشک ها در سامانه های پدافند موشکی سطح به دریای «باستیون» روسیه استفاده می شود که از پیشرفته ترین سامانه های این کشور به شمار می رود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسین ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    چرا تصویر یاخونت رو نذاشتید این که عکس پدافند هوائیه یاخونت شبیه اژدره
  • مرصاد ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خوبه... مییییییخریییییییم.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ما که خودمون مدعی بهترینها هستیم پس چه دلیلی داره از روسیه یاخونت بخریم.
  • دکتر ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    روسها چند ماه پیش هم می گفتن ایران علاقه شدیدی به خرید هواپیمای سوخو100 داره و قراره 100 فروند بخره ولی مثل اینکه روسها هنوز سیلی جناب آخوندی و دولت روحانی در نخریدن هواپیماهای سوخو100 و خرید 114 ایرباس از فرانسه رو یادشون رفته مشخصه این ادعاهای علاقه ایران که پی در پی از بان روسها و بخش فروش شرکت های بدون مشتریشون زده میشه بیشتر علاقه خود روسها برای خالی کردن انبارها از تسلیحات قدیمی هست تا علاقه ایران انشاالله بعضی ها در جامعه رسانه ای داخل کشور که میامدن مقاله می زدن درباره روسیه کمی تجدید نظر کنن....
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    سلاح بیشتر از اینکه برای بکارگیری باشه ٬ برای بازدارندگی هست....وقتی تنوع سلاح داشته باشیم باعث ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن میشه...
  • روزنامه نگار ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مگه ایران ادعا نمی کرد کروز دو هزار کیلومتری ساخته!؟ مگه کروز مافوق صوت نصر رو نساخته بودیم ان سال پیش یعنی این موشک رو توسعه ندادن!!؟.... در شرایطی که نفت ایران شده 23 دلار و همه می دونیم با بدهی 540 هزار میلیاردی دولت حتی توان خرید سنگین در بخش هواپیماهای تجاری رو هم نداریم اینکه مسئولین نظامی ما از تانک و نفربر زرهی گرفته جنگنده و موشک کروز و بالستیک اسکندر و سلاح انفرادی و شناور زیر سطحی کلاس کیلو و حتی ماهواره رو می خوان از روسیه بخرن ...
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    افتادن بعضی رسانه های ایرانی داخل بازی تجاری رسانه ای روسها واقعا ...!!
  • رسول ایران ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خونت موشک فوق العاده ایه ، انقدر فوق العاده که توان آفندی ساحل به دریای کشورمونو بالاتر ببره .... الان دوستان فکر میکنن که باوجود موشک های کروز ، بالستیک و شبه بالستیکی که داریم چرا باید دنبال موشک جدیدی باشیم ؟ به این علت که همه ی موشک کروز ساحت کشورمون زیر صوتی (ساب سونیک ) هستن ، و یاخونت مافوق صوت (سوپر سونیک ) ، که ما دانش اون رو هم با خریدش بدست میاریم (بچه های هوافضا و مهندسی معکوس ) علاوه بر این دست فرماندهان نظامی هم تو روز مبادا بازتر میشه.... اینم خدمت دوستان بگم که دشمن همیشه ما رو با داشته هامون میسنجه ... ، و داشته های متنوع و بیشتر یعنی عقب نشینی دشمن از اون میز کذایی و چرندیاتی که روش گذاشته.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این تصویر مربوط به سامانه باستیون هست ، مدل زمین پرتاب موشک یاخونت
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خیلی هم خوب .......
  • سروش ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ایران مدتهاست که این موشکو داره فکرکردید حزب الله چطورناوچه ساعر۵اسراییلو باوجود فالانکس زد
  • خسرو ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    1 0
    قدیما می گفتند کم اطلاعی از بی اطلاعی بسیار بدتره نمونه اش همین بیسواد که هنوز نمیدونه کروز با سرعت زیر صوت نمی تونه از پس ناوها بر بیاد و آنها که دارای سیستم ضد موشکی پیشرفته هستند ( مخصوصاً آمریکاییها ) به سادگی موشکهایی را که سرعت پائین داشته باشن میزنن پس سامانه دفاع ساحلی باید به موشکهای پرقدرت و پرسرعتی که به احتمال زیاد بهترین نمونه اش هم همین یاخونت است مجهز باشند حالا آمریکاپرستها در عین بیسوادی هی ویراژ بیان
  • محمد ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خدایا جرم ما چیه که با این ها شدیم یه ملت!! خوب مگه شما کارشناس نظامی هستی که اینطور در مورد نیاز کشور نظر میدی؟
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    برو فکر نون باش که خربزه آبه
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    بانظر ما نه میخرند نه منصرف میشند.اونایی که باید بخرند خودشون بلدند چکار کنند.نکته اینکه سر هر مسئله و بی ربط ترین مسایل بهم توهین میکنیم و اداب بحث ونظر دادن را بلد نیستیم،
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ما مجهز به این موشک هستیم. قراره لانچر جدبدشو بخریم؟؟
  • خسرو ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    همینطوره ولی به تعداد کم و انگشت شمار و اینها بار اول جواب آزمایش رو توسط ایرانیها گرفتند
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    حرفت مثلا درست ولی شما فرق مسافربری با جنگنده رو میدونی؟
  • بهمن ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    از خودت حرف در نیار ما هیچ وقت نگفتیم محصولاتمون از همه بهتره بلکه گفتیم محصولات ما هم قابل رقابت هستند
  • seyed ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام. من کاری به این سیاسی کاری ها ندارم چون تخصص من نیست فقط خواستم بگم که سوخو 100 یک هواپیمای مسافربریه.
  • حقگو ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خبرگزاری روسی این حرف را زده و کسی آنرا تایید نکرده شما چقدر بیکارید که این همه بحث بیخود می کنید اگر مسئولان صلاح بدانند این سلاح را می خرند و اگر لازم نباشد و یا مشکل مالی وجود داشته باشد نمی خرند ضمن آنکه بودجه کشور تقسیم بندی می شود و یک قسمت آن دفاعی است که بنابر صلاحدید و نیاز خرید خارجی می کنند
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    یاخونیت خوبه خوراک زدن ناوهای بزرگه زدنش هم خیلی سخته مگه نمی گفتن ایران داره ازاینا حزب الاه که میگفتن داره
  • منوچهر ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    امریکا موشک مافوق صوت ضد کشتی با برد بالای 1000 کیلومتر ساخته برد 300 که چیزی نیست
  • کاپیتان ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    روسیه هیچی به ایران نمیفروشه پدر سوخته عه عه عه هنوز اس 300 رو نداد!!!
  • شهروند ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مگه استقلال پيدا نكرديم، خودمون بسازيم ديگه،انقلاب كرديم كه از وابستگي دربيايم ؟
  • احمد ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    کسایی که فکر می کنن ایران می تونه 147 میلیارد رو از بانکهای غربی بکشه بیرون در اشتباه هستند، ایران فقط می تونه این پول رو از حسابی به حساب دیگر تو همون بانک منتقل کنه. یعنی به عبارتی ایرباس بخره. البته سوخو100 هواپیمای با اندازه و برد متوسط هست. که باعث میشه ایران به هواپیماهای دیگر هم نیاز داشته باشه.
  • احمد ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    با موشک نور که نسل قبلی موشک قادر هست. البته این چیزی هست که اسرائیلیها و رسانه های غربی گفتن.
  • روزنامه نگار ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    آقای مثلآ با سواد! کروز نصر یه موشک کروز مافوق صوت هست که ان سال پیش توسط سردار وحیدی تست شد از زمین تا آسمون هم با کروزهای مادون صوت یا صاب سونیک مثل نور و قدر داخل ذهن شما فرق می کنه این موشک سالهاست حتی نسخه دو و سه اون با برد خیلی بیشتر ساخته شده... هزینش فقط یه سرچ ساده در گوگل هست نترس انگشتهات قطع نمیشه!!!
  • هادی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    رسول جان دمت گرم
  • روزنامه نگار ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    سوخو100 نمونه نظامی هم داره که روسها بر پایه اون مدل آواکس ترابری ایرگان سوخت رسان و... این پرنده رو هم دارن می سازن!.. دولت روحانی پرنده دسته دوم فرانسوی رو به روسی ترجیه دادن حتی اگر کمپانی سوخو باشه که بیشتر یه توهین به روسیه هست!! ولی انصافا صنعت هوایی روسیه آباد میشد اگر ایران چنین خریدی می کرد نه فقط سوخو...
  • کمیل ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مگه ایران قبلا ادعا نکرده بود این موشک رو داره!؟ حتی توانایی مهندسی معکوس این موشک رو نداریم!!؟؟....این خبر اگر درست باشه یه فاجعه هست تا یک خبر خوب!!!!!!! حتی اسراییلی ها هم فکر می کردن ایران نمونه ای از این موشک رو ساخته
  • سروش ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    اونایی که منفی دادند جسارتا اسراییلی نیستند؟
  • افشین تهران ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    حتی اگر مدعی داشتن بهترینها هم باشیم تنوع اینگونه سلاحها باعث قدرتمندی و وحشت دشمن و بازدارندگی بیشتر هست.چین هم خودش داره جنگنده میسازه هم نسل 4و هم نسل 5 انوقت سوخو 35 از روسیه میخره .معنی اینکار چیه؟در مورد پدافند هوایی هم همینطور هم اس 300میسازه و هم اچ کیو 2 و 9 و 18 رو اما باز اس 400میخره.
  • افشین تهران ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این کار بیشتر سیلی بخوده این اقایان هست تا روسیه.البته پروژه خرید سوخو 100 فقط خرید نیست و قرار بر این هستکه بجای انتونف مونتاژ بشه.اما این اقایان سیلی زن که متاسفانه مشهور به دولت دود و رکود هستند و جندان هم سیاست نمیدانند باید دقت بیشتری نسبت به تشخیص دوست و دشمن داشته باشند.با این وضعیت اقتصادی ایا درست هستکه بجای راه اندازی کارخانه ها و درمان بیکاری 35میلیارد دلار صرف خرید چند هواپیمای مسافربری بشه که فقط 10درصد از مردم ایران انهم با خوش بینانه ترین حالت ازش استفاده میکنن؟تا کی ما باید تاوان رفاه سرمایه داران را بدیم؟در مورد تسلیحات نظامی هم انشالله بجایی نرسد که با این رفتارهای نسنجیده و کمک به اقتصاد دشمنان خودمون و دشمنان روسیه مسئولین روسی بگن بقیه خریدهاتون رو از همونی کنید که خریدهای میلیاردی رو میکنید.انوقت شما فکر میکنید این مگسان دور شرینی اینگونه احتیاجات ایران را براورده میکنند؟
  • افشین تهران ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    روز نامه نگارمون رو داشته باشید!!!حرف ما هم اخوی همین هستکه اگه دولت اینقدر بدهکار تشریف دارن و نفت هم ارزان شده پس چرا 35میلیارد دلار و یا 114 فروند ارباس را از دشمن خودمون بخریم و اقتصاد اونا رو راه بندازیم؟؟جنگنده و تانک و زیر دریایی و یا هر سلاح دیگه ای که پیشرفته باشه و بتونه امنیت ما رو بیشتر کنه بنفع همه ملت هست اما هواپیمای مسافربری به چند درصد از این مردم خدمات میده؟ضمنا نصر و سومار مادون صوت هستند نه مافوق صوت و داشتن یک موشک مافوق صوت در میان این تسلیحات بسیار بجا هست اما این فقط ادعای یک خبر گزاری هست نه وزارت دفاع این دو کشور و معلوم هم نیست که با توجه به گامهای دولت ما روسیه این همکاری رو بکنه و اینگونه سلاحهای استراتژیک رو بما بفروشه.نمیشه که به به دلارهای ما به دولت خونهای الوده و شرکاش برسه و کالاهایی که بما نمیدن رو از یکی دیگه بگیریم که خیلی هم ادعای منافع مشترک با اون داریم.
  • افشین تهران ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این صحبتهای رسول دقیقا همون نون هست نه خربزه.امنیت که نباشه شما خربزه هم نخواهی دید چه برسه به نون.هر چی تنوع سلاح بیشتر باشه و پیشرفته تر باشه خودش باعث عدم شروع جنگ هست.بازدارندگی که با لبخند کشدار بدست نمیاد.
  • افشین تهران ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    البته بعضیها هم میگن موشک نصر بوده ولی اعلام درستی نشده که چی بوده.اما سوریه هم این موشک رو داره و حزب الله هم حتما داره.
  • افشین تهران ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    موشک یا خونت با سرعت 2.5 ماخ و برد 300کیلومتر میتونه بهترین خط شکن برای موشکهای ضد کشتی ایران باشه.البته اینکه بگیم الان نیست هم کمی ساده لوحانه هست.این موشک در کنار اژدر حوت لرزه بر اندام هر متجاوزی میندازه و اجازه جسارت رو میگیره.
  • افشین تهران ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    منوچهر اخه تو چرا اینقدر ذوب در قدرت امریکا شدی؟خب ساخته که ساخته میاد بما بفروشه؟ما موشک ضد کشتی با برد 1000 کیلومتر میخوایم چکار؟همون 300کیلومتر برای حریم دریایی ما کافیه ما که مثل امریکا پلیس یا مبصر دنیا نیستیم که در هر گوشه ای اتشی بپا کنیم و دشمن تراشی کنیم یا دوست اجباری پیدا کنیم.
  • افشین تهران ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    در مورد یا خونت ایران هیچ ادعایی نکرده و شما موشکها رو قاطی کردی.اسراییل مدعی بود که ایران این موشک رو از روسیه خریده و حزب الله هم این موشک رو داره.اما موشک ساخت ایران سومار هست و یک پروژه موشک کروز با برد 3000 کیلومتر هم بنام مشکات که البته بعضیها میگن سومار همون مشکات هست و بعضیها هم میگن نه مشکات هنوز در حال تست و اماده سازیه.اما مسئولین نظامی و دفاعی طبق معمول هیچ حرفی تا حالا نزدن.
  • افشین تهران ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    این خریدها هم برای همین داره انجام میشه اگه درست باشه چون این ادعای یک رسانه هست نه مسئولین دفاعی یک طرف.این خریدها باعث میشه که دانشمندان و محقق های ما با تکنولوژی پیشرفته از نزدیک اشنا بشن و برای سوالات بیشماری که دارن راه نزدیکتری رو در دسترس داشته باشن و همچنین خلا نبود یک سلاح کارامد تا زمان بومی شدن اون پر بشه.مثل اس 300که تا زمانیکه باور تمام بشه و اعتماد مسئولین رو کسب کنه میتونه کمک پدافند باشه و اینها هیچکدام عیبی نداره که هیچ حسن هم هست.
  • افشین تهران ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    در اینکه روسیه تا نفعی بهش نرسه کاری نمیکنه شکی نیست و در اینکه نباید در خوی خصلت دوستی روسها حساب کنی هم کاملا درسته اما ندادن بعضی سلاحها و همچنین دیر انجام دادن بعضی پروژه ها در وهله اول تقصیر امریکا و غرب هست .اونا بودن که روسیه رو با وعده ها و فشارها از انجام بعضی توافقات منصرف کردن یا باعث دیرتر شدن کار شدن.ما در مورد همین نیروگاه بوشهر بجای اینکه طلبکار المان باشیم که ول کرد و رفت طلبکار روسیه هستیم که کار ناتمام انها رو با تمام فشارها تمام کرد!!یا نفروختن بعضی از سلاحها که در پایان دهه نود و همچنین بعد از 2010 صورت گرفت تقصیر چه کشورهایی بود؟توقع ندارید که کشوریکه از نظر عقیدتی با ما هیچ شراکتی نداره برای ما جان فشانی کنه؟الان هم شرایط بنفع ما شده والا روسیه همون روسیه هست با این فرق که از قرار دادی که در پایان دهه نود با امریکا سر نفروختن سلاح به ایران بست کلاه گشادی سرش رفته و از بابت مشکلات دیگر هم با غرب در تقابل هست و این موقعییت شناسی ما هستکه الان باید کمال استفاده رو ازش بکنیم اگه مسئولین سیاسی ما از عشق کدخدا دست بردارن. اس 300هم داستانش تمام شده و در تحویل اون که دادن یا میدن شک نکن چون اعتبار روسیه در گرو این قرارداد هست.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    داعش داره خودش پهپاد موشک انداز انتحاری میسازه ما داریم هنوز از روسیه خرید میکنیم!
  • منوچهر ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    افشین برای اینکه واقعا قدرت داره هم قدرت نظامی هم قدرت اجرایی
  • افشین تهران ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    به شک انداختی منو سرچ کردم اخوی همون مادون صوت هست.بین 8.تا9. ماخ سرعت داره.
  • روزنامه نگار ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    عزیزان من خودم موقع تست این موشک بغل دست سردار وحیدی بودم به به عنوان خبرنگار خودش اومد گفت مافوق صوت اصلا دلیلی که این موشک 20 کیلومتر برد داشت و نه چند صد یا چند هزار کیلومتر مثل بقیه کروزهای مادون صوت ما همین مافوق صوت بودنش بود حالا چرا در رسانه ها گفتن حدود یک ماخ! شاید دلیل امنیتی داشته....این موشک نسخه های دو و سه هم ساخته شده و کلی توسعه یافت حتی یک نمونه اون رو روی جنگنده ها نصب کردن که دو تا سه ماخ اینطور که من شنیدم سرعت داره!...مثاسفانه ده تا اسم روی یک موشک می زارن فکر کنم نصر بصیر بود اون کروزی که روی جنگنده لود کرده بودن اصولا پروژه نصر با هدف موشک های کروز مافوق صوت کلید خورده بود....
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    افشین ایران سالها پیش تعدادی از این موشک رو خریداری کرده بوده حتی چند فروند رو از این به حزب الله و سوریه داده...
  • کمیل ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    افشین جان ما وقتی در موشک پدافندی و هواپایه کوتاه برد و میانبرد به موشک های مافوق صوت رسیدیم در بخش کروز هم باید رسیده باشیم.... من خودم شخصآ مطمئن هستم این فقط یه بازی رسانه ای روسها هست که اخیرا شورش رو دراوردن علیه ایران....
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    اینها همه حرف مفت روسها و بعضی وابسته های سفارت روسیه در داخل بعضی سایت های ایرانی هست باور کن نصب نظر ها ولایک ها داخل اینترنت رو ادم های سفارت فرانسه و روسیه میده...
  • اذربایجانی ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    0 0
    به نظرم مقایسه امریکا با ایران عادلانه نیست چون امریکا قویترین کشور جهانه یادمون باشه ایران از لحاظ فن اوری نظامی از خیلی کشورهای جهان بهتره و تو منطقه خاورمیانه یک قدرت بلامنازع هست که با سرعت پیشرفت میکنه همین الانم ایران میتونه علی رغم عقب بودن از امریکا امریکا رو به چالش بکشه امریکا از پیشرفت ایران به ترس افتاده فقط ناراحتی من اینه که با برداشته شدن تحریمها ایران دیگه دنبال پیشرفت در تکنولوژی نباشه و به وارد کننده بدل نشه
  • دانشجوی ارشد اقتصاد سیاسی ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خاورمیانه الان حتی از افریقای جنوبی هم عقب افتاده در توسعه فناوری ما اگر خودمون رو با این کشورها مقایسه کنیم فقط عقب نشینی می کنیم....ما باید خودمون رو با ترکیه اسراییل پاکستانی که شاید جز خاورمیانه عربی نباشن مقایسه کنیم
  • ناصر ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جناب روزنامه نگار اسرار نظامی کشور رو چرا میای داخل نت پر از جاسوسی که اصلا معلوم نیست کی خودی هست کی دشمن و اکثرآ پشت ظاهر انقلابی و..قایم میشن می گی!؟؟ مگه در کلاس های جنگ روانی به شما نگفتن این خبرهای با هدف تردید در توان نظامی ایران بیشتر توسط خود اسراییل کلید می خوره که چند مطلع احساسی بشن بیان برای اینکه بگن این طور نیست و این خبر دروغه یه موضوع محرمانه نظامی کشور رو لو بدن!!!!!!!!؟ این یه تاکتیک اسراییلی هست که بارها و بارها اجرا شده حالا در پوشش روسیه یا حتی رسانه های داخل کشور! مشرق نیوز هم لطف کنه کل نظرات این پست ها رو درباره موشک نصر حذف کنه بهتره....
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    روزنامه نگار عزیز جوک قرن رو سرودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس