صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی از تعطیلی دو هزار مدرسه در نیجریه، کامرون، چاد و نیجر بدلیل اقدامات تروریستی بوکوحرام خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی العهد لبنان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل "یونیسف" در گزارشی اعلام کرد که اقدامات تروریستی گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، موجب محرومیت یک میلیون دانش آموز در این کشور از ادامه تحصیل شده است.

این سازمان اعلام کرد که بی سواد ماندن این دانش آموزان شرایط مساعدی را برای تندروی در این نیجریه و کشورهای همسایه فراهم می کند.

یونیسف در این گزارش خود افزود که بیش از دو هزار مدرسه در نیجریه، کامرون، چاد و نیجر به دلیل اقدامات تروریستی بوکوحرام تعطیل شده است و این چهار کشور بیشترین خسارت را از حملات بوکوحرام دیده اند.

«محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه به ارتش این کشور تا پایان سال جاری میلادی فرصت داده است که به اقدامات تروریستی بوکوحرام خاتمه دهد.

کارشناسان معتقدند حتی اگر ارتش بتواند به اقدامات تروریستی بوکوحرام خاتمه دهد، اما دولت نیجریه با مشکل بیسوادی یک نسل کامل از کودکان مواجه خواهد بود.

مدارس، معلمان و دانش آموزان هدف مستقیم گروه تروریستی بوکوحرام هستند، زیرا بوکوحرام در زبان هوسا به معنای "آموزش غربی حرام است" می باشد.

یونیست در گزارش خود اعلام کرد که صدها مدارسی که به دلیل اقدامات تروریستی بوکوحرام تعطیل شده بود بعد از کنترل ارتش بر مناطق تحت تصرف این گروه، بازگشایی شد، اما این مدارس با ازدحام و عدم امکانات مواجهند.

اقدامات تروریستی بوکوکرام و جنگ علیه این گروه از سال 2009 میلادی تاکنون منجر به کشته شدن 17 هزار تن و آواره شدن 2.6 میلیون نفر شده است.

بوکو حرام به همراه گروه تروریستی داعش مسئول بیش از نیمی از مرگ و میرها در حملات تروریستی در سراسر جهان طی سال 2014 میلادی بوده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس