کد خبر 512433
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۱

پلیس و ماموران امنیتی بوسنی و هرزگوین روز سه شنبه در سارایوو 15 نفر را که به فعالیت های تروریستی و ارتباط با گروه افراطی داعش مظنون هستند بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود که پلیس بوسنی و هرزگوین امروز (سه شنبه) در عملیاتی به چند نقطه سارایوو یورش برد و 11 نفر را در جست و جوی مظنونان مرتبط با داعش بازداشت کرد.
رسانه های خبری صربستان گزارش دادند، دادستان بوسنی و هرزگوین در بیانیه ای اعلام کرد که دستگیر شدگان با گروه های افراطی بخصوص با گروه داعش و افرادی در میادین جنگ سوریه و عراق در تماس بودند.
پلیس بوسنی و هرزگوین 13ساختمان در سارایوو پایتخت بوسنی هرزگوین از جمله دو مکان مذهبی را که بازداشت شدگان مورد استفاده قرار می دادند، بازرسی کردند.
عملیات ماموران پلیس بوسنی و هرزگوین برای بازداشت مظنونان به فعالیت های تروریستی در منطقه ای از شهر سارایوو انجام گرفت که حدود دو ماه پیش دو مامور نیروهای مسلح بوسنی و هرزگوین در یک حمله تروریستی کشته شدند.
در بیانیه دادگستری بوسنی وهرگوین نیز گزارش شده که اسنادی از دستگیر شدگان به دست آمده که نشان دهنده فعالیت های تروریستی و همچنین به کار گرفتن افرادی برای اعمال افراطی است.
دو سرباز ارتش بوسنی و هرزگوین در 28 آبان ماه امسال در یک حمله تروریستی در مرکز سارایوو به دست «انس اومراگیچ» که گفته شده از اعضای گروه های تروریستی است با سلاح اتوماتیک کشته شدند.
گفته شده است که «اومراگیچ» پس از محاصره در خانه ای از سوی پلیس، با انفجار انتحاری خودکشی کرد.
«میلوراد دودیک» رییس جمهوری صربسکای بوسنی و هرزگوین قتل دو سرباز این کشور در سارایوو را یک اقدام تروریستی خوانده بود. وی گفت که هدف حمله تروریستی به طور تصادفی انتخاب شده است.
وی تاکید کرد، سرویس اطلاعاتی در بوسنی و هرزگوین قبلا گفته بود که حدود سه هزار و 400 تن در این کشور آماده انجام اقدام های تروریستی هستند، ولی این هشدار به شکل مطلوبی درک نشده است.
به گفته دودیک، اعضای گروه تروریستی داعش در حال بازگشت از سوریه هستند که موجب بی ثباتی در کشور خواهند شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس