دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حادثه هولناک اخیر در نیجریه، ضمن محکوم کردن این حادثه، هوشیاری و بیداری امت اسلامی را در قبال اینگونه حوادث خواستار شد و سکوت بین المللی در قبال این جنایت را محکوم کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی پس از شهادت سمیر القنطار در حمله به منطقه جرمانا در سوریه، پس از سلام و درود به خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) و خاندان پاک و مطهر و اصحاب ایشان گفت: در زمان تعیین شده به برخی از موضوعات خواهم پرداخت و با توجه به تحولات اوضاع ان شاء الله در روزهای آینده نیز سخنانی ایراد خواهم کرد. بر همین اساس اگر امشب فرصتی برای پرداختن به برخی از موضوعات نبود، آنها را به شب های آینده موکول می کنم. موضوع اصلی سخنان امشب ما ترور شهید سمیر القنطار و موضع ما در قبال این ترور خواهد بود.
وی در ادامه سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) و نیز فرارسیدن سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به مسلمانان و مسیحیان جهان تبریک گفت و از خداوند متعال خواست به برکت این دو پیامبر بزرگ سلامت، امنیت، خوشبختی را نصیب همه ملت های جهان و ملت های منطقه و لبنان کند و آنها را از بحران ها نجات دهد و دلها و قلب های همه را به روی محبت و رحمتی که این دو رسول بزرگ برای ملت های جهان آورده اند، باز کند. ما همیشه در برابر خواست خداوند و قضا و قدر تسلیم هستیم. دیشب یکی از برادران و علمای بزرگ را از دست دادیم که از اولین ساعات آغاز راه حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان با آن همراه بود و در این راه در طول سی و سه سال گذشته، مسئولیت های بزرگی را بر دوش گرفت و بار سنگینی به دوش کشید. وی شیخ محمد خاتون است که از سال 1977 برادر معنوی و دوست دوران تحصیل و دوست مخلص من بود. ان شاء الله سخن درباره وی را به مراسم گرامیداشت وی موکول می کنم. پیکر وی فردا سه شنبه تشییع می شود و مردان و زنان مؤمن آن گونه که شایسه جایگاه وی است در این مراسم شرکت خواهند کرد. به همین مناسبت به خانواده و دوستان و بستگان وی تسلیت می گویم.
نصرالله در ادامه سخنان خود به حادثه خونین کشتار مسلمانان در نیجریه اشاره کرد و افزود: چند روز پیش کشتار هولناکی در شهر زاریا در نیجریه روی داد که طی آن صدها نفر از اعضا و رهبران جنبش اسلامی شهید، صدها نفر زخمی و صدها نفر دیگر نیز بازداشت شدند. از جمله این افراد شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی است که در این حادثه زخمی شد و اعضای خانواده اش نیز به همراه وی بازداشت شدند. ما نیز مثل دیگران که این حادثه را محکوم کردند، آن را محکوم می کنیم و از سوی دیگر سکوت جامعه بین المللی و نهادهای بین المللی را در قبال این حادثه محکوم می کنیم. حادثه ای هولناک که بیش از یکهزار نفر در آن شهید، صدها نفر زخمی و صدها نفر نیز بازداشت شدند. با این حال جهان در این باره سکوت کرد. از رئیس جمهور نیجریه و حکام این کشور و رهبران دینی و سیاسی و احزاب این کشور می خواهیم قدرتمندانه برای مجازات عاملان این جنایت و بازداشت شیخ زکزاکی و خانواده و همراهان وی و حل و فصل ملی این فاجعه تلاش کنند زیرا همه کسانی که علیه این جنایت فریاد زدند، فقط خیر و صلاح نیجریه و امنیت و ثبات و وحدت این کشور را می خواهند. این کشور با مشکلات زیادی و در راس آنها طاعون سرخ به نام «بوکو حرام» روبروست. همچنین وظیفه اخلاقی همه ایجاب می کند با این مردم مظلوم که هیچ گناهی مرتکب نشده اند و وارد هیچ نبردی نشده اند، بخصوص شیخ زکزاکی که یک سال پیش سه نفر از فرزندان وی در راهپیمایی روز قدس برای احیای مسئله قدس و فلسطین به دست نظامیان ارتش نیجریه کشته شدند، اعلام همبستگی کنند. با این حال وی خویشتنداری کرد. سه نفر از فرزندان وی در یک لحظه کشته شدند و آنها را به همراه دیگر شهدا تشییع کرد و برای آنها نماز خواند. تصاویر آن در اینترنت موجود است. با این حال وی خویشتنداری کرد و خواستار حفظ آرامش و وحدت و حل مسالمت آمیز مسئله به شیوه مناسب شد. وجود رهبرانی حکیم و مخلص در این حد و اندازه باید مورد احترام باشد. بیم آن داریم که آمریکا، اسرائیل یا تکفیری ها در این جنایت هولناک که نظامیان ارتش نیجریه مرتکب شدند، دست داشته باشند و هدف از آن وارد کردن نیجریه، دولت، ملت و ارتش این کشور در چرخه فتنه ای ویرانگر باشند مانند آنچه در بسیاری از کشورهای منطقه روی می دهد. این دوره ایجاب می کند همه ما برای حل و فصل آن هشیار و بیدار باشیم و برای آینده در برابر رنج ها صبور باشیم. از خداوند می خواهیم شهدای آنها را رحمت کند و به زخمی ها شفای عاجل عنایت فرماید و شیخ زکزاکی و خانواده و دوستان وی و همه بازداشت شدگان را آزادی و عزت و کرامت عنایت کند.
00:07:43.13
00:59:50.19

00:07:42.13
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به موضوع ترور سمیر القنطار اسیر آزادشده لبنانی که دو روز گذشته اذهان همه را به خود مشغول کرده است، پرداخت و از وی با عنوان انسانی مقاوم، مجاهد و یکی از رهبران مقاومت اسلامی یاد کرد و افزود: تردیدی نداریم و با قطع یقین می گوییم که اسرائیل عملیات ترور را با اجرای یک عملیات نظامی پر سر و صدا مرتکب شد. به عبارت دیگر با یک عملیات امنیتی پنهانی روبرو نیستیم که به بررسی و تحقیق و جستجو از سرنخ ها و در نهایت رسیدن به نتیجه درباره عامل این عملیات نیاز داشته باشد. این عملیات ترور با حملات هوایی جنگنده های اسرائیلی و شلیک موشک های دقیق به یک واحد مسکونی در یک ساختمان مسکونی انجام شد که سمیر القنطار و دیگران در آن حضور داشتند و با این حمله وی را هدف قرار دادند که در نهایت به شهادت وی و دیگر نیروهای سوری مقاومت و شماری از غیرنظامیان ساکن این ساختمان منجر شد. این که جنگنده های اسرائیلی وارد حریم هوایی سوریه شده و موشک ها را شلیک کرده اند یا این که در آسمان جولان به پرواز در آمده و حریم هوایی سوریه را نقض نکرده و از همانجا موشک ها را شلیک کرده اند، جزئیاتی است که هیچ تاثیری ندارد، مگر برای کسانی که می خواهند از موضوع اسرائیل و روسیه صحبت کنند که امشب نمی خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم. به هر حال این که موشک ها از کجا شلیک شده اند تاثیری در موضع ما ندارد، اینها موضوعات فنی است. قدر مسلم این که جنگنده های اسرائیلی این ساختمان را در جرمانا در ریف دمشق هدف قرار دادند و این عزیزان را به شهادت رساندند. در اینجا به همه خانواده های آنها تسلیت می گویم و برای همه زخمی های این حادثه شفای عاجل آرزو می کنم.
وی در ادامه افزود: برخی رسانه ها تلاشی مذبوحانه می کنند و می گویند برخی طرف های مخالفان مسلح سوری مرتکب این ترور شدند. چنین چیزی به هیچ وجه درست نیست. حتی اگر فرض کنیم که آنها درست می گویند، در واقع این گروه های مسلح را که در جهت منافع اسرائیل فعالیت می کنند، محکوم می کنند. زیرا کسی که شخصی در حد و اندازه های سمیر القنطار را ترور می کند، در واقع خدمتی بزرگ به اسرائیل می کند. ولی چنین سخنانی هیچ پایه و اساسی ندارد.
نصرالله گفت: نکته دیگر این که ما می دانیم و سمیر القنطار نیز می دانست و اسرائیلی ها نیز چنین چیزی را پنهان نمی کردند و پیوسته به صورت مستقیم و غیرمستقیم می گفتند که سمیر القنطار را زنده نمی گذارند. از روز اول آزادی وی چنین چیزی بود و همه هم می دانند. بر همین اساس این تهدیدات همیشه و در طول همه سال ها و ماه ها و هفته ها و روزهای گذشته وجود داشت و سمیر القنطار در این مدت با تهدید روبرو بود. همانگونه که گفتم این تهدیدات از روز اول وجود داشت، زیرا اسرائیل به وضوح می گفت سمیر القنطار را به خاطر گذشته و پایداری در دوران اسارت و مقاومت در برابر زندانبانان و پایبندی به مقاومت نمی بخشد. اسرائیل نمی بخشد اما متاسفانه این حکومت ها و دولت ها و گاهی اوقات ملت های ما هستند که می بخشند، عاملان جنایاتی از قبیل دیریاسین و قانا را می بخشند ولی اسرائیل نمی بخشد. این موضوع (موضع اسرائیل علیه سمیر القنطار) به زمانی مربوط می شود که هیچ سخنی درباره مقاومت مردمی سوریه در جولان یا آغاز فعالیت هایی در این زمینه وجود نداشت و شاید این مسئله انگیزه بیشتری برای دشمن به وجود آورد تا سمیر القنطار را هدف قرار دهد. خلاصه آنچه گفته شد این است که حزب الله بدون هرگونه شک و تردید دشمن صهیونیستی را مسئول ترور سمیر القنطار می داند و هیچ بحثی در این باره نیست.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: امشب نمی خواهم درباره ارزش های معنوی و جهادی این شهید و دیگر موارد مربوط به آن سخن بگویم. ان شاء الله حق وی را در مراسم گرامیداشتی که برای وی برگزار خواهد شد، ادا می کنیم. در این جا به موضوع «سمیر القنطار به عنوان عاشق فلسطین» می پردازم که دیگران نیز زیاد به آن پرداخته اند. فلسطین همه زندگی وی بود و عقل و قلب وی را پر کرده بود. سرنوشت فلسطین و ملت آن و رنج های این ملت بخصوص اسرای آن و آینده مقاومت فلسطین همّ و غم اصلی و اساسی وی بود. پس از آزادی وی، با یکدیگر دیدار کردیم. واقعیت این است که ما برادران خودمان را مجبور نمی کنیم که راهی را در پیش بگیرند و اجازه انتخاب را به خود آنها می دهیم. وی در اولین دیداری که پس از آزادی با هم داشتیم از من پرسید، چه نظری دارید، من آزاد شده ام، چه کار کنم و توانایی های مشخصی دارم. من در آن جلسه به وی گفتم گزینه های زیادی در عرصه های سیاسی، رسانه ای، فرهنگی، دانشگاهی، تشکیلاتی و نظامی داری. موضوع نظامی را نیز به عنوان یکی از عرصه ها مطرح کردم. وی در آن جلسه چیزی به من گفت که علنا در مراسم استقبال از وی به مردم گفت. وی به من گفت: «سید من از فلسطین خارج شدم تا به آنجا برگردم.» برخی از مردم تصور می کردند سمیر به شخصیتی سیاسی و یک محور تبدیل خواهد شد و در عرصه مشخصی فعالیت خواهد کرد ولی وی به هیچ وجه به این امور فکر نمی کرد. وی به من گفت از این لحظه برای شرکت در هر عملیات نظامی چه در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی یا در منطقه مزارع شبعا یا داخل مناطق فلسطین آمادگی دارم. آماده ام بار دیگر از مرزها عبور کنم تا در داخل فلسطین مبارزه کنم و شهید شوم. از این لحظه منتظر هیچ چیز جز این تصمیم نیستم. نمی خواهم رهبر یا مسئول باشم، بلکه برای من افتخار است که یک رزمنده و یکی از نیروهای مقاومت اسلامی باشم. واقعیت سمیر همین است. وی نه فقط یک مؤمن معتقد و ملتزم و آماده فداکاری بلکه یک عاشق بود. وی از باب عشق و ایمان و آگاهی و شناخت آماده فداکاری بود. آیا اسرائیل تصور می کند با ترور سمیر القنطار و امثال سمیر می تواند این عشق و ایمان و آمادگی زنان و مردان این امت برای فداکاری را از بین ببرد. ما تجربه چند دهه مبارزه با صهیونیست ها را داریم که طی آن رهبران و فرماندهان بزرگ و دبیرکل ها و رهبران و علما و نخبگان سیاسی، نظامی، فرهنگی و رسانه ای زیادی شهید شدند و دهها هزار نفر دیگر از ملت های منطقه ما از فلسطین گرفته تا لبنان، سوریه، مصر، اردن و بقیه منطقه به شهادت رسیدند اما نتیجه چه شد؟ آیا این ملت ها و این نسل ها مسئله فلسطین و مقاومت در برابر دشمن را رها کردند؟ هرگز. نتیجه این شد که هر نسلی مقاومت و جهاد و مبارزه را از نسل قبلی به ارث می برد و آن را تحویل نسل بعدی می دهد. خون سمیر القنطار مثل خون همه شهدای فلسطینی، لبنانی و دیگران می خواهد بگوید پرچم مقاومت در برابر اسرائیل برای آزادی سرزمین و نابودی طرح صهیونیسم در این منطقه به زمین نخواهد افتاد. اگر کسانی کشته، شهید، شکنجه و بازداشت شوند، این پرچم زمین گذاشته نمی شود بلکه دست به دست می شود و از دوش یکی به دوش دیگری منتقل می شود و از نسلی به نسل دیگر می رسد. به فلسطین اشغالی نگاه کنید. سن این نسل به اندازه سن سمیر القنطار است که جنوب لبنان را به مقصد شمال فلسطین اشغالی ترک کرد. سن نسلی که اکنون در فلسطین حماسه می آفریند، به اندازه سن سمیر القنطار است که برای عملیات به شمال فلسطین اشغالی رفت. جوانان فلسطینی امروز با مرگ به مرگ یورش می برند. دهها نفر از آنها در عملیات با سلاح سرد و زیرگرفتن با خودرو به شهادت رسیده اند زیرا این کار تنها کاری است که می توانند انجام دهند و با این کار رعب و وحشت به دل دشمن و دولت و ارتش و شهرک نشینان آن انداخته اند. به عنوان مثال به یک دختر جوان مثل اشرقت قطنانی اشاره می کنیم. وقتی به وی اشاره می کنیم در واقع از کسی سخن می گوییم که نمونه ای از همه جوانان فلسطینی است که به شهادت رسیده اند یا هنوز به کار خود ادامه می دهند. وقتی از نوشته های وی در اینترنت مطلع شدم فهمیدم این جوان چقدر آگاهی و بینش و بصیرت و عزم راسخ و درک عمیق و صادقانه از دشمن داشته و دوست و دشمن را می شناخته و به اولویت ها آگاه بوده است. وی عاقلانه و با آرامش تصمیم می گرفته و تعصبات و حملات تبلیغاتی دروغین بر وی تاثیری نداشته است و دیگر این که این اندازه برای فداکاری و جانفشانی تا شهادت آمادگی داشته است. اشرقت امروز نمونه ای از جوانان فلسطینی است که دل های آنها آکنده از عشق به این سرزمین مقدس و عشق به مقدسات و آزادی است. این افراد همان عشق و علاقه ای را دارند که سمیر القنطار از کودکی داشت و تا لحظه ای که موشک اسرائیلی های ستمگر قلب وی را شکافت، این عشق در قلب وی بود. خون پاک سمیر و شهادت عاشقانه وی، عشق و آگاهی و عزم و اراده جوانان فلسطینی و عربی را افزایش خواهد داد. شهادت سمیر، وی را به عنوان مکتب و نمادی جاودانه می کند که تمام تاریخ و پایداری و مقاومت و پایبندی وی تا لحظات آخر در آن خلاصه می شود.
نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: در این جا به برخی از جملات خود در سخنرانی به مناسبت هفتمین روز شهادت شهدای عزیز در قنیطره اشاره می کنم که رژیم صهیونیستی آنها را اوایل امسال ترور کرد. این سخنرانی روز سی ام ژانویه 2015 ایراد شد. متن این سخنان را بدون تغییر حتی یک حرف برای شما می خوانم زیرا موضع ما همان موضع است. در آن روز گفتیم «وقتی در هر کجا و به هر شیوه ای و هر زمانی دست به تجاوز می زند، مقاومت نیز حق دارد هر کجا و به هر شیوه و در هر مکانی... پیام امروز (سی ام ژانویه 2015) این است که از امروز به بعد هر یک از نیروهای مقاوم حزب الله و هر یک از جوانان حزب الله که ترور شوند، اسرائیل را مسئول آن می دانیم و حق خود می دانیم که در هر مکانی و هر زمانی و به شیوه ای که مناسب می دانیم، واکنش نشان دهیم.» این سخن را روز سی ام ژانویه 2015 گفتیم. امشب نیز به دوست و دشمن می گویم شهید سمیر القنطار یکی از ماست و یکی از رهبران مقاومت است که بدون شک و تردید اسرائیل وی را ترور کرد در نتیجه حق ماست که در زمان و مکان مناسب و به شیوه ای که مناسب می دانیم واکنش نشان دهیم. این حق ماست و امشب اضافه می کنم حزب الله به یاری خداوند از این حق استفاده خواهد کرد. همه محاسبات خود را بر این اساس تنظیم کنند.
00:24:59.04

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسبت شهادت سمیر القنطار گفت:
در چارچوب ترور، قتل و جنگ علنی علیه حزب الله و مقاومت، موضوع اقدامات و مجازات های آمریکا علیه حزب الله در عرصه های مختلف مطرح می شود که در ماه های گذشته و نیز روزهای گذشته برخی اقدامات و تدابیر اعلام شده است که آنگونه که آنها می گویند هدف از این اقدامات محاصره ما و تحت فشار گذاشتن ما در عرصه های مختلف اعم از مالی، رسانه ای، معنوی، سیاسی یا... است. در این خصوص نیز باید به چند نکته اشاره کنم.
نکته اول این که؛ آمریکا تقریبا از سال 1995 فهرست تروریسم را ارائه کرد و حزب الله را در فهرست تروریسم قرار داد. حزب الله و نیز برخی از شخصیت های آن، از اوایل دهه نود قرن گذشته در فهرست تروریسم است. آمریکا در طول چند دهه تلاش کردند با استفاده از جایگاه خود در جهان، این موضوع (تروریستی بودن حزب الله) را به نهادهای بین المللی و کشورهای جهان تحمیل کنند و بقبولانند اما به علل مختلف نتوانستند، به همین سبب تروریستی دانستن حزب الله در سازمان ملل پذیرفته نشده است و هیچ قطعنامه ای در این خصوص وجود ندارد و حتی اتحادیه اروپا نیز در سال های اخیر شاخه نظامی (حزب الله) را در فهرست تروریسم قرار داد. روسیه، چین و برخی کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت حزب الله را تروریستی نمی دانند و بسیاری از کشورهای جهان حزب الله را سازمانی تروریستی به شمار نمی آورند و از نظر ملت های جهان ما یک سازمان تروریستی نیستیم. به هر حال آمریکا و اسرائیل به رغم تلاش های خود در دهه های گذشته، نتوانسته اند عنوان تروریستی بودن ما (حزب الله) را تثبیت کنند و جهانیان را به تعامل با ما به عنوان یک سازمان تروریستی سوق دهند. البته این بدان معنا نیست که آنها ناامید شده اند بلکه به این تلاش ها ادامه می دهند. آمریکا اخیرا به شیوه ای دیگر روی آورده اند. آمریکا تروریسم را در جهان حاکم کرد و از حکومت ها و سازمان های تروریستی حمایت می کند. آنها به شیوه جدیدی روی آورده اند و آن این که حزب الله را سازمانی جنایتکار و نه تروریستی بدانند. بر این اساس ما به تجارت مواد مخدر و پولشویی متهم شده ایم و آنگونه که من خوانده ام کنگره آمریکا خواستار تحقیقات برای متهم کردن ما به تجارت انسان شده است و هنوز کاملا چنین اتهامی علیه ما مطرح نکرده است. یعنی این که کار ما در نهایت به تجارت انسان کشیده شده است. این اتهامات ظالمانه و کذب محض و عاری از صحت است و وظیفه ماست که این اتهامات را قاطعانه تکذیب کنیم و لزومی ندارد که دلایل و مدارکی برای بی گناهی خود ارائه کنیم زیرا آنها هستند که متهم کرده اند و باید ادله و شواهدی اگر دارند ارائه کنند، هر چند که آنها عادت کرده اند که همیشه متهم کنند و بر اساس همین اتهامات هم قضاوت کنند بدون آن که ادله و مدارکی ارائه کنند. این اتهامات سیاسی است و در چارچوبی سیاسی و در قالب نزاعی سیاسی، امنیتی و نظامی در منطقه مطرح می شود و هدف از این اتهامات در درجه اول، تخریب وجهه حزب الله در برابر ملت های جهان و منطقه است. آنها (آمریکایی ها) به اعتراف سفیر سابق خودشان در بیروت، صدها میلیون دلار برای ایجاد شکاف بین جوانان لبنانی و عربی و حزب الله هزینه کردند. وقتی به حزب الله به عنوان یک جنبش اصلی و اصیل مقاومت در منطقه نگاه می کنند می خواهند به هر وسیله ای که شده است به آن ضربه بزنند. این بخشی از جنگ است. ولی کذب این اتهامات و ادعاهای کذب برای خیلی ها روشن است و کذب آن برای کسانی که فریب خورده اند نیز به زودی مشخص می شود. در این خصوص مثالی می زنیم. چند روز پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی، پس از تحقیقات طولانی، گزارش خود را درباره برنامه هسته ای ایران ارائه کرد و در آن اعلام کرد برنامه هسته ای ایران کاملا و صد درصد مسالمت آمیز و صلح آمیز است و هیچ شک و شبهه نظامی در آن وجود ندارد. آنها از سال 2009 تا امروز اعلام کردند که هیچ شواهد و نشانه ای از ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ایران وجود ندارد. این گزارش چند روز پیش تحویل شورای حکام آژانس شد که نماینده آمریکا و دیگر کشورها که در سال های گذشته سرسختی و توطئه می کردند، نیز یکی از اعضای همین شوراست. این گزارش به اتفاق آراء به تصویب رسید و پرونده ای که طی آن ایران به داشتن برنامه نظامی و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم شده بود، بسته شد. آمریکا سال هاست که ایران را متهم کرده است. برخی از اروپایی ها نیز اتهاماتی مطرح کردند. در خصوص اسرائیل نیز نباید فراموش کنیم که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر این رژیم) امسال و سال گذشته و در مناسبت های مختلف و حتی در سخنرانی خود در سازمان ملل (اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد)؛ اما امروز پس از صدور گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، نتانیاهو نزد ملت های جهان و حتی طرفداران خودش تمسخر شده است. اگر به یاد داشته باشید وی تصویری را که روی کاغذ کشیده شده بود به همراه آورد و مثل معلم مدرسه با قلم به آن اشاره می کرد و می گفت ایران چند ماه دیگر به بمب هسته ای دست پیدا می کند. اکنون گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به اتفاق آراء اعضای شورای حکام که آمریکا و دیگر کشورهای غربی هم عضو آن هستند تاکید کرد هیچ نشانه ای از ابعاد نظامی، دست کم از سال 2009، در برنامه ایران وجود ندارد. این در حالیست که آنها نزدیک بود علیه ایران جنگ به راه بیندازند که اگر اینگونه می شد، منطقه نابود می شد. انواع تحریم ها را علیه بیش از هشتاد میلیون نفر جمعیت ایران اعمال کردند که خساراتی به جای گذاشت. آنها تهدید کردند و متاسفانه برخی از عوامل و مزدوران عرب نیز با آنها همراهی کردند و فشارهای زیادی علیه ایران و همه دوستان ایران در جهان اعمال کردند و در نهایت مسئله پایان یافت. وقتی همه ابزارهای اتهامات سیاسی به پایان رسید و ایران مقاومت کرد و به توافقی مناسب یا معقول دست یافت، مسئله پایان یافت و آژانس بین المللی اعلام کرد چیزی نیست. داستان ما نیز همین است. کشوری در حد و اندازه های ایران متهم می شود که تا چند ماه دیگر به سلاح هسته ای دست پیدا می کند و ما به ایران حمله می کنیم و ملت ایران را به خاطر این گناه ناکرده می کشیم. ولی در خصوص ما، ما را به سلاح هسته ای متهم نمی کنند، زیرا ما در نهایت یک حزب، گروه و جنبش مقاومت هستیم و نهایت چیزی که دارند این است که ما را به تروریسم یا جرم و جنایت متهم کنند. بیش از این چه دارند. پایان راه همین است. ما برای مقابله با این اتهامات مشکلی نداریم زیرا طناب دروغ کوتاه است و نهایت موضوع روشن می شود. آنچه از نظر ما اهمیت دارد این است که نزد خداوند و مردم خودمان و بسیاری از ملت های منطقه و جهان آنگونه که آنها می گویند نیستیم. مهم این است که ما نزد خداوند آنگونه نیستیم که آنها می گویند. به همین سبب این اقدامات در چارچوب جنگ روانی و جنگ نرم و تلاش برای از بین بردن عزم و اراده ما صورت می گیرد که هیچ فایده ای هم ندارد.
نکته دیگر این که از نظر مالی مثلا از بانک های جهان خواستند سپرده های حزب الله را نپذیرند و اگر سپرده ای دارند آن را مصادره کنند و هیچگونه حواله مالی را که به حزب الله مربوط می شود، نپذیرند. ما نه سپرده ای در بانک های جهان داریم و اموالی را که به دست ما می رسد به این شیوه نقل و انتقال نمی دهیم. آنها همچنین بانک های لبنان و بانک مرکزی این کشور را تحت فشار می گذارند و می گویند اگر بانک های لبنان اشاره ای دال بر وابستگی هر جمعیت یا گروهی به حزب الله دریافت کردند، باید اقدامات مختلفی را که طبعا اقدامات منفی است علیه آنها اتخاذ کنند. این را قبلا گفته ایم اما برای اطمینان بار دیگر می گوییم که چه در گذشته یا حال هیچ اموالی در بانک های لبنان نداشته و نداریم تا کسی را به زحمت و درد سر نیندازیم. ما اصلا اموالی نداریم که بخواهیم در بانک بگذاریم. به قول معروف شیوه ما از تولید به مصرف است. ما اموال خود را از طریق بانک های لبنان نقل و انتقال نمی دهیم، در نتیجه هیچ دلیلی ندارد که بانک مرکزی و صاحبان بانک های لبنان نگرانی و دغدغه ای این بابت داشته باشند. بر این اساس چنین اقداماتی (علیه حزب الله) هیچ فایده ای ندارد. من بارها گفته ام و اکنون تکرار می کنم که هیچ فعالیت تجاری و سرمایه گذاری نداریم و هیچ پولی نداریم که سرمایه گذاری کنیم. ما شرکت های تجاری نداریم و با هیچ شرکت یا طرف ها و تجار لبنانی یا غیرلبنانی شراکتی نداریم. پولی که ما داریم صرف مقاومت و خانواده های شهدا، زخمی ها، نیروهای مجاهد و نهادهای خود می کنیم و بخشی را نیز برای روز مبادا ذخیره می کنیم ولی هیچ پولی برای سرمایه گذاری یا تجارت یا سپرده گذاری نداریم. بر این اساس نکته ای هست که قبلا به آن اشاره کرده ام اما امروز جدی تر از گذشته به آن اشاره می کنم. حکومت، دولت و بانک های لبنان باید مسئولیت حمایت از شهروندان لبنانی و تجار این کشور را بپذیرند. چه اتفاقی می افتد؟ کافیست آمریکا اشاره ای ظالمانه بکند که اموال سپرده گذاری شده به اسم فلانی یا فلان شرکت تجاری به اسم فلانی و فلانی و فلانی متعلق به حزب الله است و این شرکت به حزب الله تعلق دارد، تاکید می کنیم که چنین چیزی ظالمانه است زیرا هیچ تجارت و مبادله ای با کسی نداریم. در این صورت اقدامات آغاز می شود. این کشور حق حاکمیت ندارد؟ قانون ندارد؟ دستگاه قضایی ندارد؟ دولت ندارد؟ آنها با چنین اقداماتی هیچ آسیبی به ما نمی زنند ولی تجار و شرکت های تجاری و سرمایه گذارانی در لبنان و خارج از لبنان هستند. آمریکایی ها، بخصوص اگر بخواهند کانون مشخص یا طرفداران جناح سیاسی مشخصی را هدف قرار دهند، برخی اسامی را می دهند و در لبنان اتخاذ اقدامات آغاز می شود و برخی از بانک ها اقدامات خود را آغاز می کنند. چنین چیزی در لبنان قابل قبول نیست. دولت لبنان باید از شهروندان خود حمایت کند. من از دولت لبنان یا هیچ یک از نهادها و موسسه های دولت لبنان نمی خواهم از حزب الله و سلاح و اموال و هیچ یک از اعضای آن حمایت کند، خداوند از ما حمایت می کند و ما مراقب خودمان هستیم، دست کم مسئولیت حمایت از شهروندان لبنانی و تجار و شرکت های تجاری لبنانی را بر عهده بگیرند. کسی از شما (مسئولان لبنانی) نخواسته است که با آمریکا اعلان جنگ کنید بلکه از شما خواسته می شود که فقط مرد باشید و اگر کسی آمد و اتهاماتی در خصوص پولشویی و اموال حزب الله و تجارت انسان مطرح کرد از وی دلیل و مدرک بخواهید تا آن را تحویل دستگاه قضایی لبنان بدهید. ما قبول داریم، پرونده را بگیرید و تحویل دستگاه قضایی لبنان بدهید و اگر دستگاه قضایی لبنان حکم داد که این اموال متعلق به حزب الله است، آن را بگیرید، نوش جانتان.
نصرالله ادامه داد: اینها در حد مصوبه یا قانون در کنگره آمریکا نیست بلکه تدابیری در این خصوص در سطح کشور (لبنان) آغاز شده است و درباره ادامه تبعیت از خواست آمریکا در این خصوص هشدار می دهم.
دبیرکل حزب الله ادامه داد: خطرناک ترین اقدام به رسانه ها مربوط می شود. چه رسانه های وابسته به ما مثل شبکه المنار و النور و... یا رسانه هایی که متهم به حمایت از ما و دریافت حمایت از ما هستند، تا رسانه هایی که متهم به همبستگی با ما هستند، با تهدید روبرو شده اند. آنها ساز و کاری درست کرده اند و گزارش می دهند و پیگیری می کنند و کنگره در این خصوص از دولت آمریکا سوال می کند و دولت هم باید پاسخ دهد. این یعنی چه؟ یعنی این که هر کس می خواهد شما را متهم و به صورت غیابی محاکمه کند و حکم علیه شما صادر کند و شما را مجازات کند، نباید حرفی بزنید و اگر حرفی بزنید نباید صدای شما به هیچ جای جهان برسد. آن آمریکایی که سخن از آزادی و دموکراسی و تکثر آراء می زند و از عدالت قضایی و عدالت قانونی سخن می گوید همین است. من متهم هستم، به من اجازه بده از خودم دفاع کنم و برای جهانیان توضیح دهم، چنین چیزی ممنوع است. نه تنها فعالیت رسانه شما ممنوع است، بلکه هر رسانه ای که بخواهد صدای هر یک از اعضای حزب الله یا دوستان آن یا هر انسان منصفی را منتشر کند، به حمایت از یک سازمان تروریستی یا جنایتکار متهم می شود. خطرناک ترین کاری که اکنون می توانند انجام دهند، همین است. این نکته را نیز باید در نظر داشت که هر کس امواج ماهواره را دریافت کند و در میان کانال ها بگردد، صدها کانال مشاهده می کند که صبح و شب به تکفیر، قتل، خونریزی، تجاوز به زنان، بریدن سر کودکان، اقدامات تروریستی، ویرانگری و اشغال سرزمین های دیگران و خشونت دعوت می کنند. اما شما دیگر جنبش های مقاومت شبیه شما هدف قرار دارند. علت اصلی آن نیز موضوع اسرائیل است. مسئله اصلا موضعگیری سیاسی در قبال یمن یا... نیست. ممکن است این مسئله هم تاثیر داشته باشد اما مسئله اصلی این است که شما یک جنبش مقاومت هستید و برنامه شما مقابله با طرح صهیونیسم است که اصل و اساس برنامه آمریکا در منطقه است. این که می گویند شما مهمانی در شبکه داشتید که به فلان پادشاه یا شاهزاده اهانت کرد بهانه ای بیش نیست. چنین چیزی در شبکه های ماهواره ای زیاد اتفاق می افتد. هدف اصلی جنبش ها و برنامه مقاومت و گفتمان و فرهنگ و خواست و اراده مقاومت است. موضوع رسانه ها نیز بخشی از نزاع است. ما نباید تسلیم شویم و تسلیم هم نمی شویم و به دنبال همه راه ها خواهیم بود تا صدای مقاومت و جنبش های مقاومت و صدای مخالفان طرح آمریکا و اسرائیل در منطقه با به گوش همه برسانیم. ابزارها کم نیستند و خداوند سبحانه و تعالی درها را باز گذاشته است و از جایی که تصور آن را هم نمی کنیم به ما کمک می کند. صرف نظر از این که عوامل و ابزارهای آمریکا مثل برخی از حکومت های عربی، بدون هرگونه سوال و تحقیق، از خواست آمریکا تبعیت و تصمیمات آن را چه در عرصه های مالی یا رسانه ای و اتهام به تروریسم و جرم و جنایت، اجرا می کنند، مهم این است که ما چگونه به مسئله نگاه کنیم. شما جوانب منفی را نگاه می کنید، حالا بیایید ابعاد مثبت را نگاه کنیم. این که آمریکا به ما توجه می کند و کنگره جلسه می گذارد و به اجماع می رسد، که همین اجماع نیز چیز خوبی است، و انواع جدیدی از جنگ علیه ما اعلام می کند، باعث می شود اطمینان پیدا کنیم که در مسیر درست قرار داریم. آنها فقط ایمان و اعتماد و اطمینان ما را در خصوص این که در مسیر درست گام بر می داریم، افزایش می دهند. اطمینان ما به این که در جبهه و محور درست قرار داریم و نبرد ما درست است، بیشتر می شود. کسانی که دانسته یا نادانسته و آگاهانه یا ناآگاهانه با آمریکا و صهیونیست ها مشارکت می کنند و در جبهه آنها قرار دارند باید در عقل و دین و اعتقاد به قرآن و ملی گرایی خود تردید کند. نکته دیگر در چارچوب نگاه مثبت به این تدابیر، این است که چنین تدابیری به منزله این است که آمریکا ما را به رسمیت می شناسد و ما یک موجود حاشیه ای نیستیم و اینگونه نیست که در این جهان کسی ما را نبیند و به چشم نیاییم و اینگونه نیست که تاثیر ما اندک باشد. این تدابیر به معنای آن است که آمریکا به نقش حزب الله در لبنان و منطقه و مقابله با دشمن صهیونیستی و طرح صهیونیسم ومقابله با برنامه های آمریکا و طرح های سلطه بر منطقه، به عنوان جزئی از یک محور اعتراف می کند. ما تا کنون در سال های مختلف از 1982 و پس از آن و 2000 ، 2005، 2006 و نیز امسال بسیاری از برنامه های آمریکا و اسرائیل را به شکست کشانده ایم. آمریکا طرح هایی برای سیطره و سلطه و مصادره حق حاکمیت و آزادی و عزت و کرامت منطقه ما دارد. ما بخشی از جبهه ای هستیم که این طرح ها را شکست داد. این بدان معناست که کار ما بسیار بزرگ و مهم است در نتیجه کنگره آمریکا با اعضای دموکرات و جمهوریخواه آن نیاز دارد که تصمیماتی بگیرد و ساز و کارهایی برای پیگیری در نظر بگیرد و باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) ناچار است در مهلت مشخص به کنگره پاسخ بدهد. وقتی من دشمن آنها و آنها دشمن من هستند، ما این را درک می کنیم. ما افتخار می کنیم دشمن آمریکا و اسرائیل و دشمن کسانی باشیم که ثروت های ملت ما را غارت کرده اند و هنوز غارت می کند و می خواهد فرهنگ و تمدن ما را نابود کنند و اراده ما را سلب کنند و آزادی ملت های ما را از آنها بگیرند. ما چنین چیزی را درک می کنیم. آنها هر کاری در عرصه های مالی، رسانه ای، امنیتی و نظامی انجام می دهند. ما رو در روی یکدیگر قرار داریم و ما نیز در این رویارویی و جنگ تسلیم نمی شویم و عقب نشینی نمی کنیم. باید به آمریکایی ها و اسرائیلی ها و متحدان و عوامل آنها در منطقه، آنهایی که مجازات ها و اقدامات را اتخاذ می کنند و دست به محاصره می زنند و نیز جماعت قاتلان مانند کسانی که سمیر القنطار را به شهادت رساندند، بگویم، هر فریبکاری که می خواهید انجام دهید و تلاش خود را بکنید، شما نمی توانید ما را نابود کنید و وحی ما را از بین ببرید. این سخن سال 61 هجرت زده شده و تاریخ و حوادث درستی آن را تا امروز نشان داده است (اشاره به خطبه حضرت زینب «س» در مجلس یزید). قاتلان اکنون کجا هستند؟ این سخن حضرت زینب «س» است. یزید و عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد و شمر بن ذی الجوشن کجا هستند و امام حسین (ع) کجاست؟ چند روز پیش میلیون ها نفر از سراسر جهان بسوی ایشان شتافتند و صدها کیلومتر با پای پیاده در سرما و با وجود خطرات و تهدیدات انتحاری ها و تکفیری ها، طی کردند و با شور و شوق به نزد ایشان (در کربلای معلی) آمدند و زیارت کردند و نام ایشان را فریاد زدند. اکنون که سال 1437 هجری قمری است، حقیقتی را که سال 61 هجرت زده شد، از همان جایگاه و بر اساس همان ایمان و آگاهی تکرار می کنیم. مصادره رسانه های ما و اعمال فشارهای مالی و محاصره ما و جنگ علیه ما و کشتن ما نمی تواند هیچ تغییری ایجاد کند بلکه این کارها در نهایت به شکست خودشان و پیروزی ما منجر خواهد شد کما این که همیشه همین گونه بوده است. همه اقداماتی که انجام داده اند و تصمیم به انجام آن دارند، فقط بصیرت ما را افزایش می دهد و عزم ما را برای ادامه این راه قوی تر می کند.
سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود با اشاره به این که بقیه موضوعات را به زمانی دیگر موکول می کنیم، بار دیگر برای شهید سمیر القنطار و دیگر شهداء رحمت الهی آرزو کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اسرائیل اماده پاسخ شکننده باش که حزب الله اماده زدن شده است
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    نقش اس ۴۰۰ در سوریه چیست؟
  • نهضت جهانی صلوات ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم حزب الله پیروز است انشا الله این کلام صریح خداوند قهار است الا ان حزب الله هم الغالبون نهضت جهانی صلوات
  • مرصاد ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    جانم فدایت سید بزرگوار
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مظلومیت حزب الله در سخنان سید موج می زد.چه دل پر دردی داشت.لعنت بر مسلمونهای کج فهم و نادان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس