کد خبر 510619
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

دومین قسمت مستند «از خون جون» با موضوع عزاداری و آیین های سوگواری محرم و صفر در نیجریه، شنبه 28 آذرماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، تهاجم گسترده به شیعیان نیجریه و به خاک و خون کشیدن صدها نفر از آنها با حمایت برخی سران کشورهای به اصطلاح اسلامی و همچنین سکوت رسانه های بین المللی، اتفاقات تلخی هستند که طی روزهای اخیر اخبار آن را شنیده و تصاویرش را دیده ایم.

شیعیانی که اتفاقا جزو بهترین شهروندان نیجریه بوده و حتی در حرکت های اجتماعی عام المنفعه نیز پیشگام بوده اند به طوری که خون های اهدایی آنها جزو پاک ترین خون ها در آفریقا محسوب می شود، به عبارتی آنان که خون پاکشان امروز بر زمین ریخته شده، روزی در کیسه های خون، به دیگر مردمان اهدا شده است.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه هم این روزها وضعیت مناسبی ندارد و توسط نظامیان به اسارت درآمده به طوری که هیچ کس از حال جسمانی او نیز خبر موثقی ندارد.

شیعیان این کشور هیچگاه علیه دیگر قومیت ها و پیروان سایر مذاهب دست به اقدامی نزده اند ولی امروز، اینگونه آماج حملات بی رحمانه و ددمنشانه قرار گرفته اند، حملاتی که هدفی جز تخریب مکتب اهل بیت(ع) و انتقام گرفتن از اسلام ناب ندارند.

مستند «از خون جون» روایت گر زندگی این مردمان است؛ کسانی که به واسطه آموزه های وحیانی مکتب اهل بیت(ع) به تشیع گرویده اند و حال، تاوان این حقیقت خواهی و حق طلبی را می دهند.

از خون جون، به عزاداری های شیعیان نیجریه در ماه های محرم و صفر و در رثای امام حسین(ع) می پردازد، همچنین اشاره ای دارد به حوادث تلخی که در روز قدس دو سال پیش در این کشور صورت گرفت و گروه زیادی از شیعیان از جمله دو فرزند شیخ زکزاکی طی آن به شهادت رسیدند.
همچنین به آیین تعزیه خوانی در این کشور همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) نیز پرداخته می شود.

«از خون جون» کاری است از مهدی رضوانی به عنوان تهیه کننده و مجتبی رضوانی به عنوان کارگردان که دومین قسمت آن شنبه 28 آذرماه ساعت 21 و تکرار آن در ساعت های 9.30 و 14.30 روز بعد از شبکه افق پخش می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس