مستند «داستان سمیر» با موضوع مبارزه مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی توسط جبهه آزادی بخش فلسطین یکشنبه 29 آذرماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش مشرق، این روزها خبر شهادت مردی در لبنان مخابره شد که داستان پر تلاطم زندگی او را بسیاری به خاطر دارند؛ مبارزی که عنوان قدیمی ترین زندانی سیاسی در رژیم صهیونیستی را یدک می کشید و در دادگاه به بیش 500 سال زندان محکوم شده بود.

«داستان سمیر» مستندی است درباره «سمیر قنطار» که معتقد به عملیات نظامی علیه اشغالگران صهیونیست بود.

او در سال 1962 در منطقه جبل کشور لبنان چشم به جهان گشود؛ خانواده او وضعیت مادی خوبی داشتند و به مسائل سیاسی وارد نمی شدند ولی این جوان پر شور لبنانی ظلم و ستم صهیونیست ها را نمی توانست تحمل کند به همین دلیل با فلسطینی هایی آشنا شد که می خواستند گروهی برای مبارزه نظامی با صهیونیست ها تشکیل دهند.

برای سمیر تفاوتی نمی کرد وارد کدام گروه شود بلکه فقط هیجان مبارزه با صهیونیست ها بود که او را در این مسیر به دنبال خود می کشاند.

سمیر طی یکی از عملیات ها علیه اسرائیل و در قالب جبهه آزادی بخش فلسطین، اسیر شد در حالیکه به شدت زخمی بود؛ قاضی سمیر را به 542 سال زندان محکوم کرد اما بعدها با اقداماتی که حزب الله لبنان انجام داد او و چند تن دیگر از زندانیان لبنانی آزاد شدند.

او طی گفت وگویی عنوان کرده بود اگر به همان روزها بازگردم، بدون شک همان مسیر را مجددا انتخاب خواهم کرد.

به مناسبت شهادت این مبارز لبنانی، مستند «داستان سمیر» برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

هادی طراد مدیر تولید این مستند بوده و سعید فرجی نیز تهیه کنندگی اثر را بر عهده داشته اند.

«داستان سمیر» ساعت 22 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم برای پخش در ساعت های 11.30 و 15.30 روز بعد در نظر گرفته شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس