کد خبر 506074
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

مستند «نقیصه» با موضوع سیاست های اقتصادی دولت آمریکا و بحران مسکن در این کشور سه شنبه 17 آذرماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، بحران اقتصادی و سیاست های نادرست دولت آمریکا، بر بازار مسکن تاثیرات سوئی برجا گذاشته و سبب شده است زندگی بسیاری از مردم این کشور دچار بحران جدی شود؛ چنین سیاست هایی کار را تا آنجا پیش برده اند که بسیاری از مردم تا مرز بی خانمان شدن پیش رفته اند.

گزارش های اقتصادی نشان می دهد در ازای به سود رسیدن بانک ها و سرمایه داران بزرگ، بخش متوسط و فرودست جامعه آمریکا زیان های هنگفتی را متحمل شده اند.

یکی از ریشه های این مشکل از جایی شروع شد که در سال های اخیر ایالات متحده آمریکا، مستغلات را به عنوان دارایی درنظر گرفت که با بالا رفتن قیمت آنها، تقاضا نیز برای آنها بالا رفت و در شرایطی که درآمدها افزایشی نمی یافت، قیمت مسکن روزبه وز بالاتر رفته و منجر به افزایش وام های اعتباری و بانکی شد در نهایت حباب قیمت ها که از سال ۲۰۰۰ در آمریکا ایجاد شد باعث بی اعتباری تضمین های بانکی این کشور شد.

مستند «نقیصه» تاثیر سیاست های اقتصادی دولت ایالات متحده بر زندگی مردم این کشور را مورد بررسی قرار می دهد و علاوه بر ذکر و بررسی همه جانبه تمام موارد ذکر شده، شرایط مشابهی که برای اقتصاد آمریکا در دهه ۱۹۲۰ روی داده بود نیز یادآوری و تجزیه و تحلیل می کند.

این مستند سه شنبه 17 آذرماه ساعت 21 و تکرار آن در ساعت های 9.30 و 14.30 روز بعد از شبکه افق پخش می شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس