هفته نامه دفاعی "آی اچ اس جین" اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از ماه ژانویه تاکنون بیش از ۱۳ هزار کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی خود را از دست داده است.

به گزارش مشرق، هفته نامه آی اچ اس جین در تازه ترین شماره خود نوشت: گروه تروریستی داعش بیش از 13 هزار کیلومتر مربع از اراضی تحت کنترل خود را از دست داده که این رقم معادل 14 درصد کل سرزمین‌های اشغالی این گروه به شمار می رود.

این گزارش افزود: گروه تروریستی داعش بخش های زیادی از مناطق واقع در مرز سوریه و ترکیه از جمله تل ابیض را از دست داده است که یکی از مهمترین مراکز دسترسی این گروه تروریستی به مرکز استان رقه بوده است.

در عراق نیز داعش تاکنون کنترل شهر تکریت، مجتمع پالایشگاهی بیجی، و بخش‌های زیادی از بزرگراه رقه به موصل را از دست داده است. این مساله روند انتقال و جابجایی تجهیزات و تروریست‌ها بین این دو شهر را مختل کرده است.

پیشروی داعش به سوی شهر رمادی در ماه می به قیمت از دست دادن شمال سوریه به کردها تمام شده است. کردهای سوریه بزرگترین پیروز درگیری های سال 2015 میلادی بوده‌اند و سرزمین‌های تحت کنترل خود را به بیش از 16 هزار کیلومتر مربع افزایش داده‌اند. کردها هم اکنون تقریبا کنترل همه مناطق کردنشین سوریه را در اختیار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس