کد خبر 573701
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال 2015، 25 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف اراضی اشغالی به شهادت رسیده‌اند. این سازمان همچنین نسبت به افزایش چشمگیر بازداشت کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری الفجر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) در گزارشی تاکید کرد که 25 کودک فلسطینی از جمله پنج دختربچه در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی به شهادت رسیده و 1310 کودک دیگر نیز در اراضی اشغالی زخمی شده‌اند. از این 25 کودک 23 تن در کرانه باختری و قدس اشغالی و دو کودک هم در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

یونیسف ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به بازدشت گسترده کودکان فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی، اظهار داشت که نظامیان صهیونیست یک دختر نوجوان 17 ساله فلسطینی را در "الخلیل" بازداشت کرده و در نهایت او را به ضرب پنج گلوله به شهادت رساندند. این سازمان عدم پیگرد مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت های ضد بشری علیه کودکان فلسطینی را نیز محکوم کرد.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی مدعی است این دختر نوجوان فلسطینی قصد حمله به نیروهای این رژیم با سلاح سرد را داشته است اما تمامی شواهد و مدارک نشان می‌دهد که در لحظه تیراندازی وی هیچ خطری برای نیروهای صهیونیستی نداشته است و تنها فریاد می زده که هیچ چاقویی با خود همراه ندارد.

از آغاز انتفاضه قدس تاکنون بیش از 220 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین در جریان عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان نیز 34 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان یونیسف اعلام کرد که قبل از انتفاضه قدس در بازه زمانی ماه ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته چهار کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شده و 165 کودک دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین بر اساس این گزارش، تا پایان سال گذشته میلادی 422 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی سال گذشته به طور میانگین هر ماه 219 کودک را بازداشت و در مراکز نظامی مورد بازجویی قرار داده اند که در مقایسه با سال 2014 میزان بازداشت ماهیانه کودکان فلسطینی افزایشی 15 درصدی داشته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس