کد خبر 508832
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

مستند «از خون جون» با موضوع فعالیت‌های دینی و عزاداری‌های شیعیان نیجریه و همچنین مبارزات آن‌ها برای احقاق حقوقشان، سه‌شنبه 24 آذرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، مستند «از خون جون» به فعالیت های دینی و عزاداری های شیعیان نیجریه می‌پردازد.

شیعیان نیجریه جزء کسانی هستند که بیشترین اهدا کنندگان خون در این کشور را تشکیل می دهند و بنا به گفته مسئولان انتقال خون نیجریه، با وجود گسترش بیماری هایی همچون ایدز در قاره آفریقا، خون های اهدایی شیعیان این کشور، پاک ترین فرآورده های خونی به‌شمار می‌رود.

با این وجود خون شیعیان بی گناه نیجریه ای که روزی برای کمک به نیازمندان اهدا می شد، حدود دو سال پیش و بر اثر حمله پلیس به راهپیمانان روز قدس بر زمین ریخته شد و امروز هم بر اثر حمله نظامیان به خانه شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، صدها نفر از آن‌ها به خاک و خون کشیده شده‌اند.

عاشورای نیجریه ای ها امشب در شبکه افق

در این مستند با برخی فعالان مسلمان و شیعیان از جمله رهبران جنبش اسلامی نیجریه گفت وگو شده همچنین تصاویری از راهپیمایی ها و عزاداری های شیعیان این کشور به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی رضوانی تهیه کنندگی این مستند را بر عهده داشته و مجتبی رضوانی هم کارگردان آن بوده است.

عاشورای نیجریه ای ها امشب در شبکه افق

« از خون جون » ساعت 21 روز سه شنبه 24 آذرماه از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت های 9:30 و 14:30 روز چهارشنبه خواهد بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    واقعا از این همه ظلم خون انسان به جوش می اید از وقتی شنیدم بغض دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس