رژیم اسرائیل برای اولین بار اقدام به موشک باران هوایی مناطق سوریه از آسمان سرزمین‌های اشغالی در 90 کیلومتری مناطق هدف کرده و حریم هوایی طرف مقابل را از طریق جنگنده‌های خود نقض نکرده است.

گروه بین‌الملل مشرق - ترور سمیر قنطار از سوی رژیم صهیونیستی غافلگیرکننده نبود،‌ نه برای خود شهید و خانواده وی و نه برای محور مقاومت. وی همواره می‌گفت که می‌خواهد روند زندگی خود با شهادت به پایان برسد و می‌خواست همواره در تمامی مراحل زندگی خود از عملیات در منطقه نهاریا تا مدت طولانی زندان و سپس آزادی و پیوستن مجدد به صفوف مقاومت و در نهایت رسیدن به شهادت در صف مقاومت قرار داشته باشد. 

ترور قنطار استمرار روندی است که رژیم صهیونیستی از مدتی پیش در فعالیت‌های ضد محور مقاومت در اراضی سوریه دنبال می‌کند، فعالیت‌هایی که تحت شعار حمله به توانمندی‌های بی‌سابقه مقاومت یا هدف قرار دادن کادر نظامی آنها یا مناطق مختلف ارتش سوریه دنبال می‌شود، این در حالی است که رژیم صهیونیستی در سالیان گذشته مدعی بی‌طرفی در جنگ موجود در اراضی سوریه بوده است.

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

چرا سمیر قنطار؟

این موضوع که تحرکات سمیر قنطار زیر نظر رژیم صهیونیستی قرار داشت بر کسی پوشیده نیست،‌ به ویژه اینکه وی تنها 12 ساعت پیش از بیروت به دمشق رسیده بود، همچنین تحرکات و در ساختمان منطقه حی الحمصی در جرمانا نیز زیر نظر اسرائیل قرار داشت، منابع مطلع اعلام کردند که وی تقریباً هر دو ماه یکبار به یک ساختمان می‌آمد و ساعات اندکی در آن اقامت داشت.


بر کسی پوشیده نیست که سمیر قنطار از زمان آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی، مانع امنیتی بزرگی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت، به ویژه اینکه آزادسازی وی در جریان عملیات رضوان صورت گرفت که برای اسرائیل تحقیر آمیز بود. چرا که اسرائیل تا آن زمان از آزادی وی امتناع کرده بود، اما این بار مجبور شد او را به همراه 4 نفر دیگر با دو جنازه صهیونیستی مبادله کند.

علاوه بر اینها سمیر قنطار به عنوان یکی از فرماندهان مقاومت لبنان، فعالیت خود را بلافاصله پس از آزادی از سر گرفته بود. رژیم صهیونیستی از زمان آزادی قنطار تحلیل دقیق از شخصیت و در اختیار داشت . نتایج این بررسی‌ها در شناخت اجمالی شخصیت سمیر قنطار نشان می‌داد که سال‌های طولانی زندان باعث نشد وی در رفتارها و تعامل و دیدگاه‌های خود نسبت به اسرائیل تجدید نظر کند.

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

یورام اشفایتزر رئیس برنامه موسوم به مطالعات تروریستی در آکادمی مطالعات امنیت داخلی اسرائیل که در زندان با قنطار ملاقات کرده است، می‌گوید: «برخلاف برخی زندانیان دیگر در اسرائیل، قنطار در مدت طولانی اسارت به سمت رویکردهای اعتدالگرایانه در برابر اسرائیل کشیده نشده بود، بلکه افراط وی بیش از پیش شد. و با وجود آرامش و ملاطفت که در رفتار خود داشت، هیچ انگیزه ای از اعتدال! در خود نشان نمی‌داد، وی طرح‌های بسیار بزرگی در سر داشت. »

وی همچنین نقش اساسی در جذب جوانان دروزی منطقه جبل الشیخ در کمیته‌های مقاومت مردمی در مبارزه در کنار ارتش سوریه و مقاومت در جولان اشغالی بر ضد تهدیدات صهیونیستی و تکفیری داشت. شهید قنطار مانع بزرگی در برای تبلیغات صهیونیست‌ها برای کشاندن دروزیان منطقه جبل الشیخ زیر چتر امنیتی و بهره برداری تبلیغاتی و نظامی از آن ها به شمار می رفت. البته به نظر نمی رسد ترور وی بتواند در این زمینه راهگشا باشد، چرا که این جوانان را بیش از پیش با طرح و برنامه های صهیونیست ها آشنا کرد.

{$sepehr_media_1301793_400_300}
دانلود

این اولین تلاش برای ترور قنطار نبود، پیش‌ازاین نیز یک بالگرد صهیونیستی کاروانی را در ورودی منطقه حضر هدف قرار داد. صهیونیست‌ها تصور می‌کردند که قنطار در این کاروان است، در جریان این حمله 3 نفر از عناصر مقاومت به شهادت رسیدند، رژیم صهیونیستی بلافاصله از ترور قنطار خبر داد، اما طولی نکشید که از موضع خود عقب‌نشینی کرد.

بنابر اطلاعات و منابع موجود، صهیونیست‌ها در انجام عملیات ترور قنطار و مقدمه سازی های امنیتی و اطلاعاتی آن، از کمک آمریکایی‌ها برخوردار بودند. آمریکا از سپتامبر گذشته سمیر قنطار را در لیست تروریستی خود قرار داده بود تا پوشش لازم برای ترور وی از سوی رژیم صهیونیستی را فراهم کند.

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

جزئیات ترور سمیر قنطار

در حمله موشکی رژیم صهیونیستی که با جنگنده‌های اف 15 اسرائیلی صورت گرفت، ساختمان محل استقرار سمیر قنطار با 4 تن مواد منفجره که از طریق 4 موشک هوشمند رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بود، به صورت کامل تخریب شد. بلدوزرها و کارشناسان امنیتی و پزشکی سوریه بعد از بررسی‌های انجام شده پیکر شهید سمیر قنطار رهبر کمیته‌های مردمی در جولان آزاد شده را از زیر چندین تن آوار خارج کردند. دو شهید دیگر نیز در کنار وی قرار داشتند که محمد نعسو و فرحان شعلا هستند. 

دو جنگنده اف 15 رژیم صهیونیستی وابسته به ناوگان 69 هوایی رژیم صهیونیستی از فاصله دور اقدام به پرتاب موشک‌ها به سمت این منزل مسکونی کردند. این هواپیماها از پایگاه هتساریم واقع در جنوب فلسطین اشغالی به پرواز درآمده و مسیر شمالی را طی کردند.
دیده‌بان‌های ارتش سوریه در نزدیکی دریاچه طبریا آن ها را رصد کردند که بدون ورود به خطوط آتش بس در منطقه جولان 4 موشک هوشمند بالدار از نوع اسپایس 2000 را شلیک کردند. این موشک‌ها 90 کیلومتر مسافت بین دریاچه طبریا را طی کردند تا اینکه در ساعت 10 و 15 دقیقه جمعه شب ، ساختمان سنگی سفید رنگ در جرمانا را منهدم کردند.

منابع مطلع سوری عنوان کردند که رادارهای سوریه موشک های سلیک شده را تنها در فاصله 15 کیلومتری هدف شناسایی کرده اند. اگر این روایت درست باشد، باید گفت تحولی تاکتیکی در عرصه درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت شکل گرفته است ، به گونه‌ای که رژیم اسرائیل برای اولین بار اقدام به موشک باران هوایی مناطق سوریه از آسمان سرزمین‌های اشغالی در 90 کیلومتری مناطق هدف کرده و حریم هوایی طرف مقابل را از طریق جنگنده‌های خود نقض نکرده است.

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

ماهیت واکنش حزب الله به ترور قنطار

مهم ترین موضوعی که پس از شهادت سمیر قنطار سردار اسرای لبنانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطرح شد، ماهیت واکنش حزب‌ الله لبنان به این عملیات ترور است.

موضوع واکنش‌های احتمالی حزب‌الله لبنان به عملیات ترور یکی از فرماندهان خود، بیشترین مطالب و تحلیل‌ها را در رسانه‌های دشمن صهیونیستی به خود اختصاص داده و حجم وحشت و نگرانی این رژیم در پی تعداد سمیر قنطار از طریق جنگنده‌های اسرائیلی را نشان می‌دهد. این رسانه‌ها اعتقاد دارند که میزان واکنش احتمالی به این حمله را تنها سید حسن نصرالله می‌داند.

در همین چارچوب عاموس هارئیل تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌نویسد: اگر واقعاً اسرائیل در پس پرده ترور سمیر قنطار قرار داشته باشد! می‌توان این ارزیابی را داشت که حزب‌الله لبنان عملیاتی را انجام دهد که تنها در چارچوب تسویه‌حساب صورت نگرفته، بلکه تمام آینده را هدف قرار دهد. وی می‌افزاید: در هر حال سطح ماجراجویی‌ها به اندازه‌ای بالا رفته که در آینده شاخص‌های آن مشخص‌تر خواهد شد.

تحلیل‌گر روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در این رابطه از شهرک‌نشینان شمال سرزمین‌های اشغالی می‌خواهد خود را برای بدترین سناریو آماده کنند. وی می‌گوید: «حزب‌الله تهدید به واکنش می‌کند و در آخرین باری که این تهدید را در مورد حمله اسرائیلی‌ها انجام داده ، واکنش سختی را از خود نشان داده است. ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی باید این موضوع را در نظر بگیرند که واکنش موفقیت‌آمیز حزب‌الله لبنان به این ترور خسارت‌های زیادی را برای آنها خواهد داشت و چه بسا به بروز جنگ سختی در مرزهای شمالی منتهی شود، البته ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که دو طرف در حال حاضر تمایلی به افزایش تنش ندارند، اما این موضوع نباید ما را به اشتباه بیندازد ، چرا که حزب الله قطعا به این عملیات واکنش نشان خواهد داشت، واکنشی که احتمال دارد اندکی متعادل بوده و به سمت جنگ پیش نرود، البته ممکن است حزب الله تا آخر کار را دنبال کند. این چیزی است که فقط سیدحسن نصرالله می‌داند.»

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

آوی یسخاروف تحلیلگر مسائل امنیتی سایت صهیونیستی والاه نیز می گوید که سمیر قنطار از زمانی که از زندان‌های اسرائیل آزاد شد، تحت مراقبت قرار داشت و طی هفت سال گذشته همواره مشغول به ادامه برنامه‌ریزی برای انجام حملات بر ضد اسرائیل بود.

شبکه ده تلویزیون رژیم اسرائیل نیز قنطار را بمب ساعتی خواند، چرا که زیرساخت‌هایی را در منطقه جولان مهیا کرده و آماده عملیاتی بود تا در این منطقه انجام دهد.

با این تفاصیل و با توجه به سابقه واکنش حزب‌الله لبنان در مورد حمله رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره که سال گذشته انجام شد، به نظر می‌رسد خوشی اسرائیلی‌ها برای ترور گران‌بهاترین اسیر مقاومت زیاد طول نکشد. هنگامی که سخنرانی سید حسن نصرالله امشب انجام شود، صهیونیست‌ها متوجه خواهند شد که باید هزینه جدیدی را پرداخت کنند،‌ هزینه‌ای که احتمالاً  بسیار زیاد خواهد بود.

دبیر کل حزب الله لبنان پیش از این سرنوشت هر نوع تجاوز به مرزهای لبنان و عناصر و شخصیت های وابسته به حزب الله لبنان را برعهده متجاوزان قرار داد و تأکید کرده که حزب الله در واکنش به این تجاوزها از هیچ معادله ای پیروی نخواهد کرد. وی در سخنان سید حسن نصرالله پس از حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره لبنان که زمستان گذشته انجام شد و پاسخ دردناک حزب الله لبنان در منطقه مزارع شبعا در سه روز بعد از آن گفت:  ارتش اسرائیل از مقابله مستقیم با مقاومت و اقدامات میدانی آن عاجز است. اسرائیل این است. اسرائیلی که در سال 2006 و در غزه شکستش دادیم. اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است و در آینده نیز غیر از این نخواهد بود.مقاومت در لبنان در بالاترین آمادگی و حضور خود قرار دارد.

نصرالله به رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: دوست دارم بار دیگر تأکید کنم و امروز به اسرائیل می گویم که امروز ما را امتحان کردید در حالی که پیش از این ما را امتحان کرده بودید. مهم تر از همه این ها این است که اسرائیل به خوبی فهمیده است که مقاومت ترسی ندارد.  مقاومت حکیمانه اقدام می کند ولی ترس ندارد. اگر اسرائیل در محاسبه های خود اینچنین حساب می کرد که مقاومت ترسیده است، امروز به آن ها می گویم که ما از جنگ نمی ترسیم و در مقابله با آن تردیدی نداریم و هنگامی که بر ما تحمیل شود، وارد آن می شویم و به اذن خداوند پیروز می شویم.

جنگنده های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه وارد نشدند/ شلیک موشک از سرزمین اشغالی/ واکنش حزب‌الله چه خواهد بود؟

وی افزود: پس از عملیات شهدای قنیطره، می خواهم واضح سخن بگویم. ما در مقاومت، هیچ موقع قواعد درگیری را مشخص نمی کنیم و چیزی به این نام را هم نمی شناسیم. ما این که بین مناطق برای انجام عملیات خود تفکیک قائل شویم را نمی شویم و حق قانونی ماست که با دشمن در هر زمان و مکانی مقابله کنیم.

شاید بتوان گفت دشمن صهیونیستی بیش از حامیان مقاومت منتظر سخنرانی امشب دبیر کل حزب‌الله لبنان است تا شاید بتواند سرنخ هایی از واکنش احتمالی حزب‌الله لبنان یا معادلات جدید سید حسن نصرالله به دست آورد. واکنشی که هر چه باشد از عنصر حکمت، موقع شناسی و دقت بالای امنیتی و اطلاعاتی خالی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    شهادت مبارکش باشه کمتر از این حقش نبود
  • محسن از اصفهان ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    زنده باد مقاومت و سید مقاومت. برای شادی روح همه ی شهدا صلوات.
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    بی شک پاسخ حزب الله به رژیم کودک کش صهیونیستی سخت و کوبنده خواهد بود انشاءالله .
  • ناشناس ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد دلاور که حامی محور مقاومت و حزب الله بود .
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    بر فرض هم که هواپیماها هم وارد نشده باشند پس سیستم دفاع موشکی روسیه فقط می تواند جلوی هواپیماها را بگیرد و در برابر موشکها توانایی واکنش ندارد؟
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    معلوم است که جنگنده ها وارد نشدند و معلوم است که از اسمان خارج سوریه شلیک کردند - چطور اس 400 نتوانست منهدمش کند ؟ چطور گنبد آهنین می تواند ؟
  • ناشناس ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    چرا با توجه به استقرار سیستم ضد موشک S400 vروسی این موشک ها رهگیری و منهدم نشد . آیا روسیه در این مورد با اسرائیل هماهنگ بوده یا اینکه این سیستم ضد موشکی کارآیی چندانی ندارد؟ لطفاً با توجه به اشراف اطلاعاتی و تحلیلهای درست پاسخ سوالها را بدهید.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    منو بفرستن برم روزی 100 تا یهودی می کشم. خیلی وحشی ام.اصلا نمیتونم توی شهر و بین مردم زندگی کنم. همیشه اعصابم خورده.تمام فکر و ذکرم کشتن آدماست.آدمای بدذات
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    به گفته منابع روسی و دیگر کشورها، اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این هدف‌ها می‌توانند از جمله انواع هواگرد، هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک باشند. منبع ویکی پدیای فارسی
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام بر حزب الله و تمام شهدای مقاومت و سلام بر سید حسن نصرلله.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    مشرق جان! روسیه اهل از پشت خنجر زدن است. اس 400 باید موشکهای صهیونست ها را رهگیری و منهدم می کرد. حالا هی شما بگویید دم حاج پوتین گرم.
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    بخدا من آدم خوبیم تورو خدا منو نکش!
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اگه اینجوریه که اس300 خریدن ماهم کشکه
  • طاهر ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    ها پس شگفت انگیز تونی
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    احتمال زیاد رادار اس 400 را میخواست به چالش بکشد.
  • روزبه ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    خ ب مشرق مگه چی گفتم که نشر نمیدی گفتم شما اهل پاسخ دادن نیستین فقط شعار میدین...خلاص
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    بنظر من گروه ضد مقاومت در این چند ماه اخیر ، ترورها ی بسیار دقیق و هدف مندی علیه جبهه مقاومت انجام داده اند اعم از فرماندهان رده بالای سپاه و حزب‌الله، که نشاندهنده انست در رده های بالای ارتش سوریه، اسرائیل نفوذی بسیار با اهمیتی دارد، این ساختمان بمباران شده هم باحتمال قوی ،توسط نفوذیهای اسرائیل نشانگزاری شده بود.اسرائیل نمیتواند همه این کارها را با ماهواره های جاسوسی انجام داده باشد.
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    بدلیل نزدیک شدن اسراییل به ترکیه روسیه واکنشی نشون نداد هنماهنگ بودن
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    دقت بکنید پس از توافق میان ترکیه و اسراییل این اتفاق می افته با توجه به اینکه ترکیه نمی تونه تو سوریه پرواز کنه از اسراییل خواهد خواست که از جانب ترکیه اهداف مشخص شده رو بزنه که روسیه هم نمی تونه کاری بکنه
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    شما تا حالا دیدید نتانیاهو حتی یک بار هم یک اعتراض کوچولو به حضور روسیه در سوریه داشته باشه؟
  • امین ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    مرگ بر اسرایل درود بر حزب الله
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    روسیه اون موشک ها رو برای دفاع از نیروهای خودش آورده اونم در مقابل شیطنت های ترکیه اگر هم در سوریه عملیات می کنه به خاطر منافع خودشه وگرنه دلش به حال نیروهای مقاومت نسوخته که بخواد از اونها دفاع کنه و با اسراییل وارد درگیری بشه
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    چه فرقی می کنه جنگنده ها وارد حریم سوریه شده باشند یا نه؟مهم اینه شلیک موشک به خاک سوریه انجام شده و منجر به کشته شدن فرماندهان حزب الله در خاک سوریه شده است و نه سوریه و نه روسیه هیچ تحرکی نشان نداده اند.
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    حزب الله توان این کار را ندارد البته امیدوارم بتواند چند روز دیگه همه چیز مشخص میشه
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    حتما به دکتر محمود عزیز دل مشرق نازکتر از گل گفتی که نشر نمیدن. متاسفانه خط قرمز مشرق فقط یک نفر است و آن هم دکتر محمود...
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    ماهواره های جاسوسی غرب بعلاوه جاسوس های محلی بعلاوه پایگاه های جاسوسی + کنترل صد در صد روی اینترنت + انواع شنود بعلاوه هواپیماهای جاسوسی و پهبادها سانتی متر به سانتی متر خصوصا مناطق حساس رو رصد می کنن حزب الله باید بیش از این ها مراقبت کنه همان منزل جرمانا نباید یک منزل معمولی می بود باید اتاق امن و ملاحظات امنیتی می داشت یا مثلا دو ماشین تکمیل فرماندهان حزب الله که پسر شهید مغنیه هم بود بعلاوه یکی از فرماندهان ما نزدیک مرز تردد می کردند هر کدام باید در یک ماشین می بودند و ملاحظات امنیتی مثل جدا بودن راه ها رعایت می شد اسراییل رسما ترور و حذف فیزیکیو گذاشته تو دستور کار ، بیشتر باید مراقبت کرد .
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    روسیه خودشو با اسراییل درگیر نمیکنه و تححویل ندادن اس 300 به خاطر خواست اسراییل از روسیه بود
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    چند نفرو کشتی تا الان اینجور اعصابت خرابه
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    روسیه کجا بوده؟
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    آفرین٫ این جواب درسته.
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    واکنشی در کار نخواهد بود اگه هم باشه در حدیه که در دهن هواداران بسته بشه، بعبلرتی ماست مالی، مثل دفعات قبل.
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    همانطور که انتقام دانشمندان هسته ایمان را گرفتیم همانطور که انتقام مغنیه ووو را گرفتیم، اینم مثل آنها.
  • ناشناس ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    این همه سال چطور ایشان ترور نشدند ؟محل اقامت ایشان قطعا توسط روس ها به صهیونیست ها داده شده است.باید مراقب باشیم روس ها این روزها بسیار آزادانه وارد کشور ما می شوند
  • ناشناس ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    سایر شخصیت های مهم نباید خود را به روس ها نشان دهند سایر افراد مهم محور مقاومت.اصلا اگر هدف تقویت محورمقاومت بود چطور نتانیاهو با پوتین موافق است؟مشرق الان واقعا میتونی جواب بدهید؟
  • مهدی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    سامانه دفاعی s400 در شمال سوریه مسقر می باشد و فاصله آن با جنوب سوریه بسیار است ضمن اینکه موشک های استفاده شده توسط اسراییل از نوع کروز بوده و به علت حرکت سینه مال در ارتفاع کم تنها از طریق یک جنگنده شکاری قابل رهگیری می باشد و در این خصوص دفاع هوایی فاقد توانایی می باشد . یک نظامی
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اس 400 روس ها در پایگاه حمیم در لاذقیه مستقر هست و حتی با دوربرد ترین موشکش ( که در ان برد صرفا به درد مقابله با هواگرد ها بزرگ و در ارتفاع بالامیخوره ) بردش نهایتا تا خود دمشق برسه . به خاطر موقعیت دمشق و نزدیکیش به مرز خیلی راحت از اسمان خودشون یا لبنان مهمات دور ایستا حالا موشک یا بمب را شلیک می کنند صهیونیست ها و حتی نیاز به ورود به اسمان سوریه را هم ندارند
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    اس 400 و گنبد اهنین ربطی به هم ندارند اصلا ! دو سیستم کاملا متفاوت با ماموریت متفاوت بعد هم اس 400 شمال سوریه مستقر هست نه در دمشق .
  • حسین ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    زنده باد شهدا زنده باد اسلام زنده باد ایران خدا منو هم لایق شهادت کن
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    مرگ رژیم منحوس صهیونیستی نزدیک است ان شاء الله....
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    دوست عزیز دنیا پر از آدمهای پست و بدذاته بخاطر داشته باش صبر و استقامت جزیی بزرگتر از مبارزه است تا کشتن .کشتن چیزی است که داعش و اردوغان و آمریکایی ها خیلی بهش اهمیت میدن اما تو باید از همین شهید یاد بگیری صبر ( سالها زندان برای هدف والا ) و استقامت
  • عماد ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چقدر نادان هستند آنها که این ترور را به روسیه ربط می دهند و منتظرند تا تمام عقده گشایی ها را سر روسیه در بیاورند . روسیه چکار بکند ؟ بزند اسرائیل را نابود کند ؟! چرا ما نمی زنیم ؟! مگر ما هزاران موشک نداریم که در حداکثر نیم ساعت تمام شهرهای اسرائیل را نابود می کند ؟ چرا نمی زنیم ؟ چرا روسیه نمی زند ؟ چرا آمریکا ما را با بمب اتم نابود نمی کند ؟ اگر مطابق خواستهای این ابلهان میشد که دنیا سنگ روی سنگ بند شده نداشت مشرق بخاطر منطقی که در این نوشته هست و می دانی منطق بیرحم ولی دقیق است منتشر کن تا شاید بعضی ها متوجه شوند
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد
  • ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    پسر خوب سیستم دفاعی روسها توی منطقه دیگه اس وگرنه پاسخ میدادند
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    برادر اس 400 توی دمشق که مستقر نیست توی منطقه مرزی نزدیک مرز ترکیه است بدان اینو
  • ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اس 400 قدرتمند تر از موشکهای پاتریوت و گنبد اهنینه فقط شما چرا نمیخوای بفهمی اس 400 توی منطقه دیگه مسقره نه در دمشق
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    یعنی چی مگه داشتیم مگه میشه
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اس 400 قدرتمند تر از موشکهای پاتریوت و گنبد اهنینه فقط شما چرا نمیخوای بفهمی اس 400 توی منطقه دیگه مسقره نه در دمشق
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اس 400 قدرتمند تر از موشکهای پاتریوت و گنبد اهنینه فقط شما چرا نمیخوای بفهمی اس 400 توی منطقه دیگه مسقره نه در دمشق
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اس 400 قدرتمند تر از موشکهای پاتریوت و گنبد اهنینه فقط شما چرا نمیخوای بفهمی اس 400 توی منطقه دیگه مسقره نه در دمشق
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چی میگی برا خودت
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    شما خیلی نفهمید یا خودتونو زدید به نفهمی روسیه قدرت منطقه اس از همه نظر اسرائیل جلوی چهار تا موشک معمولی فجر ما کمرش شکست روسها دو تا موشک بزنن اسرائیل و ترکیه رو رنده میکنند
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    چرا یکی از عزیزان و سیاسیون منتسب و هم فکر دولت امروزی حتی یک عکس هم با این شهدای بزرگوار محور مقاومت ندارند؟؟ این واس من سواله
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    روسیه برای ماموریت دیگری در سوریه هست و کاری به درگیری های اعراب و اسراییل نداره. اینو بدونیم که روسیه یک عضو جبهه مقاومت نیست. بر اساس مصالحش پشتیبان جبهه است. همین. شاید بر اساس توانایی های تکنیکی اس 400 می توانست موشکها را در نزدیکی دمشق رهگیری کند اما چون اس 400 در شمال و منطقه شلیک شده در جنوب است، عملا تا رسیدن موشک ضد موشک، زمانی برای پاسخ باقی نمی ماند. شناسایی موشکها توسط دفاع هوایی سوریه هم تنها در 15 کیلومتری دمشق صورت گرفت که عملا چند ثانیه قبل از رسیدن به هدف بوده است.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    همین که محمود داره کفایت میکنه .
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس عزیز حزب الله با هزاران موشک و راکت میتونه اسراییل رو نابود کنه یادت رفت پارسال که تو حمله ی اسراییل 4 نفر از اعضای حزب الله و یکی از مستشاران ایرانی شهید شدن حزب الله در پاسخ 18 نفر اسراییلی رو کشت
  • باراک اوبی ما ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    به جای اینکه راجع به اس 400 بحث کنید، علت ناتوانی پدافند سوریه در دمشق را بررسی کنید . گفته شد در فاصله پانزده کیلومتری هدف، پدافند سوریه موشکها را ردیابی کرده، چرا نزده جای سوال است. امکانات نداره، سرعت عملشان کم بوده خدا می داند. مقاومت باید از جنوب لبنان با موشکهای کوتاه برد، عقبه تروریستهای النصره مستقر در مرز سوریه با فلسطین را بزند تا بلندیهای جولان برای صهیونیستها نا امن تر شود.
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    گنبد آهنین هیچی نیست الکی گنده نکن حتی دربرابر راکت هم کارایی نداره
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    سوریه یک کشور پهناوره و اس400 تو لاذقیه مستقره
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    و خداحافظ اونهایی که منفی دادن
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    اس400 تو لاذقیه مستقره این که شما داری در برابر فهمیدن مقاومت میکنی مشکل خودته پوتین دمت گرم
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    چرا آدمای بی اطلاع نظر میدن؟؟؟؟؟و چرا مشرق منتشر میکنه؟؟؟ پسر خوب اس400 تو لاذقیه مستقره
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    و دقیقا درود بر احمدی نژاد
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    آفرین ناشناس6.16 دقیقا اسراییل جلوی 5 تا دونه راکت فجر ما شکست اس400 تولاذقیه مستقره و مطمعن باشید روسیه به اسراییل باج نمیده
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    میخوای روسیه به خاطر شما وارد جنگ بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    بشین و نگاه کن
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    بمیر باوووو جوک نگو
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    من میگم جاییکه الان من نشستم دقیقا وسط زمین هستش تو میتونی ثابت کنی که نیست؟؟؟؟ چرا جوک میگی برادر من
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    بالاخره یک حرف درست و حسابی شنیدیم
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    عکس محمود احمدی نژاد رو کوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مسلم ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    0 0
    مشرق جان مادرت این رو منتشر کن، تو که هرچی می نویسم سانسور می کنی، درست بعد از شهادت قنطار پوتین با نتانیاهو صحبت میکنه : براساس بیانیه کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو سران روسیه و اسرائیل در این تماس تلفنی توافق کردند در مبارزه با تروریسم هماهنگ باشند. در این بیانیه آمده است: روسیه و اسرائیل توافق کردند درباره اقدامات میان دو طرف در زمینه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه هماهنگ کنند. کاخ کرملین (دفتر ریاست جمهوری روسیه) در این بیانیه اضافه کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی در روز سه شنبه ابعاد مختلف بحران سوریه را بررسی کردند. این بیانیه افزود: پوتین تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای مذاکرات میان طرف های درگیر در بحران سوریه تحت نظارت سازمان ملل متحد، وجود ندارد. علاوه بر این جنگ علیه داعش و دیگر گروه های تندروی فعال در سوریه باید ادامه یابد. یعنی چی یعنی روس ها با اسرائیل درباره آینده سوریه بستن، یعنی توی شهادت قنطار دست داشتنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس