یک نشریه آمریکایی در مطلبی خاطرنشان ساخت آزمایش‌های موشکی ایران برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای احتمالی همسایگان بوده و هرگز در خلاف مسیر برجام نیست.

به گزارش مشرق، «پل پیلار» از افسران ارشد سیا در سال‌های گذشته که اینک در اندیشکده‌های مطرح‌امریکایی فعالیت دارد، در مطلبی که اخیرا در نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» منتشر شد، نوشت: تلاش‌های بین‌المللی در زمینه محدودیت در موشک‌های بالستیک درباره مواردی بوده که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی هستند.

افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ادامه به صراحت نوشت: موشک‌های بالستیک ایران مادامی‌که این کشور ماده منفجره برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد، تهدید علیه منافع آمریکا نمی‌باشند. البته برجام بر  عدم اکتساب چنین توانمندی متمرکزبوده است بنابر این اجازه دادن برای مطرح شدن این‌ ادعا که موشک‌های ایران اجرا و دوام برجام را به خطر می‌افکنند، رویکردی احمقانه و مخرب است.

پیلار در بخشی دیگر نوشت: لفاظی‌های هراسناک درباره توان موشکی بالستیک بین قاره‌ای ایران سعی دارد چنین موردی را به آمریکایی‌ها را تفهیم کند که توان موشکی ایران تهدید علیه آن‌ها است. اما این حرافی‌ها شباهت‌های به آن‌چه که ایرانی‌ها در مسیر توسعه و آزمایش موشک‌های خود انجام می‌دهند، ندارد.

«گرگ ثیلمن» تحلیلگر موشکی آمریکا با سال‌ها مطالعه بر برنامه موشکی ایران نیز در این زمینه گفت: «تلاش ایرانیان متمرکز بر سامانه‌های برد کوتاه موشکی است که بیشتر نیازهای دفاعی ایران در برابر همسایگانش را مرتفع می‌کند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس